سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روانکاری با گریس صنعتی چه مزایایی دارد؟

روانکاری با گریس صنعتی چه مزایایی دارد؟

گریس صنعتی ماده ای است به عنوان روانکار کننده که غالبا از پر کننده ای تشکیل شده است و در ترکیباتی روغنی مخلوط می باشد.

گریس صنعتی از نظر ترکیبات شیمیایی متشکل از صابون و مشتقات نفتی است که اصولا حالت فیزیکی آن در دمای معمولی نیمه جامد و یا جامد می باشد و در موارد خاص برای سهولت کارکرد قطعات چسبیده به هم در وسیله های مختلف استفاده می شود.

مزایای استفاده از گریس:
1. سفتی گریس ها باعث می شود آن ها بتوانند مانند درزگیرها عمل کنند و باعث به حداقل رساندن میزان نشت و ورود آلاینده های خارجی شوند.
2. گریس ها نسبت به روغن ها راحت تر در سیستم روانکار باقی می مانند. روانکاری با روغن محتاج استفاده از سیستم های نسبتا گران گردش و نگهداری روغن می باشد.این در حالی است که گریس به خاطر سفتی و چسبندگی اش به راحتی توسط ابزاری ساده در محل روانکاری نگه داشته می شود.
3. گریس ها، روانکارهایی، مانند مولیبدنیوم دی سولفید (مولی) و گرافیت که به وسیله آسیاب کردن کاملا نرم شده اند، در کاربرد های دمای بالاتر C315 و یا کاربردهای فشار زیاد به گریس ها افزوده می شوند. گریس ها این روانکارها را در خود به صورت معلق نگه می دارند ولی در در روغن، روانکارهای جامد معمولا ته نشین می شوند.
4. در روانکاری با گریس نیازی به کنترل مداوم و بازبینی مرتب میزان روغن موجود در دستگاه نیست.
5. گریس ها مشکلات مربوط به قطع و وصل شدن روانکار را ندارند. در روانکاری با روغن هنگامی که موتور می خواهد شروع به حرکت کند، فشار زیادی به لایه ی روغن وارد می شود که باعث نازک یا از بین رفتن این لایه می شود.با از بین رفتن لایه ی روغن شاهد ایجاد سایش در موتور خواهیم بود. اما سفتی و چسبندگی گریس باعث می شود این مشکل وجود نداشته باشد و سطوح تماس همیشه آغشته به روانکار باقی بمانند.

گریس نسوز