سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن موتور تقلبی در بازار

روغن موتور تقلبی در بازار

متأسفانه طی سال‌های اخیر تعداد روغن‌های تقلبی موتور در بازار بسیار زیاد شده که گاهی حتی صاحبان فن را هم در تشخیص نمونه اصل و فرع آن به اشتباه می‌اندازد اما روغن اصل را می‌توان از رنگ شفاف و بوی آن شناخت. روغن‌های تقلبی بویی سوخته می‌دهند؛ چرا که برخی از آنها از روغن‌های سوخته و مصرف شده تهیه می‌شوند.

عرضه روغن‌های تقلبی با شگردهایی مختلفی صورت می‌گیرد که عمدتا فروشندگان تک‌فروشی یا تعمیرگاه‌های تعویض روغن متوجه تقلبی بودن برخی از گالن‌های روغن نمی‌شوند. افراد متقلب گالن‌های تقلبی را که دارای هالوگرام نیز می‌باشند را در کارتن‌های شش عددی جاسازی می‌کنند؛ در واقع از هر شش عدد گالن روغن تعداد سه یا چهار گالن آن تقلبی و مابقی اصلی می‌باشند. یکی دیگر از شگردهای این افراد، خریداری بشکه‌های خالی روغن موتور شرکت‌های معتبر و پر کردن آنها با روغن‌های نامرغوب است و پس از پرس کردن در بشکه، آن را در بازار به فروش می‌رسانند. اگر روغن خوب تصفیه شود مشکلی برای خودرو پیش نمی‌آید، اما تشخیص این موضوع توسط مالک خودرو یا فروشنده به سختی صورت می‌گیرد و در خیلی موارد غیرممکن است و این‌‌‌ همان فرصتی است که برخی سودجویان برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند.

کسانی که روغن تقلبی باعث ورود خسارت به خودروهایشان شده، معتقدند، روغن تقلبی موجب می شود خودرو یاتاقان زده و خسارت میلیونی روی دست آنها گذاشته است.

تمامی تعویض روغنی هایی که تابلو می زنند و تعویض روغن با قیمت پایین را تبلیغ می کنند، از روغن های تقلبی استفاده می کنند. چگونه ممکن است روغن 4 لیتری که ما خود از نمایندگی 28 هزار تومان خریداری می کنیم، آنها با تعویض 24 هزار تومان بگیرند؟

اکثر روغن های تقلبی برای ما قابل شناسایی است؛ هم از پلمب درب قوطی و هم از رنگ و نوع روغن موتور، و اگر همکار تعویض روغنی ما از تقلبی بودن روغن موتور اظهار بی اطلاعی می کند 90 درصد دروغ می گویند. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.