سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل کورنا

روغن شل کورنا

روغن شل کورنا

روغن کمپرسور چیست؟

در ساختمان کمپرسورها، بسته به نوع کمپرسور از قطعات مکانیکی متفاوتی استفاده شده است. این قطعات پیوسته در حرکت بوده و در اثر این حرکت تولید گرما می کنند.

همچنین به دلیل اصطکاکی که بین این قطعات وجود دارد، سطح قطعات به مرور زمان دچار ساییدگی و خوردگی می شود. به همین دلیل است که باید از روغن کمپرسور مناسب در ساختمان کمپرسورها استفاده کرد. روغنی که در کمپرسور مورد استفاده قرار می گیرد، قطعات کمپرسور را در برابر خوردگی حفظ کرده و باعث روان کاری آن ها نیز می شود.

روغن شل کورنا
روغن شل کورنا

کاربرد روغن کمپرسور

در کمپرسور های پیستونی، روتاری یا اسکرال مخزنی برای روغن کمپرسور در نظر گرفته می شود که به مصرف کننده توصیه می شود که سطح این فراورده در این مخزن هرگز از مقدار مشخصی پایین تر نیاید. دلیل این توصیه، نقشی است که روغن کمپرسور در فرایند طراحی کمپرسور ایفا می کند.

در ساختمان یک کمپرسور از قطعات آلیاژی متحرک و غیر متحرکی استفاده می شود که به واسطۀ حرکت این قطعات، در سیستم گرما تولید شده و دمای محفظۀ کمپرسور بالا می رود.

به علاوه وقتی از قطعات آلیاژی متحرک استفاده می شود، اصطکاکی در بین قطعات ایجاد می گردد. دمای بالا و اصطکاک بین قطعات دشمن اصلی آلیاژهای فلزی است. این دو عامل می تواند به مرور باعث تخریب قطعات کمپرسور شده و کل فرایند سیستم را دچار اختلال کند.

 

استفاده از این فراورده جهت مبارزه با همین دو عامل بالا صورت می گیرد. نخستین وظیفۀ آن در ساختمان کمپرسور، روان کاری قطعات متحرک است. همچنین این فراورده گرمای تولید شده در بین قطعات را جذب کرده و دمای محفظۀ کمپرسور را کنترل می کند.

البته انواع روغن کمپرسور که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، خاصیت های دیگری نیز ممکن است داشته باشند.

ویژگی های یک روغن مناسب

ساختمان هر کمپرسور بسته به نوع کمپرسور، ظرفیت کمپرسور و سیالی که قصد فشرده سازی آن را در سیستم داریم، متفاوت است. این تفاوت ها باعث شده تا نتوان از یک روغن با خاصیت های یکسان در انواع کمپرسورها استفاده کرد. در حقیقت برای انتخاب یک روغن مناسب برای کمپرسور، باید موارد بسیاری را در نظر گرفت.

در انتخاب این فراورده برای دستگاه کمپرسور باید در نظر داشت که یک روغن مناسب باید ویژگی های مشخصی داشته باشد. از جمله اینکه:

  • دمای محفظۀ کمپرسور را در حد معینی حفظ کند.
  • روانکاری قطعات دستگاه را به خوبی انجام دهد.
  • قطعات دستگاه را در برابر خوردگی محافظت کند.
  • با سیال کمپرسور وارد واکنش شیمیایی نشود.
  • قابلیت انحلال و امتزاج با سیال کمپرسور را نداشته باشد.
  • در برابر حرارت های بالای دستگاه خاصیت خود را از دست ندهد.
  • اگر از کمپرسور در دماهای پایین استفاده می شود، خاصیت روان کنندگی خود را در دمای پایین حفظ کند.
  • در برابر فشار بالا خواص خود را از دست ندهد.

روغن کمپرسور شل کورنا

در صنعت و مشاغل تمام تجهیزات به یک روانکار مناسب نیاز دارند. کمپرسور ها نیز از این موضوع پیروی می کنند. کمپرسورها هنگام کار در برابر دمای بالا قرار دارند و قطعات کمپرسور تحت فشار زیادی قرار می گیرند. به همین دلیل به یک روغن مناسب کمپرسور نیاز است تا اجزای آن را در برابر هرگونه آسیب و خوردگی محافظت کند.

شرکت Shell یکی از معتبرترین و بهترین تولیدکنندگان روانکار در جهان است. روغن ها و گریس های شل در جهان معروف هستند و به دلیل کیفیت بالا استقبال زیادی از آنها شده است. روغن شل کورنا می تواند به عنوان بهترین و مناسبترین روغن کمپرسور معرفی گردد.

روغن شل کورنا
روغن شل کورنا

مزایا روغن شل کورنا

  • طول عمر طولانی روغن
  • جلوگیری از تشکیل رسوب و لجن
  • خاصیت پوشیدن برجسته
  • خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی
  • جلوگیری از تشکیل کربن
  • قابلیت جداسازی آب

انواع روغن شل کورنا

روغن شل کورنا Shell Corena S4 R 46

روغن شل کورنا
روغن شل کورنا

روغن شل کورنا Shell Corena S4 R 46 یک روغن وارداتی مخصوص کمپرسورهای دورانی می باشد که از روغن پایه سینتتیک با کیفیت و افزودنی های مرغوب تولید شده است. در فشار بالا و در دمای تخلیه حدود 100 درجه سانتی گراد، عملکرد خوبی را از روغن کمپرسور شل کورنا Shell Corena S4 R 46 شاهد خواهید بود. روغن شل کورنا اس 4 آر 46 عمر کارکرد طولانی تری نسبت به روغن های کمپرسور پایه معدنی معمولی خواهد داشت.

روغن شل کورنا Shell Corena S4 R 68

روغن شل کورنا Shell Corena S4 R 68 در فشار بالا و در دمای تخلیه حدود 100 درجه سانتی گراد، عملکرد خوبی دارد. روغن شل کورنا Shell Corena S4 R 68 یک روغن وارداتی مخصوص کمپرسورهای دورانی می باشد که از روغن پایه سینتتیک با کیفیت و افزودنی های مرغوب تولید شده است.

روغن شل کورنا Shell Corena S4 P 100

روغن شل کورنا Shell Corena S4 P 100 یک روغن وارداتی مخصوص کمپرسورهای پیستونی می باشد که از روغن پایه سینتتیک با کیفیت و افزودنی های مرغوب تولید شده است. در فشار بالا و در دمای تخلیه حدود 220 درجه سانتی گراد، عملکرد مناسبی دارد. روغن شکل کورنا اس 4 پی 100 عمر کارکرد طولانی تری نسبت به روغن های کمپرسور پایه معدنی معمولی خواهد داشت.

روغن شل کورنا Shell Corena S4 P 68

روغن شل کورنا Shell Corena S4 P 68 یک روغن وارداتی مخصوص کمپرسورهای پیستونی می باشد که از روغن پایه سینتتیک با کیفیت و افزودنی های مرغوب تولید شده است. در فشار بالا و در دمای تخلیه حدود 220 درجه سانتی گراد، عملکرد خوبی دارد. روغن شکل کورنا اس 4 پی عمر کارکرد طولانی تری نسبت به روغن های کمپرسور پایه معدنی معمولی خواهد داشت.

روغن شل کورنا Shell Corena S3 R 68

روغن شل کورنا
روغن شل کورنا

روغن شل کورنا Shell Corena S3 R 68 روغنی با کیفیت بهینه است که برای روانکاری اجزا کمپرسورهای دورانی به کار می رود. روغن شل کورنا Shell Corena S3 R 68 برای کمپرسورهای دورانی با فشار 20 بار و دمای تخلیه 100 درجه سانتی گراد بسیار مناسب است. شل کورنا اس 3 آر 68 تا حدود شش هزار ساعت کارکرد دارد و حتی در شرایط کاری سخت کارکرد خود را به اثبات رسانده است، و همچنین در برابر تشکیل رسوبات کربنی در کمپرسورهای دورانی پره ای بسیار مقاوم است.

روغن شل کورنا Shell Corena S3 R 46

روغن شل کورنا Shell Corena S3 R 46 برای کمپرسورهای دورانی با فشار 20 بار و دمای تخلیه 100 درجه سانتی گراد بسیار مناسب است. روغن شل کورنا Shell Corena S3 R 46 روغنی با کیفیت بهینه است که برای روانکاری اجزا کمپرسورهای دورانی به کار می رود. شل کورنا اس 3 آر 46 تا حدود شش هزار ساعت کارکرد دارد و حتی در شرایط کاری سخت کارکرد خود را به اثبات رسانده است، و همچنین در برابر تشکیل رسوبات کربنی در کمپرسورهای دورانی پره ای بسیار مقاوم است.

روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 150

روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 150 یک روغن کمپرسور هوا است که کارکرد اصلی آن در کمپرسور های پیستونی یا رفت و برگشتی می باشد. روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 150 مناسب شرایط فشار بالا و همچنین تا دمای تخلیه 220 درجه به خوبی کار می کند. شل کورنا اس 2 پی 150 سطوح فلزی داخلی را بخوبی از سایش و خوردگی محافظت می کند و در نتیجه عمر کاری اجزا حیاتی مانند یاتاقان ها و پیستون ها را افزایش می دهد.

روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 100

روغن شل کورنا
روغن شل کورنا

روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 100 مناسب شرایط فشار بالا و همچنین تا دمای تخلیه 220 درجه به خوبی کار می کند. روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 100 یک روغن کمپرسور هوا است که کارکرد اصلی آن در کمپرسور های پیستونی یا رفت و برگشتی می باشد.  شل کورنا اس 2 پی 100 سطوح فلزی داخلی را بخوبی از سایش و خوردگی محافظت می کند و در نتیجه عمر کاری اجزا حیاتی مانند یاتاقان ها و پیستون ها را افزایش می دهد.

روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 68

شل کورنا اس 2 پی 68 سطوح فلزی داخلی را بخوبی از سایش و خوردگی محافظت می کند و در نتیجه عمر کاری اجزا حیاتی مانند یاتاقان ها و پیستون ها را افزایش می دهد. روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 68 یک روغن کمپرسور هوا است که کارکرد اصلی آن در کمپرسور های پیستونی یا رفت و برگشتی می باشد. روغن شل کورنا Shell Corena S2 P 68 مناسب شرایط فشار بالا و همچنین تا دمای تخلیه 220 درجه به خوبی کار می کند.

خرید روغن کمپرسور شل کورنا در بین صنایع مختلف رایج است و به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی این روغن، مصرف کنندگان راضی هستند تا هزینه های بالاتری برای روانکار پرداخت کنند

جمع بندی

در ساختمان کمپرسور جهت روان کاری قطعات و همچنین محافظت قطعات در برابر دماهای بالا از روغن استفاده می شود. این روغن ها خواص مشخصی دارند و با توجه به نوع کمپرسور، ظرفیت آن و نوع فرایند انتخاب می شوند. همین طور که بهره بردن از یک روغن مناسب می تواند عمر کمپرسور را بهبود ببخشد، یک انتخاب غلط نیز می تواند منجر به خسارت های فراوانی شود. پس برای انتخاب یک روغن مناسب بهتر است از نظر یک متخصص استفاده کنید.

شرکت پارسیس سگال پویا با سالها تجربه در زمینه واردات روغن شل، موبیل، کاسترول و… آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه مشاوره و خرید روغن می باشد با ما در تماس باشید.