سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن هیدرولیک و زمان تعویض آن

روغن هیدرولیک و زمان تعویض آن

 روانکارهای هیدرولیک به تعدادی از روانکارهای صنعتی میگویند که برای روغنکاری و واسطه ای برای جابجایی و انتقال قدرت استفاده می شوند.موارد بسیار زیادی برای استفاده وجود دارند. ولی انتخاب اشتباه آن موجب می شود که عمر قطعات کمتر شودو امکان دارد مشکلات پر هزینه ای بعدی را برای شما در بدنبال داشته باشند. برای انتخاب باید به نوع پمپ هیدرولیکی،و دمای کار و فشار پمپ روشن توجه کرد .که با توجه کردن به آن میشود درجه گراتروی و نوع روغن راتعیین کرد .اگرچه این فاکتورها کافی نمی باشند ولی باید به نوع روغن و کیفیت روانکارها توجه داشته باشند .

زمان تعویض :

علت های متفاوتی وجود داشته است که شما باید برای تعویض سیستم روغن هیدرولیک اتومبیل تان اقدام نمایید و اگر شما این موارد را مشاهده نمایید یعنی زمان تعویض فرا رسیده است و نیاز است که حتما آن را تعویض کنید.

در خصوص تعویض روغن هیدرولیک بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید شما ۲ روغن را با هم ترکیب نمایید چون در میان گرانروی و دیگر مواد تشکیل دهنده روغن های مختلف ، تفاوت های وجود داشته است. بدین ترتیب پیشنهاد ما این است که از یک نوع محصول استفاده کنید و به صورت کامل روغن قدیمی و کهنه را تخلیه نموده و بعد روغن جدید را جایگزین نمایید.

حالا نوبت به آن می رسد که ما از نشانه های تعویض روغن هیدرولیک آگاه شویم:

۱٫ اگر رنگ ظاهری روغن تیره شده باشد

۲٫ کف کردن روغن

۳٫ استشمام بوی سوختگی از روغن

۴٫ بالا رفتن میزان گرانروی و سفت شدن روغن

۵٫ اگر رنگ ظاهری روغن مات شده باشد

۶٫ کاهش میزان سطح روغن هیدرولیک

۷٫ موجود بودن آلودگی با توجه به اکسیده شدن روغن

روغن هیدرولیک از ۲ عامل فشار و جریان برای انتقال قدرت استفاده میکند و تنها در خصوص حرکت و چرخش فرمان مورد استفاده قرار نمیگیرد و کاربردهای وسیعی داشته است. به صورت کلی جزو یکی از انواع روغن های ضروری برای خودرو به شمار می رود.