سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل اصل

روغن شل اصل

نحوه تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

با توجه به بازار بزرگ تعویض روغن موتور افراد سودجو با استفاده از تصفیه و پالایش غیر اصولی روغن سوخته در راستای اهداف خویش، روغن های بازیافتی را در تصفیه و مجددا آنها را وارد بازار می کنند که استفاده از این نوع روغن ها به خودروی شما آسیب جدی می­رساند، که این بدلیل از دست رفتن مواد افزودنی روغن بعد از تصفیه و همچنین از دست رفتن ترکیبات روان کننده با وزن مولکولی بالا در فرآیند تصفیه می­باشد ، که با روش­های مورد استفاده این افراد سودجو قابل بازیابی نیست.

یک روغن موتور خوب ضمن بهبود روانکاری بین قطعه های موتور می تواند به طول عمر مفید موتور خودرو کمک نماید. در ضمن اگر روغن موتوری که مصرف می کنید کیفیت خوبی داشته باشد می توانید با استفاده از آن به تمیز بودن داخل موتور نیز کمک نمایید و ساییدگی بین اجزای موتور را کاهش دهید.

تمام ویژگی هایی که در نتیجه استفاده از روغن موتور برای موتور خودرو فراهم می شود تنها زمانی میسر است که روغنی که مصرف می کنید اصل باشد.

زیرا، روغن موتورهای تقلبی نه تنها باعث مزایای بیان شده نمی شوند چه بسا این که سبب بروز مشکل های متعدد نیز می گردند و در نهایت شما را به دردسر و پرداخت هزینه گزاف برای تعمیر وادار می نمایند.

روغن موتور شل:

زمانی که می خواهید یک روغن موتور خوب را انتخاب کنید باید به پارامترها و عوامل متفاوت توجه نمایید. یک روغن موتور مرغوب گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک خیلی پایینی داشته است و برای بخشهای متفاوت و قطعات متحرک موتور توانایی روانکاری را دارد. شما می توانید از روغن موتور شل استفاده کنید.

از زمانی که موتور شروع بکار می کند در مقابل اکسیده شدن و تجزیه حرارتی قرار می گیرد و روغن پایه آن آلوده میگردد و از کیفیت آن کم میشود و علاوه بر آن مواد افزودنی استاندارد آن مانند مواد افزودنی پاک کننده هم مصرف میگردد. در چنین وضعیتی خاصیت روانکاری، جذب ذرات معلق و پاک کننده و ناخالصی ها نیز کم میشود و به همین جهت پس از اینکه خاصیت های روغن موتور کم می شود با توجه به نوع روغن باید برای تعویض آن اقدام نمایید. به صورت کلی روغن موتور شل وظیفه های مختلفی داشته است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • کاهش سایش قطعات موتور
  • تمیز نگهداشتن قطعات درون موتور از دوده و ترکیبات بدست امده از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعه ها
  • خنک نمودن قطعات درونی موتور
  • آب بندی بین سیلندر و پیستون
  • محافظت نمودن از قطعات موتور در برابر خوردگی و عملکرد بهینه قطعات متحرک موتور در دماهای متفاوت