سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل مورلینا

روغن شل مورلینا

روغن شل مورلینا

روغن های گردشی برای روغن کاری متمرکز سیستم های مختلف ماشین آلات صنعتی طراحی شده اند مانند : یاتاقان، چرخ دنده و غیره که  محصولات گسترده ای را در این زمینه ارائه می دهد، روغن های گردشی برای روغن کاری سیستم های دارای بار ضعیف که در دماهای متوسط ​​ کار می کنند، تا روغن هایی با تکنولوژی بالاتر که برای شدید ترین شرایط کاری کاربرد دارند، طراحی شده اند.

روغن شل مورلینا
روغن شل مورلینا

سیستم روغن در گردش

گردش سیستم های روغن و یا لغزنده های lube جریان مداوم روان کننده به یاتاقان ها، گیربکس ها و دنده ها را فراهم می کند. آنها ماشین آلات مورد استفاده برای پمپاژ آب، گردش هوای تازه در میل ها، استخراج روغن، کشتی های نیرو، تولید کاغذ و مواد شیمیایی و آزمایش تجهیزات نظامی را روغن کاری می کنند.

در موارد دیگر، یاتاقان هایی که قبلاً به کار گرفته شده است ممکن است بیش از حد گرم شوند یا ساییدگی داشته باشند و به یک سیستم لوب پویاتر نیاز دارند. در هر صورت، مسئولیت طرح ریزی سیستم بر عهده متخصص با داشتن دانش اولیه در مورد یاتاقان است.

سه روش برای تهیه سیستم گردش روغن وجود دارد.روغن های گردشی با کیفیت فوق العاده، تصفیه شده با حلال و گرانروی بالا هستند و روغنهای معدنی مخصوصاً برای ارائه برتر انتخاب می شوند روغن کاری در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی وجود دارد.

محصول با روغنهای پایه برتر تهیه شده و مهارکننده های اکسیداسیون و زنگ زدگی، دفع آفات و مواد افزودنی ضد سایش حاوی آن هستند.روغن های گردشی  یک روغن با کیفیت بالا و روان کننده عالی برای کلیه ماشین آلات هستند.

روغن های گردشی توانایی جداسازی سریع آب، جلوگیری از امولسیون و ساخت لجن، که مانع از کارآیی روغن کاری می شود را دارد.

کاربرد روغن گردشی:

این ماده در درجه اول برای چرخش مداوم در ماشین آلات استفاده می شود. البته شامل مصارف تخصصی از جمله

  • هیدرولیک سیستم ها،
  • توربین های دریایی خاص و همچنین کاهش مرتبط با چرخ دنده ها نیز میشوند،
  • این روغن ها در یاتاقان ها و محصور های صنعتی کاربرد دارند،
  • چرخ دنده ها ،
  • به شرط عدم نیاز به EP ، روغن گردشی، برنامه های کاربردی را نیز دارند.

ویژگی های عملکردی روغن گردشی

1- اکسیداسیون خوب و پایداری حرارتی:

  • مقاومت طبیعی در برابر تشکیل لجن و سایر مضرات
  • محصولات اکسیداسیون.
  • عمر طولانی روغن.

2- ویژگی های ریختن آب:
– روغن های گردشی دارای خواص تفکیکی عالی در آب هستند.
– آب را می توان به راحتی از سیستم های روانکاری تخلیه کرد.
– خستگی سطحی رابط ها و یاتاقان های تحریک شده تا حد زیادی تسریع می کند.
– خوردگی آهنی را در تمام سطوح داخلی کاهش می دهد.

روغن شل مورلینا
روغن شل مورلینا

جریان روغن های گردشی

وظیفه اساسی سیستم گردش روغن های گردشی، کاربرد عملکرد روغن به یاتاقان است. روغن از یاتاقان جمع آوری می شود، همانطور که از نام “سیستم گردش روغن” پیدا است، روغن در هنگام عبور از سیستم روغن کاری فیلتر، سرد می شود (البته در صورت لزوم). با ورود روغن به داخل مخزن از طریق لوله کشی متصل به درگاه سرریز در بلبرینگ آغاز می شود.

یاتاقان در ارتفاعی بالاتر از سیستم گردشی قرار دارد، بنابراین روغن توسط نیروی جاذبه در جریان می افتد. مایعات در مخزن بیش از حباب مایعات وارد میشوند. آلاینده های بزرگتر تمایل دارند در طرف حفره ای که روغن در آن وارد می شود، حل شوند.

مکش ایجاد شده توسط پمپ، مایع را به داخل لوله کشی هدایت می کند. قبل از وارد شدن روغن به پمپ، یک مکش کن ذرات بزرگ را به دام می اندازد و موتور پمپ را به وجود می آورد تا جریان و فشار ایجاد کند.

در مرحله بعد، روغن از طریق یک فیلتر هدایت می شود تا ذرات ریز را از بین ببرد تا به سیستم های اصلی و قطعات حیاتی ماشین آلات نرسند.

سرانجام، مایع اضافی از طریق دریچه بای پس به داخل مخزن هدایت می شود.

در ساده ترین شکل، سیستم روغن در گردش ممکن است به هیچ نوع کنترلی غیر از منبع تغذیه خود نیاز نداشته باشد. سیستم گردش روغن یک حلقه را تشکیل می دهد و تا زمانی که تعویض فیلتر لازم باشد، بدون وقفه کار می کند.

ویژگی های ذاتی یک سیستم روغن در گردش ممکن است تا سال ها شما را از تعویض روغن بی نیاز کند.

مشخصات کلی روغن گردشی

به طور کلی یک روغن گردشی مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • محافظت سیستم از اکسیداسیون و تشکیل لجن
  • قابلیت جدا شدن سریع و مطلوب از آب
  • خاصیت ضد اکسایش و ضد زنگ‌زدگی مطلوب
  • شاخص گرانروی نسبتا بالا
  • جلوگیری از تشکیل کف پایدار

رویال داچ شل یکی از بهترین تولید کننده های روغن گردشی می باشد و شرکت بازرگانی پارسیس سگال پویا از معتبرترین برند ها در زمینه واردات روغن شل، موبیل و … است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

روغن شل مورلینا Shell Morlina

روغن شل مورلینا Shell Morlina در دسته روغن های گردشی و یاتاقان شل قرار می گیرد که از روغن های پایه و افزودنی های مرغوب تهیه می شود. گروه روغن شل مورلینا Shell Morlina به عنوان روغن گردشی شل در گرید ها و کاربرد های مختلف تولید می شوند که به صورت زیر می باشند:

روغن شل مورلینا
روغن شل مورلینا

Shell Morlina S2 B 46

Shell Morlina S2 B 68

Shell Morlina S2 B 100

Shell Morlina S2 B 150

Shell Morlina S2 B 220

Shell Morlina S2 B 320

Shell Morlina S4 B 150

Shell Morlina S4 B 220

Shell Morlina S4 B 320

Shell Morlina S4 B 460

 

خصوصیات روغن شل مورلینا

روغن شل مورلینا Shell Morlina ماشین ها و دستگاه ها را تمیز نگاه می دارد و از ساییدگی جلوگیری می کند. این روغن ها به نحوی طراحی شده اند تا میزان رسوبات به حداقل برسد حتی برای موتورهایی که تحت دما و فشار بالا کار می کنند. سری S4 از روغن پایه سنتتیک تهیه شده است ولی سری S2 از روغن پایه معدنی تهیه شده است.

روغن شل مورلینا Shell Morlina پایه معدنی و پایه سینتتیک

روغن موتور گازی شل مورلینا Shell Morlina هم به صورت پایه معدنی (مینرال) و هم به صورت پایه سینتتیک تولید می شود به طوری که روغن شل مورلینا پایه سینتتیک از ساعت کارکرد بالاتری نسبت به روغن شل مایسلا پایه معدنی برخوردار است.

مزایا روغن شل مورلینا

روغن شل مورلینا
روغن شل مورلینا
  • طول عمر طولانی روغن
  • خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی
  • افزایش عمق باربری
  • عملکرد خوب پخش هوا
  • خاصیت جداسازی آب