سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

خرید روغن ترانس

خرید روغن ترانس

خرید روغن ترانس

روغن ترانس ,  انواع برندهای روغن ترانس

این روغن در واقع جز روغن های معدنی به شمار می رود که از تقطیر جز به جز نفت خام حاصل می گردد. روغن ترانس دو وظیفه ی اصلی داشته که به عنوان عایق الکتریکی و انتقال گرمای تولید شده داخل ترانسفور ماتور به بیرون می باشد.

 روغن ترانس

 

این روغن برای اینکه بتواند یک عایق خوب به شمار بیاید باید موارد زیر را داشته باشد:

  • ضریب دی الکتریک بالا
  • خاصیت خنک کنندگی خوب
  • گرانروی یا ویسکوزیته پایین

از اصلی ترین مشخصات آن میتوان به عمر طولانی و خلوص زیاد آن اشاره کرد.

اصلی ترین مشخصات روغن ترانس

این روغن دارای سه مشخصه اصلی می باشد که شامل الکتریکی(مقاومت دی الکتریک، مقاومت ویژه، فاکتور تلفات دی الکتریک)، شیمیایی(میزان آب موجود در روغن، اسیدیته روغن، میزان لجن و رسوبات) و فیزیکی ( کشش سطحی، ویسکوزیته، نقطه ریزش و نقطه اشتعال ) می باشد.

روغن ترانس باید بتوانند در دماهای زیاد و برای کارکردهای در زمان های طولانی مشخصات اصلی خود را مثل هدایت حرارتی بالا، ضریب دی الکتریکی بال و پایداری شیمیایی را محفوظ نگه دارد. این روغن مشخصات عمومی نیز داشته است که شما در ادامه آن ها را مشاهده می نمایید:

  • نقطه ریزش پایین حدودا 30- درجه سانتی گراد
  • نقطه اشتعال بالا در حدود 140 درجه سانتی گراد

یک روغن ترانس خوب چه ویژگی های دارد؟

یک روغن ترانس خوب ویژگی های مختلفی نظیر بالا بودن میزان استقامت الکتریکی ، طول عمر بالا، جلوگیری از خوردگی و فرسایش بخش های متفاوت ترانس، خواص شیمیایی پایدار در طول زمان، عدم وجود ناخالصی و ذرات معلق یا خلوص بسیار بالا، عدم وجود ترکیبات شیمیایی مضر، قابلیت خنک کاری مناسب، جرم پایین را داشته است.

مقاومت دی الکتریک

می توان به عنوان ولتاژ شکست روغن ترانس نیز از این مورد یاد کرد. این ولتاژ در واقع ولتاژی می باشد که موجب می شود در روغن تخلیه الکتریکی بین دو الکترود صورت بگیرد که البته به اندازه استاندارد فاصله بین الکترودها است. هر چقدر که میزان ولتاژ پایینتر باشد نشان دهنده این است که رطوبت و ترکیبات رسانا در روغن وجود دارد. از مهم ترین تست های که برای مشخص شدن میزان کیفیت روغن ترانس صورت میگیرد همان تست تعیین ولتاژ شکست روغن می باشد.

به این منظور روغن را در دستگاهی ویژه که فاصله بین دو الکترود 2/5 میلی متر می باشد، می ریزند و اختلاف ولتاژ را با نرخ رشد دو کیلو ولت بر ثانیه به الکترودها اعمال مینمایند، هر وقت که روغن شکست الکتریکی را تجربه کند، مقاومت دی الکتریک برای آن در نظر گرفته خواهد شد. برای هر روغن این آزمایش را از سه تا شش بار انجام میدهند و به شکل میانگین نتیجه را گزارش می نمایند. کم ترین میزانی که انتظار می رود در حدود سی کیلو ولت خواهد بود و هر چقدر که این میزان بیش تر باشد یعنی ما روغن بهتری خواهیم داشت.

***نکته:

یکی از پارامترهای بسیار مهم اسیدیته روغن می باشد که میزان حلالیت در آب اگر روغن اسید شود زیادتر خواهد شد. افزایش میزان اسیدیته روغن منجر به افزایش نرخ اکسیداسیون روغن میگردد.