سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل

روغن شل

مزایای روغن صنعتی شل و تنوع بسیار زیاد این نوع روغن سبب گردیده به یکی از پر کاربردترین روغن ها تبدیل شود. از جمله مهم ترین مزایای این نوع روغن می توان به کیفیت بالا و قیمت استاندارد آن اشاره کرد.

روغن صنعتی شل دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه و همچنین کیفیت بالایی است. در این مقاله شما را بیشتر با این نوع روغن و مزایای آن آشنا می کنیم.

روغن شل
روغن شل

با گذشت سالها و مایل ها حرکت دراتومبیل شما، این غیر معمول نیست که موتور با گذشت زمان شروع به از دست دادن مقدار کمی روغن کند. با این حال، از دست دادن خیلی سریع روغن می تواند به مشکلاتی منجر شود.

اگر روغن کافی در موتور نباشد، ممکن است آسیب بزرگی وارد کند زیرا قطعات فلز بدون روغن بر روی یکدیگر می پیچند و ایجاد اصطکاک، ایجاد گرمای بیش از حد و ایجاد پیچ و خم در موتور و حتی اجزای فیوز در کنار هم خواهند شد.

ما میخواهیم به شما در محافظت از موتور اتومبیلتان کمک کنیم تا در طولانی ترین زمان ممکن دوام بیشتری داشته باشد.

نشت روغن را مهندسی کنید و خاصیت های روغن شل

اگر ماشین شما خوب کار کرده است و موتور چک یا چراغ فشار روغن مقدار کم را نشان نمی دهد، اما یک آزمایش با قطر نشان می دهد که سطح روغن هنوز کمی پایین است بنابراین میتوانید با استفاده از روغن شل این نیاز را برطرف کنید، ممکن است در موتور نشتی کمی داشته باشید اگر نشت بزرگی داشتید، حتماً آن را مشاهده خواهید کرد یا با چراغ هشدار دهنده در داشبورد یا یک گودال بزرگ روغن که زیر اتومبیل شما تشکیل می شود.

خاصیت چسبناک روغن شل به معنای آن است که گودالهای بزرگ، آشکار و سیاه رنگی را در زیر ماشین شما باقی می گذارد. اما یک نشت روغن بسیار کم می تواند باعث شود موتور بدون هیچ علامت دیگری مقدار کمی روغن از دست بدهد.

روغن به آرامی از موتور بیرون می زند و اجزای فلزی مانند پوشش دریچه ها و منیفولدهای اگزوز را از موتور خارج می کند. شما هیچ نشتی و دود قابل مشاهده را مشاهده نمی کنید که در غیر این صورت شما به مشکل برمیخورید. بعد از این علائم میتوانید به اولین تعمیرگاه های اتومیبل بروید و بخواهید از روغن شل برای موتور استفاده کند تا این مشکل برطرف شود.

روغن شل
روغن شل

میل لنگ یک قسمت مرکزی از موتور خودروی شما است که بسیاری از قسمتهای متحرک آن را نگه می دارد. این قطعات باید توسط روغن موتور از گرما و اصطکاک محافظت شوند. اما با گذشت زمان، فشار این قطعات می تواند مشکلاتی در داخل میل لنگ ایجاد شود زیرا گازهای احتراق از طریق حلقه های پیستون فشار عجیبی به موتور ماشین شما وارد میکند این فرآیند “دم دستی” نامیده می شود.

سیستم تهویه مثبت Crankcase ، این فشار را تسکین می دهد و گازهای احتراق را به مانیفولد ورودی می فرستد تا در موتور سوخت شود. اگر این سیستم ناقص باشد، فشار می تواند در قطعات ایجاد شود و روغن را به قطعات مصرفی نرساند، در نتیجه باعث نشت موتور می شود. یا اینکه ، شیر PCV می تواند گرفتگی ایجاد کرده و باعث شود موتور از روغن استفاده کند و آن را در داخل بسوزاند.

این مشکل حتی می تواند باعث شود موتور به طور تقریبی کار کند و باعث شارژ مجدد و متوقف شدن موتور شود. ما به شما پیشنهاد میکنیم که از روغن شل استفاده کنید تا بتواند با توجه به ترکیبات منحصر به فرد و کارآمدی که برای قطعات دارد عمر موتور ماشین شما را طولانی و از ایجاد اصطلاک و گرمای بیش از اندازه در موتور و یا حتی توقف بیجا در حین حرکت ، جلوگیری کند.

حلقه های پیستون با استفاده از روغن های شل در اتومبیل

اگر روغن موتور  نشت کند و سیستم PCV همانطور که باید کار کند، این بدان معنی است که احتمالاً موتور شما داخل آن فرسوده است. در نتیجه موتور مقداری روغن مصرف می کند.

اگر موتور به اندازه کافی روغن بسوزاند، در واقع می توانید دودهای اگزوز مایل به خاکستری را مشاهده کنید که از قسمت انتهایی خارج میشود. حلقه های پیستون به گونه ای طراحی شده است که در برابر دیواره سیلندرهای موتور خاموش می شود و روغن موتور را در میل لنگ و مخلوط هوا- سوخت را در سیلندرها نگه می دارد.

روغن شل چیست؟

روغن شل تولید شرکت شل است که یکی از بهترین شرکت های تولید روغن در سراسر دنیاست. این شرکت چند ملیتی در واقع شرکت انگلیسی – هلندی به حساب می آید و نام اصلی آن به طور کامل رویال داچ شل است. امروزه دفتر شرکت شل در آمریکا بیش از 25 هزار پمپ بنزین دارد و تعداد کارمندان آن نزدیک به 22 هزار نفر هستند.

شرکت شل تولید کننده انواع روغن شل نظیر روغن موتور شل، روغن هوایی شل و روغن موتور دریایی شل است. مصرف روغن شل در حمل و نقل جاده ای، صنایع مختلف نظیر پتروشیمی، سیمان، خودروسازی، مواد غذایی و… است و انواع مختلفی دارد.

لازم است بسته به کاری که می خواهید روغن شل برای شما انجام دهد آن را خریداری و مصرف نمایید.

روغن شل
روغن شل

روغن موتور شل و مزایای آن

روغن موتور شل یکی دیگر از محصولات شل است که به دلیل ضریب اصطکاک پایین و گرانروی مناسب برای بخش های مختلف موتور بسیار پرکاربرد است.

هنگامی که موتور شروع به فعالیت می کند در برابر تجزیه حرارتی و اکسید شدن قرار می گیرد و بعد از مدتی کار روغن پایه موتور آلوده می شود. در نتیجه پس از مدتی لازم است روغن موتور تعویض گردد. از جمله مزایای روغن صنعتی شل در موتور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. آب بندی بین پیستون و سیلندر
  2. محافظت از قطعات در برابر خوردگی
  3. کم کردن سایش قطعات
  4. تمیز نگه داشتن قطعات داخل موتور

عملکرد روغن شل در دماهای مختلف

یکی از دیگر مزایای روغن صنعتی شل که سبب می شود مصرف کنندگان از آن رضایت داشته باشند، داشتن عملکرد مناسب در دماهای مختلف است.

هنگامی که هوا خیلی سرد می شود (در دمای زیر صفر و یا نزدیک به صفر) روغن شل به علت دارا بودن نقطه ریزش پایین، به سرعت روانکاری را انجام داده و سبب بهبود عملکرد دستگاه و افزایش کارایی آن می شود.

در دماهای بالا نیز روغن شل به صورت غلیظ شده بر روی سطوح باقی مانده و محافظت از دستگاه را به عمل می آورد.

مقاومت روغن شل

از دیگر مزایای روغن صنعتی شل می توان به مقاومت بسیار زیاد آن در برابر فروپاشی دمایی، اکسیداسیون و تشکیل رسوب اشاره کرد. تعویض این نوع روغن نسبت به سایر روغن ها دوره زمانی بیشتری دارد و در نتیجه سبب می شود از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

روغن شل دارای مولکول های روغن خالص است که سبب می شوند اصطکاک سیال کاهش پیدا کرده و سبب افزایش توان موتور و گشتاور آن و همچنین سایش کم تر قطعات داخلی می گردد.

در نتیجه روغن شل سبب روانکاری هر چه بهتر قطعات داخلی شده و باعث کم کردن فرسودگی و اصطکاک سبب افزایش طول عمر دستگاه می گردد.

کاهش سایش قطعات داخلی سبب می شود راندمان دستگاه افزایش پیدا کرده و در نتیجه سوخت کم تری را مصرف نماید. اگر می خواهید برای بلند مدت از دستگاه استفاده کنید، این نوع روغن به دلیل این که تعداد دفعات تعویض کم تری دارد سبب افزایش کیفیت شده و در نتیجه از همه نظر به صرفه تر است.

روغن شل
روغن شل

انواع روغن صنعتی شل

روغن شل انواع مختلفی دارد که در صنایع مختلف پرکاربرد هستند. برخی از این روغن ها عبارت اند از:

1. روغن موتور الکیسا
2. روغن شل کلاووس
3. گریس شل الوانیا
4. وغن موتور صنعتی شل هلیکس ( Shell helix) مورد استفاده ماشین های سبک
5. روغن صنعتی ریمولا ( shell rimula) مورد استفاده ماشین های سنگین و کامیون ها
6. روغن شل مورد استفاده موتور گازی
7. روغن شل مخصوص کمپرسور خنک کننده
8. روغن هیدرولیکی شل
9. روغن شل صنعتی ویژه صنایع هوایی
10. گریس نسوز شل (Alvania)
11. روغن شل مناسب موتورهای گازی