سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل

روغن شل

معرفی رویال داچ شل (گریس و روغن شل)

رویال داچ شل که معمولا با نام اختصاری شل شناخته می شود شرکتی هلندی-بریتانیایی است که در زمینه نفت و گاز و مشتقات آنها فعالیت می کند.

شل یکی از 6 ابر شرکت دنیا در زمینه  نفت خام و گاز طبیعی و همچنین ششمین کمپانی بزرگ دنیا و بزرگترین شرکت در سرتاسر اروپاست.

 

نمایندگی های کمپانی روغن shell

کمپانی شل در بیش از 70 کشور نمایندگی فعال دارد. بزرگترین شرکت تابعه آن در ایالات متحده از مهم ترین بنگاه های اقتصادی آمریکا به شمار می آید. که مسئولیت مدیریت دارایی های این شرکت در ایالات متحده را بر عهده دارد.

ریشه های تاسیس رویال داچ شل به سال 1890 باز می گردد که جین باپتیست و هنری دیتردینگ اقدام به تاسیس این شرکت در هلند نمودند.

شعبه بریتانیایی نیز در سال 1897 توسط مارکوس ساموئل بنیان گذارده شد. در سال 1907 با ادغام دو ابرشرکت رویال داچ و کمپانی شل شرکت بزرگ رویال داچ شل شکل گرفت.

از نظر عملیات اجرایی، فعالیت های شرکت رویال داچ شل به چهار گروه عمده تقسیم می شوند:

1-بخش بالادستی بین المللی

2-بخش پایین دستی

3-بخش بالادستی آمریکا

4-بخش پروژه ها و فناوری

وظایف بخش های شل

بخش بالادستی بین المللی مدیریت پروژه های خارج از آمریکا را بر عهده دارد و وظیفه آن اکتشاف و استخراج نفت و گاز از میادین نفت خیز و انتقال آن هاست.

بخش پایین دستی شل مدیریت توزیع، بازاریابی و مدیریت کارخانه های تولید فرآورده ها و مشتقات نفتی و شیمیایی را بر عهده دارد. همچنین مسئول ساخت پالایشگاه ها، کارخانجات و احداث خطوط لوله انتقال نفت و گاز است.

بخش بالادستی امریکا مدیریت پروژه های نفت و گاز در آمریکای شمالی و جنوبی را بر عهده دارد. بخش پروژه ها و فناوری مسئول مدیریت تحویل پروژه های بزرگ و نظارت بر کلیه مراکز تحقیقاتی مواد شیمیایی و انرژی های جدید در سراسر جهان است.

محصولات و فرآورده های شل

حوزه فعالیت های شرکت شل بسیار گسترده بوده و تمام زنجیره صنایع نفت و گاز را در بر می گیرد، از عملیات اکتشاف و استخراج نفت خام و گاز طبیعی تا پالایش، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی و تولید محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی.

اما از مهم ترین تولیدات این کمپانی بزرگ، روغن ها و روانکار های صنعتی هستند، که در بیش از 100 کشور توزیع می شوند. روانکارها ماده ای هستند که به منظور حفظ و اطمینان از عملکرد ماشین آلات به کار گرفته می شوند.

توصیف کار آن ها به شرح زیر است:

به کار گیری برخی مواد روغنی یا گریسی به منظور تقلیل سایش.

همچنین روان کننده های متشکل از روغن حاوی افزودنی هایی هستند که خواص آن ها را تقویت، افزایش و یا کاهش می دهد.

روانکارها و گریس شل جزو با کیفیت ترین تولیدات این صنعت محسوب می شوند.

تعدادی از محصولات این شرکت در این زمینه به شرح زیر است:

روغن موتور هلیکس شل

روغن موتور بایک ادونس

روغن موتور تراک اسپشیال ریمولا

گریس نسوز برای صنایع فولادی و انواع روغن های صنعتی برای مایعات انتقال، روغن موتور، روغن دنده ای و روغن های هیدرولیکی همچنین روان کننده های مصنوعی، روغن های انتقال حرارت، روغن پمپ وکیوم، روغن توربین های صنعتی و سیلندر بخار…،

قیمت و خرید فروش روغن شل (shell)

شل، برترین تأمین کننده روانکار صنعتی در سطح جهان است که روان کننده‌های پیشرو در بازار را به مصرف‌کنندگان بیش از 100 کشور جهان عرضه می‌کند.

این کمپانی در زمینه محصولات خود، باعث شکل گیری یک بینش تکنولوژیکی در سطح جهان شده و بهترین فرمولاسیون را برای وسیله نقلیه شما ارائه می‌دهد.

امروزه وسایل نقلیه موتوری به روغنی نیاز دارند که با تقاضاهای متغیر آن‌ها همگام باشد و عملکرد و عمر موتور را بهبود ببخشد.

به همین دلیل است که کمپانی شل فناوری PurePlus، روشی کاملاً جدید را برای تولید روغن پایه، مؤلفه اصلی روغن موتور، ابداع کرده است.

اولترا هلیکس شل با فناوری PurePlus اولین روغن موتور مصنوعی است که از گاز طبیعی طراحی شده و به ماندگاری و عمر طولانی مدت موتور کمک می‌کند.

فناوری  PurePlusکمپانی شل (shell) فرآیندی انقلابی است که گاز طبیعی را به روغن پایه کریستالی شفاف تبدیل می‌کند و تقریباً هیچ یک از ناخالصی‌های موجود در نفت خام را ندارد.

روغن پایه تقریباً 75-90٪ روغن موتور را تشکیل می‌دهد و بنابراین این یک تغییر قابل توجه در ترکیبات روغن موتور است.

این فناوری در اصل، روغن پایه‌ای را تولید می‌کند که باعث افزایش ویسکوزیته، کاهش اصطکاک و بهبود عملکرد موتور در مقایسه با روغن‌های پایه سنتی می‌شود.

این بدان معنی است که به افزایش عمر موتور، کاهش هزینه‌های نگهداری، کاهش مصرف روغن، افزایش مصرف سوخت و نظافت بهتر موتور کمک می‌کند.

انتخاب و خرید روغن شل (shell)

کمپانی هلندی _ بریتانیایی شل (shell) از جمله شرکت‌های مطرحی است که محصولات نفتی آن به خصوص گریس ها و روغن های شل، به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به وفور مورد توجه و مصرف قرار گرفته‌اند.

اما نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، انتخاب صحیح روغن‌های این کمپانی جهت خرید است، خصوصاً که تعداد روغن‌ های تقلبی شل (shell) در بازار افزایش یافته و هر گونه سهل انگاری در هنگام انتخاب و خرید، صدمات و خسارات جبران ناپذیری را به موتور وسیله نقلیه یا دستگاه شما وارد نموده و از عمر مفید آن‌ها می‌کاهد.

روغن اصل و مرغوب برند شل (shell) از اصطکاک پایین و ویسکوزیته بالایی برخوردار است و قادر است که قطعات دوار و متحرک موتور وسیله نقلیه شما را به نحو احسن روانکاری کند؛ که خوشبختانه گروه پارسیس سگال پویا مفتخر است که جدیدترین و باکیفیت ترین روغن‌های ارائه شده کمپانی شل (shell) را همراه با گواهی اصالت کالا، به مشتریان عزیز خود در سراسر ایران عرضه نماید.

قیمت روغن شل (shell)

روغن شل (shell) فرآورده‌ای وابسته به نفت و گاز یا مشتقات این دو است، از این رو قیمت آن در بازار متغیر بوده و طیف ثابتی را در بر نمی‌گیرد و همواره تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار خواهد داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

عوامل مؤثر بر قیمت روغن شل (shell)

نوسانات قیمت نفت و گاز

نوسات قیمت ارز و دلار

قوانین عرضه و تقاضا

ترکیبی از تقاضای پایدار و تولید بیش از حد، فشار زیادی را بر قیمت نفت و به طبع آن <ذ>قیمت روغن شل (shell) وارد کرده است.

شرایط احتمالی موقتی

(همانند تحریم، شیوع ویروس کرونا)

بلایای طبیعی

وقوع چنین حوادثی، به طور بالقوه، تولید را مختل و میزان عرضه را کاهش داده و در نتیجه، همه قیمت گذاری‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هزینه‌های تولید و حمل و نقل

این هزینه‌ها بر قیمت‌‌ها و همچنین ظرفیت ذخیره سازی تأثیر می‌گذارد.

از طرفی اگرچه تأثیر کمتری دارد، اما جهت گیری نرخ بهره نیز می‌تواند بر قیمت روغن‌های شل (shell) تأثیر بگذارد.

بی ثباتی سیاسی

بی ثباتی سیاسی می‌تواند بر عرضه تأثیر گذاشته و موجب افزایش قیمت شود.

مالیات کربن

اگر مالیات کربن اعمال شود، ارزش محصولات نفتی از جمله روغن ها و گریس ها را بسیار افزایش می‌دهد و گزینه‌های جایگزین را ارزانتر و جذاب‌تر می‌کند.

افزایش هزینه های استخراج

با تمام شدن منابع نفتی جهان، شرکت‌ها مجبور هستند نفت را از زیر زمین‌های عمیق تر استخراج کنند.

این افزایش هزینه های استخراج در نهایت باعث افزایش هزینه تولید روغن‌های وابسته به نفت از جمله روغن شل خواهد شد.

 

انواع روغن شل ( shell) از لحاظ مدل و کاربرد

کاربرد مدل
روغن دنده صنعتی اومالا (Omala) و تیولا (Tivela)
روغن هیدرولیک و کمک فنر تلوس (Tellus)، تلوس اس (Tellus S) و تلوس دنتاکس (Tellus Dentax)
روغن مخصوص صنایع هوایی آئرو شل (Aero shell)
روغن کمپرسور کورنا (Corena)، کمپتلا (Comptella) و مادرلا (Madrela)
روغن مخصوص بیرینگ های صنعتی/ روغن دنده صنعتی / روغن گردشی مورلینا (Morlina)
روغن گردشی دلیما (Delima)
روغن ترانس های صنعتی و صنایع برق دیالا (Diala)، دیالا اِی (Diala A)، دیالا بی (Diala B) ، دیالا دی (Diala D)، دیالا دی ایکس (Diala DX)
روغن موتور گازی / روغن موتور دریایی مایسلا (Mysella)
روغن انتقال حرارت ترمیا (Thermia)، ولووتا (Voluta) و کاسیدا (Cassida)
روغن کمپرسورهای خنک کننده کلاووس (Clavus)
روغن موتور دریایی آرجینا (Argina)، الکسیا (Alexia)، ریمولا (Rimula)، ملینا (Melina) و گادینیا (Gadinia)
روغن موتور دیزلی (مخصوص ماشین آلات سنگین) ریمولا (Rimula)، روتلا (Rotella)
روغن موتور بنزینی روغن موتور هلیکس (Helix)، اولترا هلیکس (Helix Ultra)، سوپر اولترا هلیکس (Helix Super Ultra)، سوپر هلیکس (Helix Super) و سوپر پلاس هلیکس (Helix Super Plus)
روغن توربین توربو تی (Turbo T)، توربو جی تی (Turbo GT)
روغن محافظ فسوس (Fesus)، انسیس فلوئید (Ensis Fluid)، کالیبریشن فلوئید (Calibration Fluid)
روغن ماشین افزار تونا اس (Tonna S)، تونا اس ام (Tonna S M)، تونا تی (Tonna T)، تونا تی ایکس (Tonna TX)

انتخاب و خرید روغن شل (shell)

کمپانی هلندی _ بریتانیایی شل (shell) از جمله شرکت‌های مطرحی است که محصولات نفتی آن به خصوص گریس ها و روغن های شل، به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به وفور مورد توجه و مصرف قرار گرفته‌اند.

اما نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، انتخاب صحیح روغن‌های این کمپانی جهت خرید است، خصوصاً که تعداد روغن‌ های تقلبی شل (shell) در بازار افزایش یافته و هر گونه سهل انگاری در هنگام انتخاب و خرید، صدمات و خسارات جبران ناپذیری را به موتور وسیله نقلیه یا دستگاه شما وارد نموده و از عمر مفید آن‌ها می‌کاهد.

روغن اصل و مرغوب برند شل (shell) از اصطکاک پایین و ویسکوزیته بالایی برخوردار است و قادر است که قطعات دوار و متحرک موتور وسیله نقلیه شما را به نحو احسن روانکاری کند؛ که خوشبختانه گروه پارسیس سگال پویا مفتخر است که جدیدترین و باکیفیت ترین روغن‌های ارائه شده کمپانی شل (shell) را همراه با گواهی اصالت کالا، به مشتریان عزیز خود در سراسر ایران عرضه نماید.

نمایندگی فروش روغن شل (shell) در ایران

تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، در درجه اول متوجه شرکت‌هایی است که معاملات خاصی با ایران انجام می‌دهند‌ و همین موضوع بر اقتصاد ایران نیز تأثیر منفی گذاشته است.

از جمله این شرکت‌ها، کمپانی شل (shell) است، که علی رغم کاهش تحریم‌های بین المللی ایران در حوزه نفت و گاز (ژانویه سال 2016) از ایجاد نمایندگی و حضور کارشناسان این کمپانی در ایران خودداری نموده و از طرفی دیگر، خرید نفت خام از جمهوری اسلامی را متوقف ساخته است.