سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل

روغن شل

روغن شل

شرکت شل (shell oil company)(روانکار ها و روغن شل) یک شرکت نفت آمریکایی می باشد که در حقیقت ریشه انگلیسی-هلندی دارد و یک شرکت چند ملیتی محسوب می شود. دفتر مرکزی این شرکت واقع در تگزاس می باشد و حدود ٢٤٠٠٠ کارمند برای این شرکت این کار می کنند.

برای انتخاب یک روغن موتور خوب ، عوامل و پارامترهای مختلفی باید مدنظر قرار گیرد. یک روغن موتور مرغوب ،‌دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک بسیار پایین بوده و توانایی روانکاری بخش های مختلف و قطعات متحرک موتور را داراست .با خرید روغن شل میتوان به آن تحقق بخشید.

روغن شل از زمان شروع بکار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی قرار گرفته و روغن پایه آن آلوده شده و از کیفیت آن کاسته می شود وهمچنین مواد افزودنی استاندارد آن نظیر مواد افزودنی پاک کننده نیز، مصرف می شوند .

در این حالت خاصیت روانکاری ، پاک کننده و جذب ذرات معلق و ناخالصی ها ، کاهش می یابد لذا به این دلیل باید بعد از اتمام خواص روغن‌موتور در زمان‌های مختلف بسته به نوع روغن نسبت به تعویض آن اقدام کرد.به طور کلی روغن شل وظایفی مانند : کاهش سایش قطعات موتور ، خنک نمودن قطعات داخلی موتور ، تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات ، آب بندی بین سیلندر و پیستون ، محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و کارکرد بهینه قطعات متحرک موتور در دماهای مختلف را بر عهده دارد .

دسته بندی روغن شل بر اساس درجه گرانروی :

ویسکوزیته یا گرانروی ، مقاوت سیال در مقابل جاری شدن است . از لحاظ گرانروی ، روغن شل به دو بخش تقسیم می شود .

دسته اول به عنوان تک درجه ای و دسته دوم به عنوان چند درجه ای یا چهار فصل شناخته می شوند. با توجه به پیشرفت پیشرانه خودرو های روغن موتور های تک درجه ای به فراموشی سپرده شده اند و بازار در اختیار روغن موتور های چهار فصل است.روغن موتور های چهار فصل شل معمولا بر اساس استاندارد SAE (انجمن مهندسی خودرو) دسته بندی می شوند .

کد اعلامی از سوی این انجمن شامل یک حرف و دو عدد می شود.در این کد عدد قبل از W نشان دهنده گرانروی روغن موتور در دمای پایین بوده و هرچه این عدد کمتر باشد ، قابلیت استفاده در دمای پایین تر را دارا است . عدد بعد از W ، نشان دهنده گرانروی در دمای بالا بوده و هرچه این عدد بزرگتر باشد ، روغن در دمای بالاتر چسبنده تر و سفت تر خواهد بود .

روغن شل

روغن موتور شل هلیکس shell helix

این محصول ساخت کمپانی بریتانیایی – هلندی شل می باشد که همواره بین سه شرکت برتر نفتی دنیا خود را مطرح نموده و محصولات با کیفیتی را تولید می نماید.روغن شل هلیکس دارای گرانروی مناسبی است به این جهت در تمام فصول سال کاربرد دارد.

خصوصیات روغن موتور شل هلیکس :

  • هزینه کمترسوخت – کاهش هزینه به ازای هر کیلومتر، کیلومتر بیشتردر هر لیتر سوخت
  • استفاده در مسافت طولانی تر
  • عمر فیلتر  و صافی ها افزایش یافته
  • حداکثر محافظت از موتور و کاهش دوده و آلایندگی ها
  • کاهش هزینه های عملیاتی، مصرف روان کننده کمتر، خرابی کمتر، تعمیر و نگهداری کمتر

جهت دریافت قیمت و سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

روغن ایروشل

ایروشلAeroShell برند ایروشل از زیر مجموعه های شرکت شل است. شرکت شل از برند ایروشل جهت عرضه انواع روانکارهای مورد استفاده در صنعت هوایی استفاده می کند. از انواع محصول ایروشل (AeroShell) می توان به روغن موتور پیستونی هوایی، روغن موتور توربین ایروشل هواپیما، روغن هیدرولیک هواپیما یا هلیکوپتر و گریس هایی که در دمای بسیار پایین مناسب استفاده در ارتفاع می باشند اشاره کرد. انواع روغن ایروشل دارای استانداردهای نظامی و بالاترین کیفیت برای مصارف هوایی می باشند.

روغن شل پارسیس سگال

روغن شل پارسیس سگال | برای انتخاب یک روغن موتور خوب ، عوامل و پارامترهای مختلفی باید مدنظر قرار گیرد. یک روغن موتور مرغوب ،‌دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک بسیار پایین بوده و توانایی روانکاری بخش های مختلف و قطعات متحرک موتور را داراست .با خرید روغن موتور شل میتوان به آن تحقق بخشید.

روغن شل از زمان شروع بکار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی قرار گرفته و روغن پایه آن آلوده شده و از کیفیت آن کاسته می شود وهمچنین مواد افزودنی استاندارد آن نظیر مواد افزودنی پاک کننده نیز، مصرف می شوند .

در این حالت خاصیت روانکاری ، پاک کننده و جذب ذرات معلق و ناخالصی ها ، کاهش می یابد لذا به این دلیل باید بعد از اتمام خواصروغن‌موتور در زمان‌های مختلف بسته به نوع روغن نسبت به تعویض آن اقدام کرد.به طور کلی روغن موتور شل وظایفی مانند :

کاهش سایش قطعات موتور ، خنک نمودن قطعات داخلی موتور ، تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات ، آب بندی بین سیلندر و پیستون ، محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و کارکرد بهینه قطعات متحرک موتور در دماهای مختلف را بر عهده دارد .

دسته بندی روغن موتور شل بر اساس درجه گرانروی :

ویسکوزیته یا گرانروی ، مقاوت سیال در مقابل جاری شدن است . از لحاظ گرانروی ، روغن شل به دو بخش تقسیم می شود .دسته اول به عنوان تک درجه ای و دسته دوم به عنوان چند درجه ای یا چهار فصل شناخته می شوند.

با توجه به پیشرفت پیشرانه خودرو های روغن موتور های تک درجه ای به فراموشی سپرده شده اند و بازار در اختیار روغن موتور های چهار فصل است.روغن موتور های چهار فصل شل معمولا بر اساس استاندارد SAE (انجمن مهندسی خودرو) دسته بندی می شوند .

کد اعلامی از سوی این انجمن شامل یک حرف و دو عدد می شود.در این کد عدد قبل از W نشان دهنده گرانروی روغن موتور در دمای پایین بوده و هرچه این عدد کمتر باشد ، قابلیت استفاده در دمای پایین تر را دارا است . عدد بعد از W ، نشان دهنده گرانروی در دمای بالا بوده و هرچه این عدد بزرگتر باشد ، روغن در دمای بالاتر چسبنده تر و سفت تر خواهد بود .

روغن شل

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.