سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

گریس شل گادوس

گریس شل گادوس

گریس شل گادوس

گریس شل چیست؟

گریس شل در واقع ترکیبی ژلاتینی از صابون، روغن و دیگر مواد افزودنی است. نقشی که هنگام کار گریس شل‌ ایفا می‌کنند مشابه نقش روغن‌ها بوده و آن کاهش سایش و اصطکاک است.

اجزای تشکیل دهنده گریس شل شامل روغن نگهدارنده، ضخیم کننده و مواد افزودنی است. روغن نگهدارنده بخش عظیمی از ساختار گریس شل که معادل 80% تا 85% هست را تشکیل می‌دهد و دارای پایه‌ای معدنی یا گیاهی است. دومین جزء، ضخیم کننده است که می‌تواند بدون صابون یا همراه با صابون ساده یا کامپلکس باشد.

این جزء از گریس شل، حجمی معادل 30% از کل حجم گریس را شامل می‌شود. در نهایت مواد افزودنی شامل مواد بسیار مهمی نظیر مواد ضد اصطکاک، ضد اکسیداسیون، ضد زنگ و موارد دیگر است. به یاد داشته باشید که در محصولات شرکت شل، تمامی گریس‌ها حاوی مقدار یکسانی از هر سه جزء ذکر شده نیستند و میزان متفاوتی از هر کدام از آن‌ها را در ساختار گریس‌های خود در نظر گرفته‌اند.

دلیل این کار از آن جایی ناشی می‌شود که قطعات مختلف تجهیزات صنعتی نیازمندی‌های متفاوتی جهت روانکاری خود دارند. هنگام خرید گریس‌های این شرکت توجه به این نکته که قطعات مختلف نیازمند میزان متفاوتی از روغن نگهدارنده، ضخیم کننده و مواد افزودنی هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از خرید محصولات این شرکت، به شناخت درستی از قطعات و تجهیزات برسید و متناسب با نوع آن‌ها، گریس مناسب را خریداری کنید.

گریس شل گادوس
گریس شل گادوس

کاربردهای گریس شل

گریس شل دارای کاربردهایی مختلفی در صنعت است. به طور مثال از این روانکار در تجهیزاتی که دسترسی به آن‌ها سخت است (زیرا گریس نسبت به روغن ماندگاری بیش‌تری دارد)، جلوگیری از ورود گرد و غبار، کاهش هزینه، صرفه جویی در هزینه‌های آب بندی قطعات و کاسه نمدها، افزایش طول عمر قطعات، حل مشکلات مربوط به روانکاری در مجاورت آب، فعالیت پویا در شوک‌های پی در پی، دمای بالا، فشار بالا و سرعت کم استفاده می‌کنند.

از مزیت‌های دیگری که گریس شل نسبت به روغن دارد، این است که این ماده نیمه جامد تا جامد است و در نتیجه هنگام استفاده در بلبرینگ‌ها و قطعات صنعتی مختلف که فاقد رینگ داخلی هستند، شاهد سر ریز شدن آن نخواهیم بود. این در حالی است که روغن‌ به دلیل ویژگی ویسکوزیته پایینی که دارد، هنگام استفاده در این بخش‌ها به بیرون درز کرده و در نتیجه روانکاری کوتاه مدتی به قطعات می‌بخشد.

گریس شل گادوس
گریس شل گادوس

ویژگی‌های گریس شل

مقاومت منحصر به فرد در برابر اکسیداسیون اشاره کرد از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از محصولات است. همچنین این گریس از نقطه قطره شدن بسیار خوبی برخوردار است و کلیه قطعات را به خوبی در برابر خوردگی، فرسایش و زنگ زدگی محافظت می‌کند.

این گریس‌ها در برابر اکسیداسیون و حرارت، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و عموماً طول عمر طولانی دارد. همچنین این گریس از مقاومت ارتعاشی و برشی مطلوبی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های گریس شرکت شل می‌توان به نقش کمکی آن در انجام عملیات آب بندی دستگاه و قطعات آن اشاره کرد.

این گریس از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار بوده و با قدرت ماندگاری و دوام پذیری بالایی که دارد، موجب صرفه جویی در هزینه‌های نهایی خواهد شد. همچنین نوع نسوز آن از مقاومت گرمایی بسیار بالایی برخوردار است که از قدرت تغییر این مقاومت متناسب با طیف دامنه حرارتی بالا را دارد.

خرید گریس شل

پیش از خرید گریس تولیدی گروه رویال داچ شل، بهتر است بدانید که این شرکت با خارج نمودن محصولات بی کیفیت، دارای عیب، نقصان و عدم کارکرد مناسب، مرغوب‌ترین گریس را تولید می‌کند.

گریس‌های تولید شده توسط این شرکت از لحاظ افزایش بازدهی به دستگاه هدف، کاهش آلودگی ناشی از آن، افزایش سود و غیره در بالاترین سطح کیفی قرار دارد. کلیه محصولات این شرکت دارای کدهای مخصوص خود هستند که هر کد نشان دهنده تناسب گریس با قطعه‌ی به خصوصی است که هنگام خرید باید به این تناسب دقت کنید، چرا که موجب افزایش بازدهی دستگاه و قطعه مورد نظر می‌شود.

درجه بندی گریس‌های این شرکت به کمک اعداد یک یا دو رقمی است که معمولاً با 0 یا 00 شروع می‌شوند.

اصلی‌ترین گریس های شل تولید شده

اصلی‌ترین و بهترین گریس‌هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند، گریس شل گدوس یا شل آلوانیا است. این گریس دارای درجه‌های مختلفی است و آن را از انواع صابون‌های کلسیم، سدیم، لیتیوم، آلومینیوم و مواد دیگر تهیه می‌کنند. این نوع گریس معمولاً به دو شکل سطل‌های 20 لیتری و بشکه‌ای عرضه می‌شود.

گریس شل گادوس
گریس شل گادوس

انواع گریس شل

از انواع گریس‌های شل‌ عرضه شده به بازار می‌توان به موارد موجود در جدول زیر اشاره کرد:

ردیف نام گریس شل درجه
1 GADUS S2 V 220- GADUS S2 V 220AC 00
2 GADUS S2 V 220- GADUS S2 V 220AC- GADUS S2 V 220AD 0
3 GADUS S3 V 220C- GADUS S2 V 100- GADUS S5 V 100- GADUS S2 V 220AC 1
4 GADUS S2 V 100- GADUS S5 V 100- GADUS S2 V 220AC 2
5 GADUS S2 V 100- GADUS S2 V 220AC 3
6 GADUS S2 V 220AC 4
7 GADUS S2 V 220AC 5

گریس شل گادوس S5 V 100

گریس شل گادوس
گریس شل گادوس

گریس شل گادوس S5 V 100 یکی از انواع گریس‌هایی است که توسط شرکت شل تولید شده است. این گریس کاملاً پیشرفته بوده و آن را به گونه‌ای تهیه کرده‌اند که به عنوان یک گریس چند منظوره مورد استفاده قرار گیرد.

این گریس از ترکیب لیتیم مصنوعی همراه روغن پایه تهیه شده و از آن جهت روانکاری یاتاقان‌های مخروطی، غلتکی و یا استوانه‌ای که از سرعت بسیاری برخوردار هستند، استفاده می‌کنند.

از ویژگی‌های گریس گادوس S5 V 100 می‌توان به خاصیت ضد سایش، افزایش طول عمر قطعه، خاصیت پایداری مکانیکی، ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی در مجاورت آب و خاصیت پایداری بالای حرارتی اشاره کرد.

گریس شل گادوس S3 V220C

گریس شل گادوس S3 V220C از دیگر انواع گریس‌هاست که آن را به عنوان یک گریس چند منظوره مورد استفاده قرار می‌دهند. این گریس از ترکیب صابون ضخیم کننده‌ی نوع لیتیم پیچیده به همراه روغنی معدنی که از ویسکوزیته بسیار بالایی برخوردار است به همراه مواد افزودنی مخصوصی تهیه شده است.

این گریس مناسب‌ترین محصول جهت استفاده در ریخته گری، معادن، نوار نقاله غلتکی و یاتاقان در دمای بالاست.خاصیت پایداری مکانیکی بالا، خاصیت تحمل فشار شدید، ضد خوردگی، ضد زنگ زدگی و خاصیت ضد سایش اشاره کرد. همچنین این مدل گریس در برابر آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و نقطه افت و عملکرد باربری بسیار بالایی دارد.

گریس شل گادوس S3V460D2

گریس شل گدوس
گریس شل گدوس

گریس شل گادوس S3V460D2 از دیگر انواع گریس‌هاست که طراحی آن به گونه‌ای بوده که بتوان از آن به صورت چند منظوره بهره برد. این گریس در دسته گریس‌های سنگین است که از ترکیب صابون ضخیم کننده لیتیم پیچیده به همراه روغن معدنی پایه که دارای میزان ویسکوزیته بسیار بالاست و با ترکیب مواد افزودنی مرغوب تهیه شده است.

این گریس مناسب‌ترین محصول جهت استفاده در صنایع مختلف، معادن و نیز استفاده در یاتاقان سنگین است. این محصول نیز دارای خاصیت‌ها و ویژگی‌هایی منحصر‌ به‌ فردی است مانند:

  1.  خاصیت ضد سایش
  2. خاصیت پایداری مکانیکی
  3. پایداری اکسیداسیون
  4. ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی

از این روانکار جهت جلوگیری از ایجاد لجن و رسوب نیز استفاده می‌کنند.

گریس شل گادوس S2 V100 3

گریس شل گدوس
گریس شل گدوس

گریس شل گادوس S2 V100 3 از دیگر انواع گریس‌های تولیدی شرکت شل است که طراحی آن به نحوی بوده که بتوان آن را به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار داد.

این گریس از ترکیب صابون ضخیم کننده لیتیم هیدروکسیستایرات به همراه روغن پایه معدنی و نیز مواد افزودنی مخصوصی تهیه کرده‌اند. این گریس مناسب‌ترین محصول جهت استفاده به عنوان روانکار در نوردها، یاتاقان مهر و موم شده، یاتاقان‌های موتور الکتریکی، یاتاقان پمپ وکیوم است.

این محصول دارای خواص و ویژگی‌های متفاوتی مانند: خاصیت ضد خوردگی، ضد زنگ زدگی و ضد سایش، جلوگیری از ایجاد لجن و رسوب جلوگیری، خاصیت پایداری مکانیکی و پایداری اکسیداسیونی است.

 گریس شل گادوس S2 V220 2

گریس شل گادوس S2 V220 2  از دیگر انواع گریس‌های تولیدی این شرکت است که به صورت چند منظوره طراحی و تولید شده است. این گریس از ترکیب مواد مختلفی نظیر صابون ضخیم کننده لیتیم هیدروکسیس تایرات، روغن معدنی به همراه مواد افزودنی فشار شدید تهیه شده و از کاربرد گسترده‌ای برخوردار است. این گریس مناسب‌ترین محصول جهت روانکاری نوردها، یاتاقان ساده، سطوح کشویی و لولاهاست.

گریس شل گادوس S2 V220AD

گریس شل گادوس S2 V220AD نیز چند منظوره بوده و این گریس نیز از ترکیب صابون ضخیم کننده کلسیم و لیتیم، مواد افزودنی، مواد جامد به همراه روغن‌های معدنی تهیه شده است. از این گریس در  چرخ‌ها و یاتاقان‌های سنگین استفاده می‌کنند.

گریس شل گادوس S2 V220AC

گریس شل گدوس
گریس شل گدوس

گریس شل گادوس S2 V220AC چند منظوره بوده و این گریس نیز از ترکیب صابون ضخیم کننده کلسیم و لیتیم، روغن معدنی با ویسکوزیته بسیار بالا به همراه مواد افزودنی مخصوصی تهیه شده است.

گریس شل گادوس S2 V220AC موقع استفاده در نوردها و یاتاقان‌های ساده‌ بیشترین کارایی خود را دارد.