سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روانکارها در صنعت چه کاربردی دارند؟

روانکارها در صنعت چه کاربردی دارند؟

انواع روانکارها

روانکارها به سه دسته اصلی زیر تقسیم بندی می کنند:

  • روانکارهای پایه های نفتی (روغن های معدنی)
  • روانکارهای نیمه سنتزی
  • روانکارهای کاملا سنتزی

روانکارهای پایه نفتی حاصل از پالایش نفت خام هستند و شامل هیدروکربن های زنجیره ای، حاوی انواع ناخالصی ها می باشند. روانکارهای معدنی دارای خصوصیات ضد زنگ عالی، ضد خوردگی، تمیز کردن و ضد فوم، همراه با ظرفیت بار بالا، نتایج بهتری را در صنعت فراهم می کنند. روانکارهای نیمه سنتزی خلوص کمتری نسبت به کاملا سنتزی ها دارند. بیشتر روانکارهای سنتزی از سنتز سایر ترکیبات نفت خام، طی فرآیند شیمیایی به دست می آیند.

کاربردهای مختلف روانکارها در صنعت:

  • استفاده در چرخ دنده های بزرگ صنعتی :

برای نگه داشتن تجهیزات در حداکثر کارایی، باید از روانکاری که تحت شرایط موجود در عملیات معدن شما انجام می شود، استفاده کنید. چرخ دنده های باز به طور مرتب از چسبندگی و سایش به علت روانکاری ناکافی مواجه می شوند. از روغن های روتاری باز گریز مصنوعی می توان برای محافظت از چرخ دنده های بزرگ استفاده کرد و استحکام آن ها را طولانی تر کرد. روان کننده ها به طور خاصی طراحی شده اند تا حفاظت برجسته ای را برای برنامه های کاربردی سنگین و تکان دهنده مانند دیافراگم بازدارنده ای که در صنعت استخراج معادن استفاده می شود، فراهم کنند. آنها غیر آسفالت و دوستدار محیط زیست هستند و حاوی فلزات سنگین نیستند.

  • استفاده در طناب سیمانی :

بیشتر طناب های سیمان در طول فرایند تولید سیم طناب روان هستند، اما روان کننده طول عمر طناب را افزایش می دهند. روانکار مناسب باید بدون اسید یا حاوی قلیا، دارای قدرت چسبندگی به طناب، نفوذ بین سیم و رشته، دارای قدرت فیلم مایع بالا، مقاومت در برابر اکسیداسیون، و قابل انعطاف باشد انتخاب روانکار مناسب باعث جلوگیری از زنگ زدن و خوردگی می شود.

  • استفاده در گیربکس :

گیربکس ها بنا به عملکردشان تحرک زیادی داشته، که منجر به تولید گرما و ساییدن بیش از حد می شود، که اغلب به شکست زودهنگام چرخ دنده ها منجر می شود. مشکلات مکانیکی رایج در امولسیون روغن دنده به دلیل آلودگی آب و فوم شدید است. روانکارها محافظتی چشمگیر در برابر ایجاد شوک، فوم و آلودگی آب، فراهم می کنند که راه حلی ساده جهت جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی در جعبه دنده بوده و به طور چشمگیری طول عمر روغن دنده و همچنین جعبه دنده را افزایش می دهد.