سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روانکاری گریس های رنگی

گریس، یکی از مهمترین روانکارهایی است که بعد از روغنها بیشترین مصرف را در جهان به خود اختصاص می دهد (در حدود4 درصد). تشریح فرمولاسیون، چگونگی ساختار و کاربرد این روانکار، مجموعه ای از علوم گوناگون شامل بخش های وسیعی از علم فیزیک، شیمی و مهندسی شیمی را در بر می گیرد.

تأثیر رنگ برعملکرد گریس ها :

انواع مختلفی از گریس های رنگی را می توان  در بازار یافت، از جمله گریس های سفید، سیاه، آبی، قرمز، سبز، بنفش، شفاف، زرد، طلایی و … . درباره ی رنگ گریس ها، نظرات و تصورات مختلفی وجود دارد. اگر بخواهیم به طور خاص درباره ی رنگ گریس ها صحبت کنیم، رنگ سفید نشان دهنده ی قابل استفاده بودن گریس در ماشین آلات صنایع غذایی است، در حالی که گریس های سیاه، گریس های مولی یا گرافیتی هستند که برای کار در شرایط دشوار مناسبند. رنگ قرمز می تواند نشانه ی آن باشد که آن گریس برای کار در دماهای بالا مناسب است، رنگ آبی بر تناسب گریس با دماهای پایین و رنگ سبز به سازگاری آن با محیط زیست دلالت دارد، هرچند که قانون ثابتی در این باره وجود ندارد.

استانداردها و روش های متنوعی برای آزمودن کیفیت گریس های روان کاری طراحی شده است. متأسفانه، روش هایی مانند بوییدن و لمس زبری و نرمی به منظور سنجش کیفیت و چسبندگی . … هنوز هم در صنعت، مرسوم است. مطالعات نشان می دهد که رنگ، چیزی بر کیفیت خصوصیات روان کاری گریس نمی افزاید، اما مقادیر بیش از اندازه ی رنگ های مایع می تواند برخی از ویژگی ها مانند خوردگی مس را بدتر کند. افزودن دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی نیز که به گریس رنگ سفید می بخشد، چیزی به کیفیت خصوصیات گریس اضافه نمی کند، اما اگر با غلظت بیشتر استفاده شود، ممکن است فرسودگی و نشت روغن را بیشتر کند. غلیظ کننده های گریس می توانند برخی از خصوصیات آن را مانند مقاومت در برابر آب، بازدهی و نشتی روغن را بهبود بخشد، اما مقادیر بیش از اندازه ی آن ها می توان زیان آور باشد. مشاهده شده است که برخی از انواع پلیمرها، سفت شدن گریس پایه آلومینیوم کمپلکس را بیشتر می کنند، به ویژه اگر از روغن گیاهی ساخته شده باشد. به همین صورت، گریس های روان کاری حاوی پلیمرها، قابلیت پمپاژ شدن و تحرک پذیری کمتری را علی الخصوص در دماهای پایین تر از خود نشان داده اند. 

شرکت پارسیس سگال پویا ، به مدیریت محسن بخشی نژاد با تجربه بالا در فروش گریس های تخصصی و در اختیار داشتن متخصصین و مشاورین مجرب، شما را در انتخاب بهترین روانکارها،خرید روغن های صنعتی و گریس های متناسب با فعالیتتان یاری می رساند.