سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

تهیه روغن نیروگاه ها

تهیه روغن نیروگاه ها

شرکت بازرگانی پارسیس سگال پویا با کادری مجرب وبا بیش از 10 سابقه در زمینه واردات و توزیع روانکارها در کشور فعالیت مینماید .

این شرکت با واردات مستقیم و بی واسطه انواع برندهای:شل،توتال،موبیل،کاسترول،پتروفر و … و عرضه آن به مشتریان داخل وحتی تحویل آن در خارج از کشور توانسته است اعتماد مصرف کنندگان گرامی را جلب نماید، متاسفانه امروزه در کشورمان بدلیل سودجویی وتحریم ها برخی از افراد وشرکت ها اقدام به فروش محصولات تقلبی و غیراصلی نموده که باعث متضرر شدن بسیاری از مصرف کنندگان وآسیب رساندن به ماشین آلات گردیده که در این راستا شرکت پارسیس سگال پویا جهت اعتماد مشتریان عزیز آنالیز وآزمایشات مختلف روانکارها (certificate of Analysis , Test Report)  در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار داده و راهنمایی های لازم جهت بررسی ومشاهده صحت وسقم محصولات ارائه می نماید.

وارد شدن آب در روانسازها

یک از خدمات شرکت پارسیس سگال پویا تهیه روغن برای نیروگاه ها است و ما مفتخریم که توانسته ایم در این راستا خدماتمان را به نیروگاه ها ارائه دهیم.

نیروگاه (به انگلیسی: Power station)، که با نام «کارخانه برق» هم شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از تأسیسات صنعتی است که از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌شود.

وظیفه اصلی یک نیروگاه تبدیل انرژی از دیگر شکل‌های آن مانند انرژی شیمیایی، انرژی هسته‌ای، انرژی پتانسیل گرانشی و… به انرژی الکتریکی است. وظیفه اصلی در تقریباً همه نیروگاه‌ها بر عهده مولد یا ژنراتور است؛ ماشینی دوار که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. انرژی مورد نیاز برای چرخاندن یک ژنراتور از راه‌های مختلفی تأمین می‌شود و عموماً به میزان دسترسی به منابع مختلف انرژی در آن منطقه و دانش فنی گروه سازنده بستگی دارد.

با توجه به نیاز روز افزون جوامع امروزی به انرژی برق، تلاش در جهت افزایش بازده تولید آن، امروزه بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود. با توجه به بازده بالای نیروگاه های سیکل ترکیبی، این نوع از نیروگاه ها در کشورهای در حال توسعه و پیشرفته از مهمترین مراکز تولید برق به حساب می آیند. از جمله نیروگاه هایی که در سال های اخیر در کشور ما نصب و راه اندازی گردیده است نیروگاه های سیکل ترکیبیV94-2 (زیمنس) می باشد. از جمع شصت هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کل کشور حدود سی هزار مگاوات آن ( %50) از نوع نیروگاه های سیکل ترکیبی V94-2 می باشد. یکی از مهمترین قسمت های بخش گاز این نوع از نیروگاه ها، قسمت ژنراتور و روغن روانکاری یاتاقان های آن ها می باشد. خنک کاری مناسب ژنراتور تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن توان و راندمان آن دارد. هم چنین روغن کاری مناسب و بدون وقفه شفت توربین، کمپرسور، ژنراتور باعث بالا رفتن عمر این تجهیزات و افزایش کارایی آن ها می شود. فرایند خنک کاری ژنراتور و روغن روانکاری در این واحد ها در یک سیکل بسته خنک کاری انجام می گیرد. از آب به عنوان سیال عامل در این سیکل استفاده می شود. این سیکل شامل چهار عدد مبدل حرارتی هوا – آب و چهار عدد فن خنک کاری در قسمت هوای آزاد برای خنک کاری سیال عامل (آب)، چهار عدد مبدل حرارتی آب – هوا در قسمت زیرین ژنراتور برای خنک کاری هوای ژنراتور و دو عدد مبدل حرارتی آب – روغن برای خنک کاری روغن روانکاری مجموعه شفت می باشد. در این شبکه بسته آب به عنوان سیال خنک کننده هم وارد چهار مبدل حرارتی زیر ژنراتور شده و با هوای گرم ژنراتور تبادل حرارت می کند، و هم وارد مبدل حرارتی سیستم روغن روانکاری می شود و با روغن تبادل حرارت می کند. آب گرم شده دوباره به سمت مبدل های حرارتی سیستم خنک کاری برگشته و به کمک فن های سیستم، عمل خنک کاری آن انجام می پذیرد. این سیکل انتقال حرارت به صورت مداوم تکرار می شود تا خنک کاری ژنراتور و روغن روانکاری بدون وقفه انجام پذیرد. در این پروژه با شبیه سازی مبدل های حرارتی سیستم خنک کاری (CCW) و اعمال برخی تغییرات در آن ها، راهکارهای افزایش کارایی این نوع از مبدل های حرارتی بررسی شده است. این شبیه سازی به کمک نرم افزار تخصصی طراحی و شبیه سازی مبدل های حرارتی و صنعتی با نام ASPEN B-JAC انجام می گیرد. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.