سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

انواع روانکارها و گریس های صنعتی

انواع روانکارها و گریس های صنعتی

انواع روانکارها:

روانکاری با روغن

از آنجایی که فقط یک لایه نازکی از روغن سطح تماس را از هم جدا می کند ، چسبندگی درست سطح غشا بسیار حائز اهمیت است. تاکید بر روی چسبندگی درست است ، زیرا چسبندگی بالاتر و یا پایین تر از سطح متوسط روانکار در دمای محیط کار بر عملکرد بیرینگ ها تاثیر دارد.

چسبندگی پایین منجر به شکستن غشا روانکارها و نهایتا باعث خرابی روانکار می شود. همچنین چسبندگی بالا باعث افزایش گشتاورعملیاتی شده که نهایتا منجر به از دست دادن نیرو و افزایش غیر طبیعی دما می شود. چسبندگی با تغییر دما ، تغییر می کند. هر چه دما بالاتر باشد ، چسبندگی کمتر می شود. این ارتباط بین چسبندگی و دما یک معیار بسیار مهم در انتخاب روغن روانکار در کاربردهای خاص می باشد.

برای انتخاب صحیح روغن های روانکار ، علاوه بر چسبندگی ، دمای یکپارچه نیز بسیار مهم است. این اطلاعات برای تعیین و حفظ دمای کارکرد صحیح ، برای روغن روانکار صحیح ، بسیار حیاتی است. برای حفظ روغن کاری مطلوب و عملکرد خوب بیرینگ ، نمونه روغن های روانکار باید در فواصل منظم آزمایش شوند. در صورت تغییر در رنگ و میزان چسبندگی و یا وجود ناخالصی ها ، روغن های روانکاری باید تعویض شوند.

روغن ایروشل

روانکاری با گریس

گریس معمولا روانکار مناسبی برای بیرینگ های غلتشی محسوب می شود. دلیل آن نیز ساده است : برای جلوگیری از تخلیه در حالت ایستاده هیچ وسیله آب بندی خاصی لازم نیست. گریس به دلیل تمایل به تجمع ذرات ساینده که ممکن است در هنگام استفاده بیرینگ معمولی ایجاد شود ، ساییدگی را افزایش می دهد. گریس با استفاده از سه جز ایجاد می شود :

  1. روغن پایه
  2. غلیظ کننده
  3. مواد افزودنی

روان کننده اصلی روغن پایه است ، غلیظ کننده به آن قوام می دهد و مواد افزودنی ویژگی های تقویت کننده عملکرد را به همراه دارد. هر سه مورد برای کاربردهای مختلف بیرینگ حائز اهمیت هستند.

معمولا از روغن های معدنی به عنوان روغن پایه برای گریس استفاده می شود. به منظور بهبود مقاومت در برابر حرارت و پایداری ، روغن های مصنوعی همچون سیلیکون و و…. مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا گریس با روغن پایه با چسبندگی کم برای کاربردهایی با بار و دمای کم مناسب هستند. در حالی که در دما و بارهای زیاد ، گریس هایی با روغن پایه با چسبندگی بالا قابل استفاده می باشند.

غلیظ کننده برای افزایش استحکام ترکیب به روغن های پایه اضافه می شود و در کنار هم آنها 80% تا 90% از محتوای گریس را تشکیل می دهند. در اصل غلیظ کننده ساختار اسفنجی با پیوند ضعیفی از فیبر نرم و یا ذرات ریز می باشد.

مواد افزودنی برای بهبود خواص تقویت کننده عملکرد به گریس اضافه می شود. فشار زیاد افزوده شده ممکن است مقاومت در برابر بار و ضربه را بهبود بخشد ، در حالیکه افزودنی های آنتی اکسیدانی از گریس در مقابل اکسیداسیون و زوال حرارتی محافظت می کند. به همین ترتیب ، مواد افزودنی پیشگیری از زنگ زدگی قابلیت مقاومت به زنگ را افزایش می دهد.

مقدار گریس مورد استفاده برای روانکاری با توجه به اندازه بیرینگ متفاوت است. پارامترهای دیگری همچون سرعت و دمای کار ، نوع و مقدار بار ، شرایط محیط و غیره نیز ملاحظات مهمی هستند. معمولا حداقل سطح 30% و در قسمت فوقانی تا 50% از حجم داخلی بیرینگ ( فضای خالی ) باید با گریس پر شود. در صورت استفاده از گریس های لیتیوم ، تا 90% فضای موجود را می توان پر کرد.

شرکت پارسیس سگال پویا به مدیریت محسن بخشی نژاد با سالها تجربه در فروش و واردات انواع روانکارها و گریس های صنعتی میتواند شما را در انتخاب بهترین روانکارها،خرید روغن های صنعتی و گریس های متناسب با فعالیتتان یاری دهد.پارسیس سگال پویا از بهترین شرکتهای واردکننده انواع روغن های صنعتی، روانکارها در ایران و خاورمیانه است.