سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل آلمان

روغن شل آلمان

روغن شل آلمان

روغن برودتی شل آلمان

شرکت بزرگ رویال داچ شل که آن را به نام شل در ایران می شناسند، یک شرکت هلندی – بریتانیایی می باشد که دفاتر بسیار زیادی در لندن، هند،بریتانبا و… دارد.

این شرکت در سال 1890 تاسیس شده است و روغن برودتي شل آلمان نیز یکی از محصولات این شرکت می باشد. البته باید گفت این شرکت با داشتن بیش از 47 پالایشگاه یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده روغن می باشد.

شرکت شل توسط دو برادر مارکوس ساموئل و ساموئل ساموئل در سال 1897 تاسیس شده و کار خود را از همان ابتدا بسیار پرقدرت شروع کرد، باید گفت در ابتدا این شرکت کارهای غیر از حوزه نفتی را به انجام می رساند و شرکت شل در دریای خزر به دنبال صدف های دریایی بودند، اما رفته رفته حوزه کاری خود را تغییر داده و توانسته اند، شرکت بزرگ رویال داچ شل را ایجاد نمایند.

یکی از دلایل پیشرفت ناگهانی شرکت شل، استفاده این شرکت از مخزن به جای بشکه های نفتی بود که توانست انقلاب بزرگی را در این حوزه ایجاد کند.

شرکت داچ شل در سال 1970 برای رقابت با شرکت های بزرگ نفتی دیگر همچون، استاندارد اویل تصمیم به ادغام با شرکت بریتانیایی خود کرده و با ترکیب و دریافت سهم 60 به 40 شرکت هلندی این ادغام انجام شد و شرکت بزرگ داچ شل پدید آمد، دقیقا بعد از دوسال از احداث این شرکت اولین سوخت های هواپیمایی از این شرکت تامین می شد.

روغن شل آلمان
روغن شل آلمان

 

روغن برودتی شل چیست و عملکرد آن چگونه است؟

کمپرسورها برای کار نیاز به گاز آمونیاک و یا فرئون تا بتوانند سرما را به راحتی تولید کنند. در روغن برودتی کمپرسورها نقطه های ریزش و توده بر روی کار و سلامت دستگاه تاثیر بسازیی دارد، از این رو می توان برای استفاده و عمر بیشتر کمپرسروهای برودتی از روغن برودتي شل آلمان استفاده کرد که تاثیر بسیار خوبی بر روی کمپرسورها ایفا می کند. 

روغن برودتی شل قدرت بسیار بالایی در سیالیت دما پایین دارد و مانع از ایجاد رسوب و لجن در کمپرسور می شود.یک روغن بسیار مرغوب مانع از ایجاد اصطحکاک زیاد در بین وسایل می شود و این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه و برخی موضوعات دیگر می شود.

روغن های کمپرسور برودتی باید به حرکت قطعات و کاهش اصطحکاک بسیار زیاد کمک کرده و به صورت یک روان کننده باشد، این درحالی است که سایر روغن های معمول برای چنین شرایطی اصلا مناسب نیستند.

برخلاف روغن های معمولی روغن برودتی و کمپرسورها نیاز به کارکردی دائم و مادم العمر هستند.

روغن برودتي شل آلمان با داشتن خاصیت های بسیار زیبا و قدرت بسیار بالا در روان سازی می تواند به صورت بسیار طولانی در موتورهای یخچال ها استفاده شده و کارکردی همانند روزهای اول را برای کمپرسورهای یخچال به وجود آورد، اما یک روغن کمپرسور برودتی باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • این روغن با مبرد مخلوط می شود.
  • این روغن داخل مجراهای باریک خطوط سرمایش حرکت میکند.(مانند منفذ شیر انبساط یا لوله موئین)
  • روغن کمپرسور با سیم پیچ موتور(نوع هرمتیک یا بسته) مستقیما در تماس است.
  • روغن کمپرسور شرایط دمایی متفاوتی را درون یک سیکل تجربه می‌کند. از دمای بالای شیرآلات کمپرسور گرفته تا دمای پایین شیر انبساط و اپراتور.

در خود وب سایت شل اینچنین توضیح داده شده است که روغن برودتی شل که در انواع مختلف تولید شده است می تواند در موتورهای هوا و کمپرسورهای برودتی مورد استفاده قرار گیرد و باعث افزایش راندمان کاری موتور شده و از ایجاد جرم و گچ در موتور جلوگیری می نماید.

روغن شل آلمان
روغن شل آلمان

روغن های برودتی این شرکت با داشتن بیش از 60 سال تجربه توانسته به یکی از بزرگترین و محبوب ترین روان کننده های جهان تبدیل شود و این شرکت به طور مداوم در حال بررسی این محصولات و افزایش کیفیت آنها می باشد، زیرا یکی از بازارهای بزرگ اصلی شل روغن موتور برودتی شل می باشد.

محصولات روغن برودتی شل می تواند به راحتی با کاهش اصطحکاک و مشکلات مختلف موتور شما را بسیار پر بازده تر از قبل نماید و همچنین با داشتن محصولات بسیار متنوعی می تواند به راحتی به مشتریان خود عرضه کند، با خرید روغن برودتي شل آلمان اصل از نمایندگی های رسمی این کشور، به راحتی یک روان کننده قدرتمند را در اختیار گرفته و با افزایش عمر و بهره وری بیشتر کمپرسورهای خود همراه باشید.

برای خرید روغن برودتی شل آلمان میتوانید با شرکت پارسیس سگال پویا تماس حاصل نمایید.

خواص روغن برودتی

در زیر به مهمترین خواص روغن برودتی اشاره شده است. همچنین خواص یاد شده از جمله نکات مهم برای بررسی و تشخیص انواع روغن های برودتی است.

خواص مهم روغن های برودتی:

  1. قابلیت اختلاط روغن با مبرد
  2. ویسکوزیته روغن
  3. نقطه ی ریزش روغن
  4. دمای تجمع موم در روغن
  5. بخار آب موجود در روغن

در نظر داشته باشید که روغن های برودتی و مبرد در سیستم های در تماس با یکدیگر هستند و این موضوع حضور آن ها را در چنین سیستم هایی به طور قابل ملاحظه تحت کنترل قرار می دهد.

انحلال پذیری مبرد در روغن های برودتی یا انحلال پذیری روغن های برودتی در از جمله مهمترین خواص در این موارد است. هر چه قدرت اختلاط پذیری این دو عامل بیشتر باشد در این صورت کارایی آن ها نیز بالا خواهد بود. با حل شدن بهتر مبرد در آن، روغن می تواند به آسانی در کارتر رقیق شود.

حال اگر روغن ذکر شده به طور قابل ملاحظه ای رقیق شود در این صورت می توان با استفاده از روغن هایی که ویسکوزیته ی بالا دارند و همچنین هیچ گونه آثار مخربی بر سیستم های برودتی ندارند استفاده کرد. با این کار اگر ویسکوزیته ی روغن کاهش یافته است احتمال برگشت آن وجود دارد.

در برخی موارد ویسکوزیته ی کاهش یافته در روغن می تواند کیفیت روغن کاری قطعات را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دارد که به زیان سیستم های برودتی تمام شود پس کنترل دقیق آن امری ضروری است.

عملکرد روغن برودتی در دستگاه های سرمایشی

روغن سرمایشی به طور وسیع در داخل سیستم های سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد با پیشرفت تکنولوژی نیز همواره اقدامات وسیعی انجام شده است که مزایای بهره مندی از آن ها را به طور قابل ملاحظه ای ارتقا داده است روغن های برودتی کارایی قطعات به کار رفته در سیستم های سرمایشی را بهبود می بخشد.

سیستم های خنک کننده جزو نیازهای اساسی و ضروری بشر است به طوریکه به طور وسیع برای خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده می شود بنابراین کارایی آن ها از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

بهتر است بدانید که فرمولاسیون ویژه ای از این روغن برای حذف آلاینده های مضر که به لایه ی اوزون صدمه میزنند به کار گرفته می شود. به همین دلیل از لحاظ مسائل محیط زیستی نیز گزینه ی بسیار مطلوبی است.

فرمولاسیون روغن به کار رفته به گونه ای است که در دماهای بالا کارایی مناسبی داشته باشد. همچنین اگر روغن به کار رفته سنگین نباید باشد زیرا در این صورت به بخش هایی از سیستم دسترسی نخواهد داشت و قابل ذکر است روغن هایی که بیش از حد رقیق باشند در این صورت عمل روغن کاری به طور کامل انجام نخواهد شد.

روغن شل آلمان
روغن شل آلمان

روغن کاری کمپرسورها

در حالت کلی ضروری است برای استفاده از روغن های برودتی در سیستم های سرمایشی حتما دستورالعمل به کار رفته در کمپرسور را مورد توجه قرار دهید. در برخی موارد کمپرسور دارای روغن بوده ولی در برخی موارد استثنایی باید روغن مربوطه را به آن اضافه کنید.

میزان و نوع آن به طور کلی در دستورالعمل های ذکر شده مشخص شده است. اگر در این زمینه تازه کار هستید در این صورت از اقدام هرگونه عملی که در دستورالعمل یاد نشده است پرهیز کنید.

اگر روغن برودتی نادرستی را اضافه کنید در این صورت در داخل سیستم گردش نخواهد داشت و به همین دلیل در دستگاه تبخیر انباشته می شود و همین امر به خاطر نرسیدن روغن به بخش های دیگر سیستم با گذر زمان می تواند سبب خرابی کل سیستم برودتی شود.

همچنین برخی شرکت ها ادعا دارند که اگر شما مخلوطی از روغن های معدنی و مصنوعی داشته باشید کارایی روغن بالا خواهد بود ولی طی تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است این کار نه تنها کارایی سیستم را ارتقا نمی دهد بلکه جریان کافی در سیستم نخواهد داشت.

روغن برودتی زمانی که در سیستم جریان ندارد انباشته می شود در بخشی از آن و به دنبال آن سیستم از کارکرد باز می ماند. اکنون با اطلاعات ذکر شده می توانید به آسانی استفاده از انواع روغن های برودتی را کنترل کنید.

برای خرید روغن برودتی شل آلمان میتوانید با شرکت پارسیس سگال پویا تماس حاصل نمایید.