سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن ضروری چیست؟

روغن ضروری چیست؟

روغن های ضروری که با عنوان روغن های فرار نیز شناخته می شوند، به سرعت بعد از تماس با اکسیژن، تبخیر می گردند. روغن ضروری به زبان ساده، عصاره یک گیاه است که بر اساس تقطیر بخار یا آب آن، یا به کمک فشار سرد به دست می آید. در طول این فرایند، روغن درون گیاه را می توان به شکل بسیار غلیظ، استخراج کرد.

زمانی که روغن ضروری را بو می کنید، اجزای تشکیل دهنده آن به مکان های گیرنده در بینی متصل می شوند که مولکول های بودار در آن خوانده می شود و سپس سیگنالی از طریق اعصاب حس بویایی به سیستم لیمبیک و آمیگدال در مغز ارسال می گردد.

بیش از ۵۰۰۰ ترکیب شیمیایی مختلف وجود دارد که روغن های معمولی استفاده شده را تشکیل می دهند. هر کدام از این ها به روش های مختلفی به گیرنده ها متصل می شوند و به همین خاطر می توانند تاثیر متفاوتی بر روی بدن داشته باشند.


روغن ضروری چگونه کار می کند؟

روغن های ضروری در برگیرنده ترکیبات بیولوژیکی همچون فاکتورهای رشد، هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی هستند که از گیاه حاصل می شوند.

از آنجایی که روغن های ضروری مختلف از گیاهان مختلفی به دست می اید، این ترکیبات می تواند از گیاهی به گیاه دیگر متفاوت باشد.

روغن های ضروری تداخلات بیوشیمیایی پیچیده ای در بدن انسان دارند و روغن های مختلف می توانند واکنش های مختلفی در آنزیم ها و هورمون های ما ایجاد نمایند. به عنوان مثال یک ماده تشکیل دهنده فعال در روغن درخت چای، ترپینن-۴- اول است که مطالعات انجام شده بر روی آن نشان می دهد این ماده می تواند انگل های خارجی موجود بر روی پوست را نابود کند و آمیب های آلوده کننده که باعث ایجاد عفونت های چشمی می شود را از بین ببرد.