سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل ملینا

روغن شل ملینا

روغن شل ملینا

روغن و گریس برای مراقبت از موتورها و تجهیزات ماشین‌آلات و ایجاد و افزایش بهره‌وری در موتورها و تجهیزات کاربرد بسیاری دارند. کاربرد روغن‌های صنعتی در صنعت حمل‌ونقل دریایی و کشتی‌ها بسیار زیاد است و نقش مؤثری در صنعت دریایی ایفا می‌کنند.

روغن‌ها و گریس‌هایی که در صنعت حمل‌ونقل دریایی مورداستفاده قرار می‌گیرند دارای کارایی بسیار بالایی هستند و تحت شرایط مخصوصی تهیه و تولید شده‌اند و تلاش می‌کنند که بهینه‌ترین عملکرد ممکن را به وجود بیاورند. این روغن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

از جمله این ویژگی‌های خاص می‌توان به بالابردن کارایی ماشین‌آلات، مراقبت در برابر سایش مکانیکی و کاهش خوردگی در اثر سرما اشاره داشت.

باتوجه‌به به‌وجودآمدن نیازهای جدید در صنعت حمل‌ونقل دریایی و بخش‌های وابسته به این صنعت بزرگ، تحقیقات علمی و پژوهشی در این زمینه توسعه بسیار زیادی پیدا کرد و منجر به نیازسنجی بازار بزرگ حمل‌ونقل دریایی شد.

هم زمان با تحقیقات علمی گسترده‌ای که در این زمینه در جریان بود، شرکت‌های تولیدکننده فعال در زمینه حمل‌ونقل دریایی و صنایع وابسته اقدام به تولید محصولاتی جدید با ویژگی‌های جدید کردند.

محصولاتی که برای کاهش تعمیرات، افزایش عمر تجهیزات و ایجاد کارایی بالاتر ماشین‌آلات و تجهیزات بسیار کاربردی و مفید بودند.

کشتی‌ها نقش بسیار مهمی در صنعت حمل‌ونقل دریایی بازی می‌کنند. کشتی‌ها ماشین‌آلات بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای دارند که لازم است برای مدت‌های طولانی بدون مشکل کار کنند.

روزانه محصولات زیادی از طریق کشتی‌ها جابه‌جا می‌شود. کوچک‌ترین اخلالی در عملکرد کشتی‌ها در صنعت حمل‌ونقل دریایی، بازرگانی بین‌المللی، عرضه و تقاضا کالاها و اقتصاد کلان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

روغن شل ملینا
روغن شل ملینا

 

روغن‌موتور دریایی چیست؟

موتورهای دریایی موتورهایی هستند که برای استفاده در انواع کشتی طراحی و تولید شده‌اند. موتورهای دریایی موتور محرک کشتی‌ها هستند و کشتی‌ها هم موتور محرک صنعت حمل‌ونقل دریایی هستند. با این تفاسیر نمی‌توان نقش مهم موتورهای دریایی را انکار کرد.

روغن‌موتورهای دریایی باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشند و در طراحی و تولید این نوع روغن‌ها باید استانداردهای سطح بالایی را در نظر داشت.

ذکر این نکته خالی‌ازلطف نخواهد بود که کیفیت سوخت مصرفی که در موتورهای دریایی استفاده می‌شود رابطه مستقیمی با پارلمان و نظام قانون‌گذاری هر کشوری دارد.

بنا بر قوانین تصویب شده در هر کشور این کیفیت می‌تواند متغیر باشد. تولیدکنندگان موتورهای دریایی اهمیت بسیار زیادی برای کاهش مصرف سوخت و کارایی بالای موتور دریایی قائل هستند.

دلیل حساسیت این موضوع بالا بودن هزینه سوخت موتورهای دریایی در کشتی‌ها است و نکته دیگر این است که بخش زیادی از هزینه‌های کشتی‌ها برای تأمین سوخت هزینه می‌شود.

با تمام این تفاسیر و توضیحات می‌توان به اهمیت و جایگاه روغن‌موتورهای دریایی پی برد. روانکاری موتور دریایی رابطه مستقیم با عملکرد و کارایی آن دارد.

کشتی‌های بزرگ و اقیانوس‌پیما که مسئولیت زیادی در صنعت حمل‌ونقل دریایی بر دوش خود دارند از دو نوع موتور برای ایجاد قوای محرکه سیستم خود استفاده می‌کنند.

اولین نوع این موتورهای دریایی، موتورهای دو زمانه است که با سرعت پایین به موتورهای کراس هد شهرت دارند. نوع دوم موتورهای دریایی استفاده شده در کشتی‌های عظیم‌الجثه اقیانوس‌پیما موتورهای چهارزمانه نام دارند که با سرعت متوسط خود به موتورهای ترانک پیستون شهره هستند.

روغن شل ملینا
روغن شل ملینا

انواع روغن شل ملینا

روغن دریایی سیلندر کراس هد شل ملینا SHELL MELINA S30

روغن شل ملینا S30 روغن چند منظوره دریایی است که با کیفیت طراحی شده و در درجه اول، برای سرعت کم در موتورهای دیزلی دریایی، عاملی در سوخت های باقی مانده، برنامه های کاربردی سیستم های کاربید سرعت پایین، دیزل پیستون اصلی و کمکی، موتورهای سنتز سوخت تقطیر، توربو شارژ ها، گیربکس دنده و ماشین آلات است.

Shell Melina S 30 بر ترکیبی از روغن های معدنی همراه با ویسکوزیته و تصفیه بسیار بالا و انتخاب متعادل مواد افزودنی می باشد و به گونه ای طراحی شده است تا بالاترین سطح حفاظت از ماشین آلات را در موتورهای بسیار کم سرعت دریایی فراهم کند.

روغن شل ملینا S30 از فرسایش جلوگیری می کند. اسیدهای احتراق که می توانند هنگام تخلیه روغن سیلندر از غده های میله پیستون خارج شوند، سیستم اصلی را آلوده می کنند.

روغن شل ملینا S30 باعث بهبود عملکرد موتور و قابلیت اطمینان می شود و به طور موثر مواد خورنده را خنثی می کند و از بروز مشکلات ناخواسته جلوگیری می کند.

روغن شل ملینا
روغن شل ملینا

مزایا

1) مقاومت عالی در برابر خوردگی که منجر به محافظت از سطوح فلزی در برابر خوردگی می شود.
2) قطعات را تمیز نگه می دارد .
3) دارای خاصیت آزاد سازی هوا و ضد کف است که باعث می شود هوا بدون کف از روغن خارج شود.
4) هزینه های نگهداری پایین دارد.
5) پایداری و مقاومت اکسیداسیون خوب می باشد که با تخریب حرارتی مبارزه می کند.
6) سبب طولانی شدن عمر قطعات می بشود.
7) جلوگیری از خوردگی می کند.

ویژگی ها

خاصیت پایداری اکسیداسیون عالی

خاصیت پراکندگی عالی

خاصیت قلیایی عالی

قابلیت خنثی سازی قوی

خاصیت ریزش آب خوب

خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی

روغن دریایی سیلندر کراس هد شل ملینا SHELL MELINA 40

روغن چند منظوره دریایی با کیفیت طراحی شده در درجه اول،

روغن شل ملینا 40 از جمله روغن های سیستم چند منظوره دریایی با کیفیت بسیار عالی هستند که در درجه اول برای موتورهای دیزلی کم سرعت ، متقاطع و دریایی تولید شده است.

روغن شل ملینا 40 با سوخت های باقیمانده کار می کنند.سوخت های باقی مانده روغنهای قلیایی هستند که بالاترین سطح حفاظت را در طیف گسترده ای از کاربردهای موتور و کشتی دارند و همچنین کاربردهای دیگری نیزدارد.

روغن شل ملینا 40 برای سرعت کم، موتورهای دیزلی دریایی و عامل در سوخت های باقی مانده، برنامه های کاربردی سیستم های کاربید سرعت پایین، دیزل پیستون اصلی و کمکی، موتورهای سنتز سوخت تقطیر، توربو شارژ ها، گیربکس دنده، ماشین آلات کاربرد دارد.

روغن شل ملینا 40 از روغن پایه مخصوص با ویسکوزیته بالا و مواد افزودنی بی نظیر فرموله شده است.

مزایا

پایداری و مقاومت عالی
پراکندگی عالی
دارای خاصیت قلیایی
دارای خواص ریزش آب
مقاومت عالی در برابر با خوردگی

روغن دریایی سیلندر کراس هد شل ملینا 30

روغن شل ملینا 30 مخصوص سیلندر دریایی دیزلی با سرعت کم همراه با فرمول پیشرفته، که مناسب برای نسل جدید موتورهای دیزلی دریایی سرعت پایین می باشد. این روغن در موارد محتلف تجهیزات دریایی مانند چرخ دنده ها و تجهیزات جانبی مورد استفاده می باشد.

روغن شل ملینا
روغن شل ملینا

مزایا

خاصیت ریزش آب خوب

خاصیت پایداری اکسیداسیون عالی

خاصیت پراکندگی عالی

خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی

خاصیت قلیایی عالی

قابلیت خنثی سازی قوی

کارایی

1) سیستم های میل لنگ موتورهای دیزلی کم سرعت، متقاطع ، دریایی که با سوخت های مانده کار می کنند.

2) موتورهای دیزلی پیستونی اصلی وکمکی که سوخت های تقطیر را می سوزانند.

3) دارای خاصیت شارژرهای توربو

4) انتقال دنده

5) لوله های استرن روغن کاری شده با روغن

6) پروانه های پیچ متغیر

7) ماشین آلات عرشه

8) در سایر تجهیزات جانبی که به روغن SAE 20 ، 30 یا 40 نیاز دارند کاربرد دارد.