سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

معرفی برند توتال

معرفی برند توتال

معرفی برند توتال

توتال یک شرکت فرانسوی چند ملیتی نفت و گاز است. این شرکت در سال ۱۹۲۴تاسیس شد و از جمله بهترین شرکت‌‌های نفتی است. تجارت این شرکت مواردی مثل اکتشاف و تولید نفت خام، تولید گاز طبیعی، پالایش نفت، تولید برق، حمل و نقل، بازاریابی و تجارت بین‌الملی نفت خام و بازاریابی فرآورده‌های نفتی را شامل می‌شود.

در کنار این موارد، شرکت توتال مواد و فرآورده‌های شیمیایی را نیز در مقیاس بزرگ تولید می‌کند.

دفتر مرکزی توتال در غرب پاریس قرار گرفته است و جز بورس اوراق بهادار می‌باشد. برند توتال مانند سایر شرکت‌‌های نفتی و سوخت فسیلی تاریخچه پیچیده‌ای دارد و اثرات مختلف زیست محیطی و اجتماعی آن قابل بحث است.

بر مبنای گزارشی که CDP Carbon Majors منتشر کرده، شکرت توتال ، از جمله ۱۰۰ شرکت برتر در سطح جهان از نظر تولید وانتشار کربن در سال ۲۰۱۷ بود.

معرفی برند توتال
معرفی برند توتال

تاریخچه

1924–1985

تاسیس شرکت توتال به بعد از جنگ جهانی اول برمی‌گردد. زمانی که رئیس جمهور فرانسه، در آن زمان، ایجاد شراکت با Royal Dutch Shell را رد کرد، که این اقدام به دلیل ایجاد منفعت برای شرکت نفتی کاملا فرانسوی بود.

رئیس جمهور فرانسه، در مارس ۱۹۲۴شرکت توتال را به عنوان یک شرکت نفتی فرانسوی(CFP) تاسیس کرد. در آن زمان نفت برای جنگ با آلمان، یک عامل حیاتی تلقی می‌شد.

طبق توافقی که در سال ۱۹۲۲ در کنفراس سن رمو انجام شد، فرانسه ۲۵ درصد از سهام شرکت نفت ترکیه (TPC) را به عنوان بخشی از غرامت در جنگ جهانی اول ناشی از جنگ با آلمان دریافت کرد.

سهام دولت فرانسه در شرکت نفتی ترکیه‌ای (TPC) به شرکت نفتی فرانسوی (CFP) منتقل شد. این شرکت با توجه به اینکه در بورس اوراق بهادار فرانسه عرضه شده بود، به عنوان یک شرکت خصوصی در سال ۱۹۲۹ در نظر گرفته شد.

برند توتال در سال ۱۹۳۰ بیشتر به استخراج و تولید از خاورمیانه مشغول بود و اولین پالایشگاه خود را در سال ۱۹۳۳ راه‌اندازی کرد. سال‌ها بعد، یعنی پس از جنگ جهانی دوم، برند توتال تولید و استخراج خود را، از خاورمیانه فراتر برد و به کانادا، آفریقا و ونزوئلا رساند.

در سال ۱۹۴۶ نیز، زمانی که الجزایر مستعمره فرانسه بود، شرکت توتال استخراج و تولید نفت را از این کشور آغاز کرد. به طوری که در دهه ۱۹۵۰ نیز به منبع اصلی نفت برای فرانسه و شرکت توتال تبدیل شد. در سال ۱۹۵۰، برند توتال به عنوان یک شرکت نفتی فرانسه (CFP)، بنزین را در قاره‌‌های اروپا و آفریقا معرفی کرد.

شرکت توتال پترولیوم، شرکتی که کنترل ۵۰ درصد دارایی آن، توسط CFP کنترل می‌شد، دارایی‌‌‌ها ویکرز پترولیوم آمریکایی را به عنوان بخشی از ذخایر انرژی خریداری کرد. این خرید باعث شد که ظرفیت پالایشگاه از طریق ۳۵۰ ایستگاه به ۲۰ ایالت داده شود.

1985–2003 (تغییر کامل نام تجاری CFP به برند توتال)

توتال پلازا، زیر مجموعه شرکت توتال پتروشیمی آمریکا، از اثرات مخرب گرمایش بر روی جهان حداقل از سال ۱۹۷۲ آگاه بود. با این حال این شرکت، آگاهی‌های خود را تا سال ۱۹۹۰ ‌رد می‌کرد. همچنین چندین استراتژی را به کار می‌برد تا بر روی اثرات مخرب شرکت خود بر محیط زیست، سرپوش بگذارد و آن را از دید همه پنهان کند.

این شرکت در سال ۱۹۸۵ تغییر نام داد و اسم خود را از شرکت CFP به برند توتال CFP تغییر داد. این اقدام را انجام داد تا بنزین را بر اساس محبوبیت نام تجاری خود ایجاد کند. در سال ۱۹۹۱ زمانی که برند توتال به یک شرکت در سهام بورس نیویورک تبدیل شد، نام آن به طور کامل به توتال تغییر پیدا کرد.

تا سال ۱۹۹۱ دولت فرانسه، بیش‌تر از ۳۰ درصد سهام این شرکت را کنترل می‌کرد. اما در سال ۱۹۹۶ دولت فرانسه این میزان سهام را به کمتر از ۱ درصد رساند. تقریبا در این بازه زمانی یعنی از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴، میزان مالکیت کشورهای خارجی بر روی شرکت توتال افزایش پیدا کرد و به نزدیک ۴۴ درصد رسید، در حالی که قبل‌تر این میزان ۲۳درصد بود.

در همین زمان، برند توتال، خرده‌ فروشی‌های خود را در آمریکای شمالی افزایش داد و این کار را تحت چندین نام تجاری انجام داد. در سال ۱۹۸۹ شرکت توتال پترولیوم یکی از واحدهای توتال CFP در آمریکای شمالی، ۱۲۵ خرده فروشی Road Runner ترومن آرنولد در تگزاس، را خریداری کرد.

شرکت پترولیوم تا سال ۲۰۰۳، تعداد زیادی فروشگاه خرده فروشی (عددی نزدیک به ۲۶۰۰ فروشگاه)، تحت برندهای مختلف به نام‌های Road، Apco، Vickers و Total داشت. این شرکت در آن سال یعنی ۲۰۰۳، نام تجاری تمام فروشگاه‌های خود را در ‌آمریکای شمالی به برند توتال تغییر داد.

همچنین شرکت توتال پس از آنکه پتروفینا بلژیک را در سال ۱۹۹۹ تصاحب کرد به توتال فیفا معروف شد. پس از اینکه، Elf Aquitaine را نیز به دست آورد، در سال ۲۰۰۰، با عنوان TotalFinaElf نام‌گذاری شد. در نهایت نیز در ماه می سال ۲۰۰۳ به طور کامل به برند توتال تغییر نام داد.

معرفی برند توتال
معرفی برند توتال

2003–2021

برند توتال در سال ۲۰۰۳، برای۳۰ درصد از سهام استخراج گاز عربستان سعودی سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی به همراه Royal Dutch Shell و Aramco عربستان صعودی امضا کرد.

پس از آن، سهام به وسیله شرکای آن خریداری شد. شرکت‌‌های آرامکو عربستان صعودی و توتال تفاهم‌ نامه‌ای را امضا کردند. این تفاهم‌نامه به منظور توسعه پالایشگاه و پتروشیمی جبیل عربستان امضا شد، که هدف آن تولید ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز بود.

این دو شرکت به طور رسمی در سال ۲۰۰۸، به تاریخ۲۱ سپتامبر، یک سرمایه‌گذاری مشترک با عنوان شرکت پالایش و پتروشیمی عربستان سعودی تاسیس کردند. طی این سرمایه‌گذاری مشترک، ۶۲.۵ درصد سهام شرکت متعلق به عربستان بود، برند توتال نیز ۳۷.۵ بقیه سهام را در اختیار داشت.

برند توتال در سال ۲۰۰۶ به دلیل نگرانی از  تحریم‌‌های احتمالی هسته‌ای، به طور کامل از برنامه توسعه سازمان ملل خارج شد. تا سال ۲۰۱۰، توتال در سراسر دنیا، بیش از ۹۶۰۰۰ کارمند داشت و فعالیت و شعبات آن در ۱۳۰ کشور دنیا بود. این شرکت در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۰، اعلام کرد که از بازار پیشرو بریتانیا خارج می‌شود.

برند توتال در نوامبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که ۲۰ درصد از سهام خود در شرکت پروژه نیجیریه را  به بخشی از شرکت پتروشیمی چینی با قیمت ۲.۵ میلیارد دلار می‌فروشد.

برند توتال در سال ۲۰۱۴ به اولین شرکت نفت و گازی تبدیل شد که امتیاز استخراج گاز shale را پس از خرید ۴۰ درصد از سود و دریافت مجوز در منطقه Gainsborough Trough، با پرداخت ۴۸ میلیون دلار به دست آورد.

در فوریه ۲۰۱۵، توتال از کاهش ظرفیت پالایشگاه‌هایش و همچنین کاهش ۱۸۰ ظرفیت شغلی خود در بریتانیا خبر داد. همچنین اعلام کرد که دارایی‌های خود که ارزشی معادل با ۵ میلیارد دلار دارد، در سراسر دنیا به فروش می‌رساند و همچنین قصد دارد که هزینه‌های استخراج خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

در سال ۲۰۱۶، توتال برای خرید لامپریسیس، سومین تامین کننده گاز و انرژی‌های تجدید پذیر بلژیکی، قرارداد ۲۴ میلیون دلاری به منظور گسترش فعالیت گاز وبرق خود امضا کرد.

همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۶ توافق کرد که در یک قرارداد یک میلیارد دلاری، سازنده باتری فرانسوی Saft Groupe S.A را خریداری کند تا بتواند آن را برای تقویت و توسعه کسب وکارهای انرژی تجدید پذیر به کار ببرد.

در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، برند توتال چالش ARGOS را اجرا کرد. این چالش، یک مسابقه رباتیک بود که با هدف توسعه ربات‌ها برای تولید نفت و گاز ایجاد شده بود.

در سال ۲۰۱۷، شرکت توتال، یک قرارداد ۴.۸ میلیارد دلاری با پارس جنوبی ایران، بزرگ‌ترین میدان گازی جهان امضا کرد. این قرارداد، اولین سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام و لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران بود.

در نوامبر ۲۰۱۷، شرکت توتال اعلام کرد که گاز طبیعی و انرژی سبز را در بازار مسکونی توتال اسپرینگ فرانسه با قیمت ۱۰ درصد ارزان‌تر از تعرفه معمولی آن عرضه می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، برند توتال به دلیل فشار تحریم‌های آمریکا، به طور رسمی از میدان گاز جنوبی پارس ایران خارج شد. در آگوست ۲۰۱۸، توتال  برای انتقال ۳۰ درصد و ۲۸ درصد از دارایی‌های خود به پترولیوم قطر، قراردادهایی را امضا کرد.

در سال ۲۰۲۰، توتال اعلام کرد که قصد دارد، ۵۰ شغل داوطلبانه را در فرانسه کاهش دهد.

در سال ۲۰۲۱، توتال موسسه نفت آمریکا( پرتیلیوم) را ترک می‌کند. این اقدام به دلیل اختلاف نظری بود که در مورد نحوه مقابله با تغییرات آب و هوا بین این دو وجود داشت.

برند توتال در آوریل ۲۰۲۱ اعلام کرد که در بازه زمانی ژانویه تا مارس، درآمد معادل ۳ میلیارد دلار ثبت کرده است که این نزدیک به مقدار ثبت شده قبل از پاندمیک است.

برند توتال در حال حاضر (سال ۲۰۲۱)

برند توتال در حال حاضر به TotalEnergies تغییر نام پیدا کرده است. در می ۲۰۲۱، شرکت باید تغییر نام خود را به TotalEnergies، را به عنوان سرمایه‌گذاری‌ خود در تولید برق سبز تصویب کند. در ۲۸ می ۲۰۲۱، سهامداران تغییر نام به TotalEnergies را در مجمع عادی و فوق‌العاده سهامداران تصویب کردند.

معرفی برند توتال
معرفی برند توتال

بخش‌های تجاری شرکت توتال

در سپتامبر ۲۰۱۶، برند توتال یک سازمان جدید را راه‌اندازی کرد. تا به جاه طلبی خود برای تبدیل شدن به یک انرژی بزرگ برسد.  این سازمان جدید از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

  • استخراج و تولید نفت
  • گاز، انرژی‌های تجدید پذیر و برق
  • پالایش و مواد شیمیایی
  • بازرگانی و حمل و نقل
  • بازاریابی و خدمات
  • خدمات جهانی

در سال ۲۰۱۶ همچنین، برند توتال دو بخش شرکتی جدید را ایجاد کرد که یک بخش شامل افراد و مسئولیت اجتماعی بود. این بخش مواردی مثل سلامت، ایمنی، منابع انسانی، امنیت، محیط زیست و مشارکت جامعه مدنی را شامل می‌شد.

بخش دیگر استراتژی و نوآوری بود که شامل سناریوی گرمایش جهانی، حسابرسی، تحقیق و توسعه، موارد عمومی، مدیر ارشد دیجیتال و معاون ارشد فناوری ریاست جمهوری می‌شد.

اطلاعات بیشتر در مورد شرکت‌های تابع و وابسته توتال

برند توتال تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴، دارای ۹۰۳ شرکت تابع و وابسته بود. علاوه بر این، شرکت توتال صاحب یک سهام دیگر به مبلغ ۳ میلیارد یورو بود که به عنوان یک سرمایه‌گذاری تلقی می‌شد.

معرفی برند توتال
معرفی برند توتال

معرفی محصولات برند توتال انرژی

برند توتال در حاضر محصولات زیادی به بازار عرضه کرده است که در ایران نیز قابل خریداری است. دو تا از محصولات این برند به شرح زیر است:

روغن موتور توتال انرژی Quartz 7000

روغن موتور Quartz 7000 از برند توتال، از جمله انواع روغن موتور با کیفیت است که از گرانروی مناسبی برخوردار است و در دماهای بالا و پایین عملکرد مناسبی دارد. میزان گرانروی آن 10W-40 بوده و با استاندارد SN/CF تولید شده است.

روغن موتور Quartz 9000 Energy توتال

این روغن موتور از مجموعه محصولات برند توتال، با استاندارد API SN/CF تولید شده و برای تمامی خودروهای سبک و موتورهای بنزینی قابل استفاده است. همچنین برای موتورهای قدرتمند که در شرایط سخت عملیاتی و دمای بالا کار می‌کنند، نیز گزینه خوبی است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.