سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن موتور بشکه ای شل

روغن موتور بشکه ای شل

روغن موتور بشکه ای شل

در مقابل انواع و برندهای گوناگونی که برای روغن موتورها وجود دارد می توان گفت روغن شل یکی از بهترین نمونه هایی هست که در سطح جهانی به شهرت و محبوبیت خاصی رسیده است که در این مقاله به بررسی نمونه های مختلف روغن شل می پردازیم

روغن های صنعتی جز بهترین روانکار هایی هستند که می توان از آنها برای روانکاری استفاده کرد اما با توجه به اینکه در برند های مختلف در بازار وجود دارند برای انتخاب روغن مناسب با کار خود باید درباره آنها اطلاعات کافی را داشته باشیم.
روغن موتور بشکه ای شل دارای فرمولاسیون های مختلفی هستند که دسته بندی انواع این روغن ها بستگی به همین فرمول ها دارد.
در اصل روغن های صنعتی و حتی گریس های نسوز به دلیل خاصیت روانکاری که دارا هستند حالت چربی به خود می گیرند که این چربی دارای عناصری است که بر روی قطعات تأثیر می‌گذارد و باعث سلامت بعد طول عمر بیشتر آن ها می‌شود.

روغن موتور بشکه ای شل

بررسی نمونه های مختلف روغن موتور بشکه ای شل چگونه است؟

در مقابل انواع و برندهای گوناگونی که برای روغن موتورها وجود دارد می توان گفت روغن شل یکی از بهترین نمونه هایی هست که در سطح جهانی به شهرت و محبوبیت خاصی رسیده است و توانسته روغنهای صنعتی خود را در اختیار بسیاری از کشورها( بالای ۱۰۰ کشور ) قرار دهد.

در واقع فعالیت های اصلی شرکت آمریکایی شل در حوزه فعالیت های نفتی، گازی و همچنین در زمینه انرژی هاست اما در کنار آن سایر محصولات صنعتی بخصوص روانکاری دستگاه های صنعتی نمونه های مختلفی از روغن شل، گریس با توجه به موارد استفاده آنها تولید و به بازار بین مشتریان خود عرضه کرده اند.
روغن موتور بشکه ای شل
نگاهی کلی به روغن موتور بشکه ای شل
کاربرد ← قابل استفاده برای انواع کامیون و ماشین آلات صنعتی با وزن بالا

ویژگی ها ← در برابر اسید از دستگاه و قطعات مربوط به آن در حین روغن کاری محافظت می کند به این صورت که اگر روغن نامرغوبی استفاده شود و در حین کار آتش سوزی رخ دهد اسیدهای تولید شده آن به سمت میل لنگ ها رفته و همین امر باعث آسیب رساندن به قطعات اصلی موتور می شود و در آینده باعث خوردگی اجزا شده و هزینه های گزافی برای تعمیر آن باید پرداخت کرد.

اما در صورت استفاده از روغن شل ریمولا این مشکلات رخ نخواهد داد و هزینه تعمیرات به حداقل خواهد رسید چرا که این نمونه روغن شل با داشتن خاصیت آنتی اکسیدان موجود در آن از بسیاری از صدمات و خسارات جلوگیری خواهد کرد.

روغن موتور بشکه ای شل
بررسی نمونه ی روغن شل مدل الکسیا ۵۰

روغن شل الکسیا برای موتور دیزلی دو زمانه دریایی مناسب است.

حدود ۴% وزن این موتورها را گوگردها تشکیل می دهند و همین عنصر باعث سنگین شدن سوخت مصرفی موتور دیزلی شده است.

این نمونه روغن شل گرانروی اش بین ۴۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد است. از ویژگی های مهم آن این هست که برای پاک کردن دستگاه و اجزای موتور قدرت بسیار زیادی داشته و از ساییدگی سیلندرها و همچنین رینگهای پیستون جلوگیری می کند.

روغن موتور بشکه ای شل

شل هلیکس و ویژگی های آن

مواد تشکیل دهنده اصلی روغن موتور شل هلیکس از گاز طبیعی است و از جمله روغن های صنعتی چندین منظوره می باشد.

این روغن موتور در استاندارهای API دارای رنکینگ SN بوده و در شرایط بسیار سخت از موتور خودروها در برابر مشکلات و آسیب های احتمالی محافظت می کند.

این نمونه از روغن شل با توجه به کاربردهایش به چهار دسته ۱٫ HX7 10W40، ۲٫ Ultra 5W40، ۳٫ نمونه HX5 5W30، ۴٫ Ultra 5W30 تقسیم می شوند.

روغن موتور بشکه ای شل
نکاتی که باید در انتخاب روغن ها دقت کرد

از جمله ویژگی هایی که باعث شده از بین روغن های صنعتی روغن موتور بشکه ای شل طرفداران بیشتری داشته باشد این است که میزان گرانروی بسیار خوب این شرکت است.

همچنین این روغن ها این توانایی را دارند که بخش های مختلف دستگاه های صنعتی و قطعه هایی از موتور را که متحرک هستند روغن کاری کند و در عین حال ضریب اصطکاک را در سطح پایینی نگه دارد.

از جمله وظایفی که روغن موتور بشکه ای شل بر عهده دارد می توان به مواردی نظیر کم کردن ساییدگی بین قطعه های موتور، آب بندی کردن بخش میانی مربوط به سیلندرها و پیستون، جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن بخش های مختلف، بهینه سازی کارکرد دستگاه و غیره اشاره کرد.

دیگر ویژگی های و بررسی مختلف روغن موتور بشکه ای شل

خاصیت هایی که روغن های صنعتی دارند کم نیست می‌توان از آنها برای انواع دستگاه ها و قطعات مثل زنجیر صنعتی و یا تسمه و حتی بلبرینگ ها استفاده کرد.
با توجه به فروشگاه ها وسایل های مختلفی که برای فروش چنین محصولاتی وجود دارند حتماً اطمینان حاصل فرمایید که از یک سایت و فروشگاه معتبر محصول خود را خریداری می فرمایید.