سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

کاربرد روغن های معدنی چیست؟

کاربرد روغن های معدنی چیست؟

کاربرد روغن های معدنی چیست؟

روغن های معدنی موم های هیدروکربن هایی با مولکول بزرگ و سنگینی می باشند که در زندگی روزمره نیز با آن سروکار داریم مانند پارافین ، وازلین ، موم ها و شمع .

چون روغن های معدنی قابل متابولیز نیستند فاقد ارزش غذایی هستند ، بنابراین وجود آنها در غذا مطلوب نیست به دلیل آنکه ممکن است در جذب ویتامین های A و D که محلول در چربی هستند اختلال ایجاد کنند و حتی اگر در حالت امولسیون شدید باشند ممکن است در اندام های مختلف رسوب کنند و ته نشین شوند .

روغن های معدنی در مقادیر بسیار کم باعث پیوستگی ترکیبات موجود در مواد غذایی می شوند .

کاربرد روغن های معدنی چیست؟
کاربرد روغن های معدنی چیست؟

برخی از مصارف روغن های معدنی

از روغن های معدنی در مقادیر بسیار کم برای روغن کاری دستگاه ها و ماشین های مختلف استفاده می کنند . و همین امر باعث نفوذ این مواد به مواد غذایی می شوند و مخصصا از طریق قسمت متحرک دستگاه ها که مستقیما با مواد غذایی سرو کار دارند پس بهتر است که برای روغن کاری حتی الامکان از روغن های گیاهی استفاده کنیم .

اشکالی که در رابطه با استفاده از روغن های گیاهی وجود دارد این است که درست است که در ابتدا استفاده از آنها موثرند اما به مرور زمان این روغن ها کم کم حالت صمغی پیدا می کنند و خاصیت و کارآیی خود را از دست می دهند .

از روغن های معدنی مجاز در سطح خارجی پوسته ، میوه های خشک مانند آلو خشک ، کشمش ، مویز ، کشمش سفید به منظور جلوگیری از چسبیدن آنها به یکدیگر در توده های به هم فشرده در انبارها استفاده می شود . روغن های معدنی به عنوان پوششی به کار می روند و باعث اصلاح و زیبایی ظاهر میوه ها می شوند و آن را از هجوم آفات و حشرات حفظ می کنند .

کاربرد روغن های معدنی چیست؟
کاربرد روغن های معدنی چیست؟

دیگر کاربردهای روغن های معدنی

در مرکبات هم ممکن است از روغن های معدنی به عنوان پوششی جایگزین برای روغن های طبیعی خود میوه استفاده شود با توجه به اینکه روغن های طبیعی ممکن است در طی عمل شست و شوی میوه برای برطرف کردن لک و آلودگی های قارچی و کپکی از بین رفته باشد .

از روغن های معدنی در سطح پوست مرکبات استفاده می کنند . در برخی از پنیرها به منظور جلوگیری از خشکی آن و کاهش وزن پنیر از روغن های معدنی به عنوان پوشش دهنده استفاده می کنند .

کاربرد روغن های معدنی چیست؟
کاربرد روغن های معدنی چیست؟

این روغن ها ضمن جلوگیری از رشد کپک ها در اصلاح و بهبود ظاهر پنیر نیز نقش مهمی دارند و گاهی اوقات یک لایه نازک از روغن های معدنی را روی سطح تخم مرغ هایی که در شرایط سرما نگهداری می شوند قرار می دهند ، به هر حال استفاده از روغن های معدنی حتی اگر جزء روغنی های مجاز باشند حفظ تا یک مقدار مشخص و محدودی در انگلستان مجاز شمرده شده است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.