سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

اصول انتخاب درست روغن کمپرسور

اصول انتخاب درست روغن کمپرسور

روغن کاری یکی از مهمترین عوامل در کارکرد صحیح یک سیستم سرمایشی است. در انتخاب روغن بهترین روش استفاده از روغن کمپرسور توصیه شده توسط سازنده است. روغن مناسب این اطمینان را ایجاد می‌کند که قطعات مکانیکی به راحتی روی یکدیگر حرکت کرده و همواره یک لایه نازک روغن از آنها حفاظت می‌کند.

طراحی کمپرسورهای مدرن تهویه مطبوع و سردخانه ای (سرمایشی) بین تولید کنندگان مختلف، متفاوت است. ویژگی مشترکی بین همه آنها وجود دارد. این ویژگی، نیاز به‌یک روانکار مخصوص است که به‌مدت طولانی بدون نیاز به‌نگهداری، به‌طور مطمئن درون کمپرسور کار کند.

ویژگی های روغن کمپرسور:

روغن کمپرسور باید حرکت قطعات متحرک کمپرسور را به‌طریقی موثر روان و بدون اصطکاک کنند و این درحالی است که سایر روانکارهای معمول(روغن موتور) برای چنین شرایطی مناسب نیستند.

 بر خلاف روانکارهای عمومی، روغن‌ کمپرسور نیاز به کارکرد دایم و مادام العمر دارند. همه ما یخچالهای خانگی را می‌شناسیم که بیش‌از نیم قرن عمر دارند بدون اینکه نیاز به تعویض روغن کمپرسور پیدا کرده باشند. وظیفه اصلی این روغن روانکاری قطعات است. ولی عواملی که باعث تفاوت روغن های معمول با روغن‌ کمپرسور می شود به‌شرح زیر است:

– این روغن با مبرد مخلوط می شود.

– این روغن داخل مجراهای باریک خطوط سرمایش حرکت میکند.(مانند منفذ شیر انبساط یا لوله موئین)

– روغن کمپرسور با سیم پیچ موتور(نوع هرمتیک یا بسته) مستقیما درتماس است.

– روغن کمپرسور شرایط دمایی متفاوتی را درون یک سیکل تجربه می‌کند. از دمای بالای شیرآلات کمپرسور گرفته تا دمای پایین شیر انبساط و اواپراتور.