سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

رویال داچ شل

رویال داچ شل

رویال داچ شل (Royal Dutch Shell) (که معمولأ بنام شل شناخته می‌شود) شرکت نفت و گاز هلندی-بریتانیایی است، که دفاتر مرکزی آن، در شهرهای لاهه، هلند و لندن، بریتانیا مستقر می‌باشند.

حوزه فعالیت‌های شرکت رویال داچ شل، کل زنجیرهٔ صنایع نفت و گاز را در بر می‌گیرد، از عملیات اکتشاف، توسعه و تولید نفت خام و گاز طبیعی، تاپالایش، انتقال و توزیع فراورده‌های نفتی، همچنین تولید محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی. این شرکت در دهه‌های اخیر، به زمینه تولید وتوزیع برق نیز وارد شده و هم‌اکنون بزرگ‌ترین عرضه‌کننده انرژی‌های تجدید پذیر در جهان بشمار می آید، که تولید و توزیع سوخت‌های زیستی،انرژی بادی، انرژی خورشیدی و هیدروژنی را در بر می‌گیرد.

بخشی از سهام رویال داچ شل، در بازارهای بورس لندن، بورس نیویورک و بورس یورونکست آمستردام معامله می‌شود. شرکت شل در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۱۲ با ارزش بازار ۱۴۰٫۹ £ میلیارد پوند، به عنوان بزرگترین شرکت فعال در بورس لندن معرفی شد.

ریشه‌های تأسیس شرکت رویال داچ شل، به سال ۱۸۹۰ میلادی و تأسیس شرکت نفت رویال داچ، باز می گردد. شاخه انگلیسی این شرکت نیز تحت عنوان شرکت شل، در اواخر همین دهه، شکل گرفت. شاید بتوان شرکت‌های بسیاری را در جهان نشان داد، که به مرور زمان، حوزه فعالیت خود را تغییر داده و پس از مدتی در شاخه‌ای جدید به فعالیت پرداخته‌اند، اما تعداد شرکت‌هایی که این تحول در کسب‌ وکار، در آن‌ها رخ داده و برای آن‌ها جهشی رو به جلو بوده و باعث پیشرفت فوق‌العاده آن‌ها شده، انگشت‌ شمار می‌باشند. ابر شرکت رویال داچ شل، یکی از این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

استراتژی و چشم‌انداز

استراتژی شرکت رویال داچ شل، در قالب یک شعار مطرح می‌شود، که چنین است:

« صنایع بالادستی مدرن و صنایع پایین‌دستی سودآو»

اهداف گروه شل، عبارت است از: مشارکت مؤثر، مسئولیت‌پذیری و سودآوری در نفت، فراورده‌های نفتی، گاز طبیعی، محصولات شیمیایی و سایر کسب‌وکارهای منتخب، همچنین مشارکت در تحقیق و توسعه سایر منابع انرژی، برای پاسخگویی به نیازهای متغیر مشتری و نیازهای روبه‌رشد جهانی، برای انرژی.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.