سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

کاربردهای روغن پایه معدنی

کاربردهای روغن پایه معدنی

کاربردهای روغن پایه معدنی سنتزی 

روغن صنعتی، مهم‌ترین ماده مورد نیاز برای کار انواع قطعات و ماشین آلات صنعتی است، در اینجا ما درباره کاربردهای روغن پایه معدنی سنتزی مطالبی را برای شما بیان می‌کنیم و هر کدام از این روغن‌های پایه را، همراه با خواص و ویژگی‌های آنها توضیح خواهیم داد.

ما می‌خواهیم یک مجموعه معتبر و خوشنام صنعتی، به نام پارسیس سگال پویا ؛ که سابقه‌ایی طولانی و درخشان در فروش روانکارهای صنعتی دارد را به شما معرفی کنیم، تا با خیالی آسوده محصول صنعتی مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

کاربردهای روغن پایه معدنی
کاربردهای روغن پایه معدنی

روغن پایه چیست؟

مهم‌ترین ماده اولیه در صنعت، تولید انوع روغن صنعتی، روغن پایه است که نود درصد از مقدار روانکارهای صنعتی را به خود اختصاص داده است. روغن‌های پایه از روش‌های مختلفی مانند پالایش نفت خام که همان روغن پایه معدنی است، و یا به‌وسیله سنتز شیمیایی که به آن روغن پایه مصنوعی می‌گویند تولید می‌شود.

روغن پایه در سطح گسترده‌ای از آن در صنایع استفاده می‌شود، که می‌توان به تولید انواع رونکارهای اتومبیل‌ها، روانکارهای جامد و مایع مخصوص ماشین آلات، صنایع محصولات لاستیکی ،روغن پارافین، روغن سفید و… اشاره کرد.

روش تهیه روغن پایه

روغن پایه از طریق تصفیه روغن خام به‌دست می‌آید، به این طریق که روغن پایه را گرم کرده و با استفاده از روش‌های تقطیر، مواد اضافه را از آن جدا می‌کنند.

طی فرایند گرمایش، با جداکردن هیدروکربن‌های سنگین و سبک می‌توان این روغن را برای تولید انواع سوخت سبک مثل، بنزین و مواد سنگین مانند تولید قیر و روغن‌های پایه سنگین‌تر استفاده می‌شود.

از روغن‌های خام زیادی در سراسر جهان، برای تولید روغن پایه استفاده می‌شود، که متداولترین آنها، روغن خام پارافینیک است که در کنار آن روغن خوبی مانند نفتنیک نیز هست، که می‌تواند روانکارهایی با حلالیت بهتر و خواص بسیار خوب در دمای پایین ایجاد کند.

دسته بندی انواع روغن‌های پایه

کاربردهای روغن پایه معدنی سنتزی

به‌طور کلی تمامی روغن‌های پایه، که در صنعت برای تولید روغن صنعتی به‌کار می‌روند، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • روغن طبیعی
  • روغن معدنی
  • روغن سنتزی
کاربردهای روغن پایه معدنی
کاربردهای روغن پایه معدنی

روغن‌های پایه معدنی

روغن صنعتی که از نفت خام به‌دست می‌آید، روغن پایه معدنی می‌گویند، که به‌طور مستقیم از پالایش نفت خام به‌وجود می‌آید. روغن پایه معدنی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  • روغن‌های نفتنیک
  • روغن‌های پارافینیک

روغن پارافینیک، متشکل از هیدروکربن‌های نرمال و هیدروکربن‌های ایزو است. در حالی‌که روغن نفتنیک از هیدروکربن‌های حلقوی سیر شده یک یا چند حلقه‌ای تشکیل شده‌اند.

کارکردها و تفاوت‌های روغن پایه معدنی نفتنیک و پارافینیک

روغن معدنی پارافینیک در مقایسه با روغن معدنی نفتنیک دارای خواص زیر است:

  • مقاومت بسیار بیشتر در برابر اکسید شدن
  • خاصیت حل کنندگی کمتر
  • داشتن وزن مخصوص کمتر
  • دمای ریزش بالاتر
  • شاخص گرانروی بالاتر
  • نقطع اشتعال بالا و داشتن فراریت کمتر

 اما از خواص روغن صنعتی پایه معدنی نفتنیک، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مناسب برای محدوده دمایی کم و پایین
  • به‌کارگیری روانکار، هنگامی که نقطه ریزش پایین مورد نیاز باشد.
  • به‌کارگیری در تولید روغن‌های هیدرولیک، روغن‌های تولید لاستیک سرد کننده‌ها فلز کاری و روانکاری سیلندرها برای موتورهای بزرگ و انواع گریس صنعتی و..

روغن‌های پایه سنتزی

این نوع از روغن صنعتی، که سنتزی یا مصنوعی نیز نامیده می‌شوند از طریق متصل کردن یک یا چند جزء آلی با وزن مولوکولی کم و همچنین در شرایطی کنترل شده ساخته یا سنتز می‌شوند. این ترکیب مواد که در شرایطی کنترل شده شیمیایی و فیزیکی انجام می‌شود، سبب می‌گردد که روغنی به‌دست بیاید که خواص آن مد نظر بوده است.

در چه شرایطی روغن‌های سنتزی انتخاب  می‌شود؟

روغن پایه سنتزی، باید در شرایطی ویژه‌ای از آنها استفاده کرد، که می‌توان به چند مورد اشاره نمود:

  • در شرایطی که می‌خواهیم، میزان شاخص ایمنی و شاخص محیط زیستی را افزایش دهیم.
  • وقتی که با دانستن ویژگی‌های این نوع از روغن صنعتی، می‌دانیم حتماً مشکل ما رفع خواهد شد.
  • وقتی که ماندگاری بالای روغن می‌تواند، از لحاظ هزینه‌ها کمک کننده باشد.
  • زمانیکه قطعات و ماشین آلات، شرایطی بالاتر از خواص و ویژگی‌های روغن پایه معدنی را نیاز داشته باشند.
کاربردهای روغن پایه معدنی
کاربردهای روغن پایه معدنی

اهمیت مخلوط روغن‌های سنتزی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع روانکارهای صنعتی با خواص متفاوت، روغن‌های صنعتی بسیار کمی پیدا می‌شوند، که از یک نوع روغن پایه تولید شده باشند. زیرا مخلوط کردن یک روغن پایه، موجب تولید روانکاری با خواص و کارایی مخصوص به خود می‌شود.

در این بین روغن سنتزی، اهمیت ویژه‌ایی دارد، زیرا این روغن با داشتن قطبیت بیشتر برای روغن‌هایی با قطبیت کمتر، یک ماده افزودنی مطلوب محسوب می‌شود. حتی در روانکارهای غلیظ شده، مانند انواع گریس صنعتی هم که در مواردی روغن‌های پایه به‌طور کامل در هم آمیخته نمی‌شوند، می‌توان از این روغن به‌صورت مخلوط هم استفاده کرد.

مقایسه روغن پایه معدنی و روغن پایه سنتزی

کاربردهای روغن پایه معدنی سنتزی

روغن‌های پایه معدنی، با دارابودن مزیت‌های همچون قیمت نسبی پایین، در دسترس بودن، معایبی هم دارند. از معایب این روانکار صنعتی می‌توان، مواردی همچون منفجر شدن در معرض عوامل اکسید کننده قوی، از دست دادن گرانروی در دمای بالا، جامدشدن در دماهای پایین اشاره کرد.

موارد نام برده موجب گسترش مصرف روغن‌های سنتزی شده است، که می‌تواند فشار قابل توجه و گستره دمایی بالایی را، بدون اینکه تغییری در ساختار آن به‌وجود بیاید تحمل کنند و خطر آتش سوزی را هم به حداقل ممکن برساند. اما استفاده از روغن سنتزی در چند حالت منطقی است:

  • با پایین آوردن هزینه‌های عملیاتی بتواند، هزینه بالای استفاده این روغن (سنتزی) را جبران کند.
  • حتماً بتواند مشکل کاربرد روغن پایه معدنی را حل کند.
  • شرایط کارکرد این روانکار، در درجه حرارت خیلی پایین و خیلی بالا است.

نکاتی درباره اهمیت کیفیت روغن صنعتی

هر نوع روانکار صنعتی با هر مارک و برندی که باشد، در صورتی که کیفیت مطلوبی نداشته باشد، می‌تواند تأثیر نامطلوبی برروی دستگاه‌های صنعتی بگذارد.

اگر چه دستگاه دارای کیفیت خوبی باشد، ولی روغن خوب و مناسبی برای آنها استفاده نشود، جای شک نیست که به مرور زمان خراب می‌شود، طوری‌که دستگاه در مدت زمان کوتاهی نیازمند تعمیر و سرویس شده و این چیزی است، که بسیاری از صنعتگران از آن بیزارند و می‌دانند مشکلی برای پیشرفت در کار تولید آنها محسوب می‌شود.

تهیه روغن صنعتی از یک مرکز معتبر و با سابقه، تا حد زیادی تضمین کننده کیفیت روانکار برای ما است.

کاربردهای روغن پایه معدنی
کاربردهای روغن پایه معدنی

خرید روغن صنعتی 

پارسیس سگال، به عنوان یک مرکز خرید روغن صنعتی و مرغوب، برای ماشین آلات صنعتی، با داشتن سال‌ها سابقه در حوزه عرضه و فروش انواع روانکارهای صنعتی جامد، مایع و گاز شناخته شده است.

این مرکز همواره در طول این چند دهه تلاش کرده تا مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین روغن‌ها را، در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

زیرا به دلیل تورم و تحریم، محصولات صنعتی تقلبی زیادی وارد بازار شده، که با کیفیتی پایین و قیمت بالا، به اسم برندهای مطرح به صنعتگران فروخته می‌شود، که بسیار جای تأسف دارد. شما می‌توانید انواع گریس پایه معدنی سنتزی، روغن پایه معدنی سنتزی، روغن پایه معدنی و… را از این مجموعه تهیه کنید.

همه این روانکارها به‌طور مستقیم و بدون واسطه، به‌دست مشتریان می‌رسد، و همین سبب شده که قیمت آنها در مقایسه با محصولات مشابه در بازار منصفانه‌تر باشد. شما می‌توانید قیمت انواع روغن پایه معدنی، قیمت روغن پایه معدنی سنتزی، قیمت روغن معدنی سنتزی را در وب سایت این مجموعه مشاهده فرمایید، و سفارش خرید خود را انجام دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.