روغن سرد خانه

روغن سرد خانه

روغن سرد خانهReviewed by مهرناز حسینی on Sep 25Rating: 5.0روغن سرد خانهطراحی کمپرسورهای تبرید و تهویه مطبوع مدرن از یک تولیدکننده به تولیدکننده دیگر متفاوت است، اگرچه تمام آنها یک ویژگی مهم دارند:

طراحی کمپرسورهای تبرید و تهویه مطبوع مدرن از یک تولیدکننده به تولیدکننده دیگر متفاوت است، اگرچه تمام آنها یک ویژگی مهم دارند: همه آنها نیازمند نوع بسیار ویژه ای از روغن روان کننده هستند تا خدمات بلندمدت و بی دردسری را برای کمپرسور مبرد فراهم کنند
روغن های شل این نیازهای ویژه را فراهم کرده اند؛ آنها بسیار پایدارند و خدمات بلندمدت بدون دردسری را برای کمپرسورهای مدرنی که جهت به حداکثر رساندن ظرفیت خروجی با حداقل اندازه فیزیکی طراحی شده اند، فراهم می کنند.
روغن های معدنی شل از مواد نفتی با کیفیت تهیه شده که قسمت سنتتیک روغن جزء بهترین پایه های سنتتیک موجود در بازار می باشد. بنابراین در میان روان کننده های موجود، شل بهترین انتخاب را به شما می دهد.
الزامات روغن های تبرید
روغن های تبرید کمپرسور باید قطعات متحرک را به خوبی روغن کاری کاری کنند آنهم زمانیکه روغن های معمولی دیگر این خواسته را برآورده نمی کنند. برخلاف چنین روغن هایی، از روغن های تبرید انتظار می رود تا خدمات بی دردسری ارائه دهند.
البته روغن کاری به عنوان عملکرد اولیه در روغن کمپرسور در نظر گرفته می شود:
1. دقیقا با مبرد به کار رفته در سیستم ترکیب می شود.
2. در مقادیر کوچکی به سمت خطوط تبرید هدایت می شوند.
3. در واحدهای هرمتیک در تماس مستقیم با سیم پیچ موتور است.
4. در معرض درجه های خیلی بالا و پایین قرار می گیرد: دماهای بالا در دیسچارج ولو و دماهای خیلی پایین در اکسپنشن ولو.
مزایای روغن های شل
روغن های تبرید شل با داشتن ویژگی های زیر، بی دردسرترین خدمات را فراهم می کنند:
• پایداری شیمیایی
مقاومت در برابر فعل و انفعال با مبرد یا قطعات فلزی در سیستم.
• پایداری حرارتی
برای حذف رسوبات بیش از اندازه کربن در نقاط مهم کمپرسور مانند اتصال های دیسچارج یا ولوها.
• محتوای پایین واکس
برای جلوگیری از تفکیک واکس از مخلوط مبرد-روغن در نقاط دما پایین سیستم.
• نقطه ریزش پایین
برای جلوگیری روغن تفکیک شده از ماسیدن در خطوط مبرد.
• نیروی بالای دی الکتریک
برای اطمینان از داشتن ویژگی های مناسب برای عایق بندی. در واحدهای هرمتیک، مخلوط روغن-مبرد به عنوان عایقی بین موتور و بدنه کمپرسور است.
• ویسکوزیته مناسب
برای اطمینان از قدرت بالای فیلم در دماهای کارکرد بالا و سیالیت مناسب، تحت سردترین دماهای کارکرد حتی زمانیکه با مبرد رقیق شده است.
• بدون آلودگی
برای جلوگیری از خراشیدگی سطوح بوش ها، اتصال خطوط یا ورودی های روغن و همچنین جلوگیری از خرابی های معمول.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *