سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

خرید روغن صنعتی

خرید روغن صنعتی

روغن صنعتی دارای گونه های مختلفی از محصولات می باشد و هر کدام از آنها دارای کاربرد ها و خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی می باشند که هنگام خرید روغن صنعتی باید آن ها را مدنظر قرار داد.

روغن صنعتی همه ی مجموعه ها و گروه های روانکارها را در بر می گیرد. مانند :

گازها (اکثر اوقات کربن دی اکسید و هوا می باشد ، اینگونه به نظر می رسد که نیتروژن یکی از روانکار های گازی ویژه در زمان های آینده به حساب بیاید)

انواع مایعات(روغن های حیوانی و گیاهی ، روغن های معدنی ، روغن های سنتزی ، مشتقات اسیدهای چرب روغن بلند ، سیالات پایه آبید و دیگر)

انواع گریس (گریس های صابونی کمپلکس ، گریس های صابونی ساده ، گریس های رنگ دانه ای ، ماده های معدنی ، پلیمر ها و دیگر مواد )

روانکار های جامد .

درباره مورد آخر نیز می توان گفت که شامل ترکیب های آلی (از جمله بورون نیترید ، دی سولفید مولیبدنیوم ، تنگستن دی سولفید و موارد بیشماری از ترکیبات شیمیایی و مواد دیگر) ، مواد معدنی جامد و ترکیبات (مانند پلی تترا فلورو اتیلن و phthalocyanine  ) ، مواد نرم و پوشش دهنده های تبدیل شیمیایی می باشد.
علاوه بر این ، روغن صنعتی ها استفاده مردم را نسبت به استفاده از افزودنی ها بیشتر کرده است. در واقع همه انواع  گروه های افزودنیهای معروف و شناخته شده مورد مصرف در دیگر نوع های روانکارها می باشد. علاوه بر این که افزودنی های زیادی به عنوان اختصاصی برای روانکار های صنعتی بخصوص برای سیالاتی که پایه آبی هستند مانند استرهای گلیسیرول و دیگر مورد های سازگار با محیط زیست ، توسعه کرده است.

کاربرد روغن های صنعتی

روغن های صنعتی با توجه به کاربرد آنها در صنعت تولید میشوند و هنگام خرید روغن صنعتی باید با آن ها توجه کرد. انواع کاربرد های صنعتی شامل روانکاری تجهیزات، محافظت قطعات، انتقال نیرو، انتقال حرارت، عملیات حرارتی، برشکاری، تراشکاری و … می باشند.

نحوه تولید روغن های صنعتی

دانستن این اطلاعات هنگام خرید روغن صنعتی به شما کمک میکند.برای تولید و خرید روغن صنعتی با کاربردهای مختلف و مشخصات معین، لازم است دو‎ ‎ماده اصلی به نام روغن پایه و ‏مواد افزودنی با یکدیگر مخلوط شوند‎.

روغن پایه

‎روغن‎ ‎پایه، ماده ای نفتی است که برای تهیه آن سه روش مختلف وجود دارد. این روش‎ ‎ها عبارت هستند از ‏استفاده از برش مواد نفتی، تصفیه روغن های کارکرده و‎ ‎تولید به روش مصنوعی که امروزه به طور وسیع از ‏روش برش مواد نفتی استفاده‏‎ ‎می شود. مواد افزودنی در واقع موادشیمیایی با ترکیبات پیچیده ای هستند که‎ ‎با ‏افزودن آنها به روغن پایه به مقدار مشخص، می توان مشخصه مورد استفاده‏‎ ‎را در روغن صنعتی ایجاد کرد یا ‏خواصی از روغن صنعتی را بهبود بخشید‎.

‎ ‎برای‎ ‎تهیه روغن صنعتی ابتدا عملیات تقطیر نفت خام انجام می شود. این کار در چند‎ ‎مرحله تقطیر در جو و ‏تقطیر در خلا انجام می شود تا یک برش نفتی خاص حاصل‏‎ ‎شود که گرانروی و نقطه اشتعال معین داشته باشد‎.

‎‎سپس در‎ ‎واحد آسفالت گیری، مواد آسفالتی که ته مانده برج تقطیر در خلا هستند با‎ ‎تزریق حلال پروپان ‏استخراج می شود. در مرحله بعد، ترکیبات نامطلوب موجود‎ ‎در روغن (مواد آروماتیک) با استفاده از روش های ‏شیمیایی از روغن خارج شده‏‎ ‎و شاخص گرانروی روغن هم بهبود پیدا می کند‎.

‎پس از عملیات‎ ‎تصفیه، در واحد موم گیری، پارافین های سنگین که در حالت طبیعی به صورت‏‎ ‎جامد هستند، با ‏استفاده از روش انحلال و فیلتراسیون از روغن جدا می شوند‏‎. ‎سرانجام در واحد تصفیه هیدروژنی، عناصر زائد ‏مانند گوگرد، ازت و اکسیژن از‎ ‎روغن خارج شده تا روغن در ماشین آلات و در شرایط سخت پایداری بیشتری ‏داشته‎ ‎باشد.

روغن پایه پس از طی تمامی مراحل فوق به واحد مخلوط کنی ارسال می‎ ‎شود و در آنجا با اضافه ‏کردن مواد افزودنی مناسب، انواع روغن های صنعتی‎ ‎مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می شود‏‎.‎

انواع روغن های صنعتی

روغن های صنعتی شامل موارد زیر می باشند:‏

روغن برش‏

روغن دنده‏

روغن زنجیر

روغن توربین

روغن نساجی

روغن گردشی

روغن هیدرولیک

روغن ماشین ابزار‏

روغن سیلندر بخار‏

روغن چند منظوره‏

روغن موتور دیزلی

روغن موتور دریایی

روغن موتور بنزینی

روغن انتقال حرارت‏

روغن کمپرسور گاز‏

روغن کمپرسور هوا‏

روغن ترانسفورماتور‏

روغن مته های بادی

روغن دنده اتوماتیک، ‏ATF

روغن کمپرسور سرمایشی

روغن ضد زنگ، ضد خوردگی

روغن ماشین آلات راه سازی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.