سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

فروش انواع روانکارهای صنعتی

فروش انواع روانکارهای صنعتی

روانکارها محصولات و ترکیبات بسیار مهمی هستند که حرکت ماشین ها و صنعت، بدون آن ها امکان پذیر نیست. روانکارها به طور کلی شامل بیش از ۶۰۰ نوع محصول متنوع با سطوح کیفیت متفاوت و ویسکوزیته های مختلف هستند. روغن موتور، روغن دنده، روغن هیدرولیک، روغن توربین، روغن کمپرسور و گریس را می توان جزو مهم ترین و پرکاربرد ترین روانکارها نام برد. علم روانکاری و روانکارها در برگیرنده علوم مختلفی نظیر: شیمی، فیزیک، مواد و مکانیک می شود.

تقسیم بندی انواع روانکارها

روانکارها را دریک نگاه کلی می توان به دودسته بزرگ روانکارهای خودرو و روانکارهای صنعتی تقسیم کرد. روانکارهای صنعتی نیز به دودسته عمده روغن صنعتی وروانکاری مخصوص دیگرمثل گریس ها،روانکارهای فلزکاری وروانکارهای جامدتقسیم میشود. البته می توان روانکارها راازنظر نوع حالت فیزیکی نیزطبقه بندی کرد. روانکارها ازنظرحالت به چهاردسته روان کننده های گازی،روان کنندهای مایع، گریس ها و روان کننده های جامد تقسیم میشود.

روانکارهای مهندسی طیف گسترده ای از روغن های روانکار هستند که برای کاربرد و مقاصد مختلف در صنعت از آنها استفاده می شود و معمولاً برای هر مشخصه خاص روانکار مشخص به خود آن تولید میشود مثلا برای کاربرد طول عمر بالا یا دمای بالا یا دمای پایین یا سازگاری با مواد غذایی و در شرایط کاری در داخل دستگاه یا بیرون دستگاه باید در هر کدام از یک روانکار مشخص استفاده کنیم .
لذا برای همین مقاصد روغن های صنعتی را در زیر شاخه های زیر تقسیم میکند:
مانند روغن چرخ دنده و روغن گیربکس ، روغن کمپرسور ، روغن هیدرولیک ، روغن ماشینکاری و روغن توربین و … تقسیم بندی میشوند .

انواع مرسوم روغن های صنعتی و کاربرد آنها:

روغن های کمپرسور : این روغن های صنعتی ویسکوزیته (گرانروی) بالایی دارند و در کاهش چسبندگی قطعات انواع کمپرسورهای رفتی و برگشتی و برودتی و سیلندرهای رفت و برگشتی و … عملکرد خوبی دارند.

روغن توربین : این نوع روغن های صنعتی به سبب افزودنی های خاصی که دارند خاصیت جداسازی هوار از روغن و نیز آب از روغن در انواع توربین های آبی و توربین هی گازی و نیز توربین های بخار، دارند.

روغن ترانسفورمر: این نوع روغن های صنعتی خنک کننده هستند و جاذب گازهای ناشی از تخلیه الکتریکی بوده و طول عمر بالایی دارند و ضداکسیداسیون می باشند.

روغن دنده صنعتی: این نوع روغن های صنعتی جهت روانکاری و کاهش فشار در جعبه دنده انواع دستگاههای صنعتی تولید گردیده اند.

روغن گردشی و روغن هیدرولیک : این نوع روغن های صنعتی در ماشین آلات صنعتی و چرخ زنجیرها و هر تجهیزی که روغن گردشی در آن نیازمند است با پایداری حرارتی ای که ایجاد می نمایند ، کاربرد دارند.

روغن دیزل ژنراتور: این نوع روغن های صنعتی دارای خواصی نظیر خنک کاری و روان کاری خوب در موتورهای دیزیلی سبک و دیزل ژنراتورهای صنعتی کاربرد دارند.

روغن های انتقال حرارت: این نوع روغن های صنعتی در سیستم های انتقال حرارت برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی تجهیزات سیستم کاربرد دارند.

روغن های چند منظوره ماشین آلات کشاورزی و سنگین : این نوع روغن های صنعتی با عناوین روغن جعبه دنده ، روغن موتورهیدرولیک در انواع ماشین آلات کشاورزی و ماشین آلات معدنی و حتی ماشین آلات راه سازی به دلیل پایداری ، شاخص گرانروی بالا و مقاومت در برابر زنگ زدگی و سایش و خوردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن های محافظ : همانطور که از نام این نوع روغن های صنعتی مشخص است جهت محافظت از سطوح داخلی و قطعه های  فلزی موجود در انواع  موتورهای حمل و نقل های دریایی کاربرد دارند..

روغن های صنایع نساجی: این نوع روغن های صنعتی قابل شستشو بوده و در صنایع نساجی بدون اینکه لکه ای بر روی الیاف در مراحل دوخت و تولید بنماید مورد استفاده قرار میگیرد. این روغن های صنعتی روانکاری و خنک کنندگی بالایی دارند.