سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

مزایای روانکاری با گریس های صنعتی

مزایای روانکاری با گریس های صنعتی

گریس صنعتی نوعی ماده روانکار و ازمشتقات نفت است. گریس صنعتی از ترکیب شیمیایی مواد نفتی و یک یا چند ماده صابونی (غلیظ کننده) ساخته می شود و درموارد خاص برای سهولت کارکرد قطعات چسبیده به هم در وسیله های مختلف استفاده می شود.

گریس صنعتی برای روانکاری جاهایی استفاده می شود که امکان روانکاری مکرر توسط روانساز مایع وجود نداشته و یا مقرون به صرفه نباشد. بسیاری از نیروهای محرکه بدون استفاده از گریس قابل استفاده نیستند. هر چند گریس در مقابل سایر روانکارها از مقدار مصرف کمتری برخوردار است ولی جایگاه گریس صنعتی دارای اهمیت بالایی است وقابل جایگزینی با مواد دیگر نیست.

گریس های صنعتی مشابه روغن ها ،برای به حداقل رساندن اصطکاک و سایش بین سطوح متحرک،کاربرد دارند. در مواردی که روانساز باید به عنوان مانعی برای جلوگیری از ورود ذرات خارجی عمل کند،و یا موقعیت حرکت بین دو سطح به گونه ای است که نیاز به روانساز نیمه جامد وجود دارد،باید از گریس های صنعتی استفاده شود.بعلاوه از بعد عملیاتی،روانکاری با گریس عموما روانکاری در اکثر دستگاه های صنعتی و خودروها است.

مهم تری ویژگی گریس ها توانایی استفاده از آنها به عنوان روانکار مناسب در نقاط غیرقابل دسترس دستگاه های صنعتی است. از طرفی ماشین آلاتی که درآنها از گریس استفاده می شود،طراحی ساده تر و در نتیجه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. گریس صنعتی بر خلاف روغن صنعتی وظیفه خنک کنندگی و پاک کنندگی را نمی توانند انجام دهند.

در مقابل این مزایا،گریس ها توانائی انتقال حرارت و خارج نمودن آلودگی از دستگاه را ندارند و این مسئله به ساختار ژله ای شکل گریس ها بر می گردد.در حقیقت ماده سفت کننده نقش حامل روغن را به عهده دارد و عمل روانکاری را فقط روغن انجام می دهد،پس فرق اصلی گریس ها با روغن ها در وجود ماده سفت کننده است.

از نظر قوام و سفتی ،گریس ها نیز مانند روغن ها با درجاتی مشخص می شوند.این درجات به درجات NLGI یا نفوذپذیری معروف هستند و با اعدادی از سه به صفر (۰۰۰) تا ۶ دسته بندی می شوند.سفت ترین گریس ها با درجهNLGI 6 و روانترین آنها با NLGI 000براساس آزمایش نفوذپذیری گریس کارکرده،مشخص می شوند.

شرکت پارسیس سگال پویا در واردات و فروش انواع روانکارها و گریس های صنعتی تجربه بالا و سابقه ای درخشان دارد.این شرکت با مشاورین متخصص و مجرب و آزمایشهای فنی ، شما را در انتخاب بهترین روانکارها و گریس های صنعتی متناسب با فعالیتتان یاری میکند.