سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل

روغن شل

روغن شل

روغن شل مناسب‌ترین روغن جهت روانکاری است. چرا که این روغن علاوه بر برخورداری از ضریب اصطکاک بسیار پایین، گرانروی بسیار مناسبی نیز دارد. اما باید بدانید که این روغن نیز مانند دیگر محصولات با کیفیت، پس از مدتی استفاده نیازمند تعویض در زمان مناسب است.

باید بدانید از زمان شروع به کار موتور، روغن شل با کار مداوم خود، کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. چرا که از همان ابتدا در برابر تجزیه حرارتی و اکسید شدن قرار می‌گیرد و علاوه بر افت کیفیت آن، موجب آلوده شدن روغن پایه نیز می گردد.

افت کیفیت روغن شل به معنای افت خاصیت جذب کلیه ذرات معلق بوده و این موضوع نیز موجب افت خاصیت پاک کنندگی و روانکاری می‌گردد. لازم به ذکر است که مراحل ذکر شده، سیر کاملاً طبیعی است که هر نوع روغن موتور از جمله روغن شل می‌گذراند و در نتیجه  باید نسبت به تعویض روغن در مناسب‌ترین زمان اقدام شود.

هنگام انتخاب روغن موتور، دقت کافی را داشته باشید، چرا که روغن‌های بی کیفیت یا روغن‌هایی که با نام و برند شل و به صورت تقلبی وارد بازار می‌شوند، آسیب جدی را به موتور و کلیه قطعات آن وارد خواهند کرد.

بنابراین بایستی پارامتر‌های مختلفی را هنگام خرید روغن در نظر بگیرید. از این پارامتر‌های مهم می‌توان به ضریب اصطکاک پایین و میزان گرانروی بسیار مناسب اشاره کرد.

علاوه بر آن تهیه روغن‌های اصل از مراکز، نمایندگی‌ها و شرکت‌های معتبر نیز بسیار حائز اهمیت است، چرا که روغن تقلبی موجب کاهش عمر دستگاه‌ها و موتورها خواهد شد. با ما همراه باشید.

شرکت پارسیس سگال پویا واردکننده بهترین روانکارهای شرکت شل، موبیل، کاسترول و… می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

شماره تماس:

013-33260244

روغن شل
روغن شل

وظایف روغن موتور شل

همانطور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم، روغن شل دارای سه ویژگی اصلی است که از آن‌ها می‌توان به روانکاری موتور، گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک پایین اشاره کرد. این محصول با ویژگی‌های ذکر شده دارای وظایف متعددی است که نوع اصل آن، این وظایف را بدون هیچ کم و کاستی به انجام خواهد رساند. به طور کلی وظایف روغن شل به شرح زیر هستند:

  1. روغن شل اصل توانایی خنک کردن کلیه قطعات درونی موتور مورد نظر را باید داشته باشد.
  2. این روغن بایستی بتواند بین پیستون و سیلندر را به درستی آب بندی کند.
  3. روغن شل بایستی قابلیت این را داشته باشد که سایش قطعات موتور را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  4. این روغن باید بتواند بستری فراهم کند تا قطعات متحرک موتور مورد نظر در کلیه‌ی دماهای مختلف، عملکردی کاملاً بهینه و مناسب داشته باشد.
  5. همچنین باید بتواند کلیه قطعات موتور را در برابر خوردگی، فرسایش و سایش محافظت کند.
  6. در نهایت روغن شل باید بتواند قطعات درونی موتور مورد نظر را از کلیه‌ی ترکیبات و دوده‌ای که از تجزیه رسوبات میان قطعات و نیز از تجزیه روغن حاصل شده است را تمیز کند.

شرکت شل

دویست سال پیش برای نخستین بار و در کشور هلند سه فرد با نام‌های آگوست کسلر، جین با پتیست و هنری دیتردینگ شرکت رویال داچ را پایه گذاری کردند. به طور همزمان در پادشاهی بریتانیای کبیر نیز شرکت مکمل رویال داچ که شرکت شل نامیده می‌شد توسط مارکوس ساموئل تأسیس گردید.

این دو شرکت به فعالیت خود ادامه دادند تا این که در سال 1907 با توافق یکدیگر، دو شرکت رویال داچ و شل، با یکدیگر ادغام شدند و در نهایت شرکت بزرگ نفتی که امروزه آن را با نام شرکت داچ شل می‌شناسیم شکل گرفت.

محصولات شرکت شل

برند شل دارای انواع روغن‌های شل الکسیا 50، روغن شل الکسیا ایکس 50، گریس شل آلبیدا ای پی (0، 00، 1 و2)، گریس شل آلوانیا اچ دی ایکس 2، گریس شل آلوانیا آر ال (2،1 و3)، گریس شل آلوانیا WR (1و2)، روغن شل آرجاینا اس (30و40)، روغن شل آرجاینا تی 30، روغن شل آرجاینا تی 40، روغن

شل آرجاینا ایکس 40، روغن شل آرجاینا ایکس ال 40، سیال شل کلیبریشن سی، شل کلیبریشنS9365، روغن شل کاپرینوس اچ تی دی 40، روغن زنجیر شل کسیدا 1000 و روغن زنجیر شل کسیدا 150 است. علاوه بر محصولات گفته شده می‌توان به گریس شل کسیدا ای پی اس 2، روغن کسیدا جی ال

(220 و 460)، گریس شل کسیدا اچ دی اس 2، روغن شل کسیدا اچ اف (15، 32، 68 و 100)، روغن کسیدا اچ تی 32، روغن شل کلاووس (46 و 68)، روغن شل کلاووس جی 100، شل کلاووس جی (32، 46، 68 و 100)، روغن شل کلاووس آر 68، روغن شل کامپتلا 100، روغن شل کامپتلا اس (46 و 68) و روغن شل کورنا ای پی (68 و 100) می باشد.

انواع روغن صنعتی شل

انواع روغن صنعتی شل به شرح زیر هستند:

روغن شل
روغن شل

روغن شل کلاووس

روغن شل کلاووس یک روغن سرمایشی متشکل از مواد افزودنی، روغن معدنی نفتی با هیدروتراسیون مناسب و با کیفیت است. از خواص این روغن می‌توان به خاصیت پایداری و حرارتی بالا، قابلیت روانکاری و پاک کنندگی مطلوب اشاره کرد.

روغن شل کسیدا

روغن کسیدا یک روغن صنعتی از برند شل است. این روغن دارای طعم و بوی خنثی، چسبندگی بالا، مقاومت خوب در برابر ساییدگی و خوردگی، دارای تأییدیه سلامت، طول عمر بالا و روان کننده سینتتیک مناسب است.

روغن موتور الکسیا

از مزایای این روغن می‌توان به سازگاری با مواد آب بندی و عایق بندی، جلوگیری از خوردگی و سایش، دارای روغن پایه با میزان ویسکوزیته مناسب و مقاومت بسیار عالی در برابر ضربات طولانی مدت و فشار بسیار بالا اشاره کرد.

روغن صنعتی ریمولا

روغن ریمولا یک روانکار صنعتی مناسب کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین است. این محصول دارای ویژگی‌های ضد خوردگی، ضد سایش و زنگ زدگی، طول عمر بالا، خاصیت پایداری حرارتی و اکسیداسیون و حفاظت خوب موتور است.

روغن موتور صنعتی شل هلیکس

روغن شل
روغن شل

روغن صنعتی شل هلیکس، یک روغن موتور مناسب برای ماشین‌های سبک است. این روغن از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  1. تراکم عالی
  2. خاصیت تمیز کنندگی
  3. پایداری اکسیداسیون مطلوب
  4. طول عمر بالا
  5. شاخص ویسکوزیته عالی
  6. حداکثر عملکرد موتور

روغن شل MYSELLA

این روغن مناسب موتورهای گازی است. از خصوصیات روغن شل MYSELLA می‌توان به مقاومت مطلوب در برابر نیتراسیون و اکسیداسیون، محافظت در برابر ایجاد اسید مضر و سایش اشاره کرد.

روغن هیدرولیک شل TELLUS

روغن شل TELLUS یک روغن هیدرولیک با خواص پایداری حرارتی و اکسیداسیون مطلوب، توانایی پاکیزه کنندگی سیستم، جلوگیری کننده از تشکیل لجن و رسوب و خاصیت پایداری شیمیایی مطلوب است.

روغن صنعتی MORLINA

روغن شل
روغن شل

روغن صنعتی MORLINA یک روانکار صنعتی از برند شل است . این روغم مخصوص یاتاقان‌های صنعتی بوده و دارای خاصیت‌های زیر است:

  1. محافظ در برابر اکسیداسیون
  2. جلوگیری ازخوردگی
  3. خاصیت جداپذیری عالی روغن از آب

روغن شل  CLAVUS

روغن Clavus یک سیال مخصوص کمپرسورهای خنک کننده است. از مزایای این روغن می‌توان به خاصیت پایداری شیمیایی، پایداری حرارتی و پاک کنندگی بسیار عالی اشاره کرد. ضمن این که این روغن دارای قابلیت روانکاری بسیار خوبی نیز هست.