سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن کمپرسور سردخانه و نحوه تعویض آن

روغن کمپرسور سردخانه و نحوه تعویض آن

روغن صنعتی کمپرسوربرودتی برای روانکاری کمپرسورهایی است که با استفاده از گاز آمونیاک یا فریون، عملیات سرمایش را انجام می دهند. در انتخاب روغن صنعتی مناسب برای کمپرسور های برودتی یاد به نقطه ریزش و توده شدن روغن دقت کرد.

جهت تعویض روغن باید به کاتالوگ كمپرسور مراجعه كرد كه روغن مخصوص به آن كمپرسور استفاده شود ولی در كل روغن كمپرسور های بیتزر٬ کریر٬ بک 4gs  و كمپرسورهای كوپلند 3gs  می باشد.

این روغن ها معدنی می باشند و جهت مبرد ۲۲ است. ولی برای گازهای سری چهار از روغن های مصنوعی استفاده شود.
روغن كمپرسور های برودتی هر چند وقت یكبار بدلیل كثیفی یا آلوده شدن باید عوض شود جهت این كار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام داد:
1 – ابتدا شیر مكش و رانش كمپرسور را بسته و گاز داخل كمپرسور را تخلیه می كنیم.

2 – برق هیتر روغن را قطع كرده تا هنگام تخلیه روغن ، هیتر نسوزد.

3 – پس از تخلیه كامل گاز، درب تخلیه روغن را كه در پایین ترین قسمت كمپرسور قرار دارد باز كرده و روغن معیوب را در یك ظرف تخلیه می كنیم.

4 – در مقابل درب تخلیه روغن یك فنر و یك فیلتر توری فلزی وجود دارد كه باید حتما با یك حلال شستشو شده و با فشار باد كاملا خشک شود. در صورت كثیف بودن این فیلتر فشار روغن افت می كند و روغن كاری كمپرسور به خوبی انجام نمی شود.

5 – توری فلزی ، فنر و درب تخلیه را به ترتیب همان گونه كه باز كردیم می بندیم و پیچی كه مخصوصه تزریق روغن می باشد را باز می كنیم.
6 – روغن را توسط قیف مخصوص تا اندازه استاندارد كه دو سوم شیشه نمایشگر است پر می کنیم. ( معمولا یك برچسب كه اندازه روغن را مشخص می كند كنار این شیشه متصل شده )
7 – حال باید تمام مغزی هایی که باز کردیم را بسته و کمپرسور را وکیوم کنیم.
8 – شیر های كمپرسور را باز می كنیم و پس از تست درب پوش ها سیستم را روشن می کنیم.