سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روانکاری روغن های صنعتی و انواع آن

روانکاری روغن های صنعتی و انواع آن

روغن های صنعتی معمولا زیرشاخه روانکارهای صنعتی برای کارهای سبک و روانکارهای صنعتی برای کارهای متوسط و سنگین تقسیم بندی می شوند ، و لذا روغن های سبک با ویسکوزیته ۵ الی ۱۰ سانتی استوک _ یک سانتی استوک برابر یک میلیمتر مربع بر ثانیه است _ در محدوده دمایی ۵۰ درجه سانتیگراد و ذوب ۲۵- درجه سانتیگراد است . و برای روانکاری ماشین آلات با سرعت بالا و بار کم مورد استفاده قرار می گیرد این روغن ها مناسب برای دستگاه های نساجی برای دستگاه های ساخت و تولید مانند تراش ، فرز ، سی ان سی (CNC) میباشند .

 روغنهای صنعتی متوسط با ویسکوزیته ۱۰ الی ۵۰ سانتی استوک در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد نقاط کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد به منظور روانکاری ماشین آلات با سرعت متوسط و بارهای متوسط مورد استفاده قرار میگیرد ، روغنهای صنعتی برای بارهای متوسط بیشتر مناسب برای دستگاه های مانند دستگاه های چاپ دستگاه های هیدرولیک و غیره می باشد .

روغنهای صنعتی سنگین با ویسکوزیته ۱۰ الی ۳۰ سانتی استوک و در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد ، برای روانکاری تجهیزات صنعتی در سرعت های پایین و تحت بار سنگین مانند چرخدنده های مارپیچ و دستگاه های حفاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

انواع روغن های صنعتی:

روغن سيالی است كه كاربردهای بسيار متنوع و نتيجتاً انواع بسيارگوناگون و انواع متفاوتی دارد ولی در نظر عده زیادی از مردم همه اینها یک نوع کالا جلوه می کنند و فرقی بین آنها گذاشته نمی شود يكي از دلايل اين امر احتمالا اين است كه روغنروانکارها و روغن های صنعتی های صنعتی داراي ماده مشتركی هستند كه روغن پايه ناميده مي شود . ولي با كاربردهای جديد و امروزي ديگر نام روانكار بازگوكننده تمام وظايف روغن ها نيست و از روغن ها برای موارد متعدد استفاده مي شود که علاوه بر روانكاری نقش هاي خيلی بيشتری را در دستگاه ها وماشين الات ایفا میکند .

انواع روغن هاعبارتنداز:
۱- روغن های روان كننده Lubricating Oils كه شامل:
الف- روغن های موتور Motor Oil
ب– روغن های توربين Turbine Oil
پ- روغن های چرخ دنده Gear Oil
ت- روغن های صنعتی Industrial Oil
2- روغن های انتقال حرارت Heat Transfer Oil
3- روغن های انتقال قدرت Hydraulic Oil
4- روغن های خنك كننده تراشكاری Coolant Oil
5- روغن های محافظ Protecting Oil
6- روغن های عايق كننده Insulation Oil
7- روغن های عمليات حرارتی وابكاری Quenching Oil
8- روغن های عمليات نورد وشكل دهی فلزات
۹- روغن های فرايندی شامل:
الف- روغن های نساجی روغن های فرايند (روانكاری نرم كنندگی حفاظت جلوگيری ازالكتريسيته ساكن)
ب-روغن های فرايند لاستيك
پ-روغن های فرايند تولید چرم
ت-روغن های فرايند كنف و……