سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

اصول انتخاب روانکار و روغن دنده های صنعتی

اصول انتخاب روانکار و روغن دنده های صنعتی

امروزه در گیربکس های صنعتی که دارای شرایط عملکردی در دما و فشار و آلودگی های بسیاری مانند: آب و گرد و خاک (سلیس) بالا دارد. استفاده از روغن با کیفیت و افزودنی مرغوب بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که از روغن بی کیفیت استفاده گردد، باعث فرسایش غیرعادی در اجزاء گیربکس صنعتی مانند: چرخدنده ها، یاتاقان ها و … می شود.

بنابراین جهت بالا بردن راندمان گیربکس های صنعتی تعویض متناوب روغن گیربکس مهم بوده و هزینه و زمان نگهداری تعمیرات به حداقل کاهش پیدا می کند. تعداد زیادی از شرکت ها روغن دنده صنعتی تولید می نمایند. در هر شرکت کارشناسان نگهداری و تعمیرات باید روغن متناسب با توصیه سازنده دستگاه برای گیربکس و سیستم های چرخ دنده انتخاب نمایند.

روانکارهای دنده های صنعتی:

در شرایط بسیار سخت جعبه دنده های صنعتی باید بازدهی خوبی داشته باشند . یعنی بر گرمای زیاد و آلودگی ناشی از آب یا کار ویا وجود گرد و غبار غلبه کنند تا بازدهی خوبی داشته باشند. بنابراین روغنهایی که برای چرخ دنده ها استفاده می شود بسیار مهم می باشد. باید مراقبت و محافظت خوبی از دنده ها صورت بگیرد در غیر اینصورت قطعات دنده ها باید به طور مرتب تعویض شوند. واین هزینه بسیار زیادی در بر دارد.چرا که منجر به از کار افتادگی تجهیرات می شود . روان کننده هایی که مختص جعبه دنده های صنعتی هستند به این امر کمک شایانی میکند.

برای انتخاب روغنهای صنعتی دنده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اجزائ تشکیل دهنده روغن دنده دو جزء میباشد:
  1. روغن پایه
  2. افزودنی ها

روغن پایه جنس اصلی روغن و افزودنی ها مجموعه ی بسیار قوی برای بهبود بخشیدن به عملکرد روغن های صنعتی میباشد.که تعیین کننده عملکرد آنها هستندکه نقش عملکردی و محافظتی را فراهم میکنند.

در برگزیدن روغن دنده باید سه امر مهم را در نظر داشت:

  1. اول روغن دنده حتما باید در مقابل گرما مقاومت زیادی داشته باشد. یعنی سریعا اکسیده نشود . و رسوب ایجاد نکرده و یا روی روغن لایه برجا نگذارد. در صورتی که روغن دنده سریعا اکسیده نشود تعدا د تعویض روغنها کاهش می باید . اکسیده شدن باعث کاهش عمر روغنها میشود.
  2. دوم جعبه دنده های صنعتی که بر روی دستگاهها نصب میشوند و در محیطهای بسته قرار میگیرند و گاه فشار بار بر روی آنها زیاد است ویا بار آنها به طور ناگهانی افزایش می یابد باید مجهز به روغن دنده ای باشد که افزونه ی ef بالایی داشته باشد و بتواند سطح چرخ دنده ها را در برابر فشار زیاد مراقبت کند.
  3. سوم روانکارهای دنده های صنعتی باید با آب که وارد سیستم میشود مبارزه کند یعنی از حل شدن آب جلوگیری کند و از جعبه دنده دفع کند .

مصرف کنندگان باید در انتخاب و خرید روانکارهای مناسب دقت لازم و کافی را داشته باشند.زیرا روانکارها نقش بسیار بزرگی در روند کار دستگاه ها دارند.شرکت پارسیس سگال پویا با تجربه بالا در فروش انواع روانکارها میتواند مصرف کنندگان عزیز را برای انتخاب درست روانکارهای مورد نظرشان راهنمایی کند.