سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

پمپ وکیوم دیفیوژن 2

پمپ وکیوم دیفیوژن 2

پمپ وکیوم دیفیوژن 2

پمپ وکیوم دیفیوژن یا پمپ خلا دیفیوژن که از ساختار تقریبا ساده ای برخوردار است و از لحاظ تولید خلاء یک رتبه پایین تر از پمپ وکیوم توربومولکولار می باشد و در رده ی پمپ های خلاء بالا قرار می گیرد و در صنعت هایی که نیاز به خلاء بالا وجود دارد، استفاده ی بیشتری دارد.

پمپ وکیوم DIFFUSION همیشه دارای پمپ خلاء پشتیبان می باشد. مدلی که برای پشتیبان این پمپ بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، پمپ خلاء روتاری می باشد.

هدف بوش از تولید این پمپ طول عمر و راندمان بسیار بالا و استهلاک کم می باشد. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن کم صدا و کم لرزش بودن آن است.

پمپ خلاء دیفیوژن از یک بدنه ی اصلی و سرد و سه یا چهار سری نازل های روغن تشکیل شده است.

پمپ وکیوم دیفیوژن 2
پمپ وکیوم دیفیوژن 2

مکانیزم کارکرد پمپ خلاء دیفیوژن به این صورت است که اول روغن در بویلر گرم شده و با نیروی فشار نازل ها به حالت بخار گرم به دیواره پمپ که سرد می باشد برخورد کرده و باعث هدایت هوای ما بین خود و دیواره پمپ به پایین پمپ وکیوم می شود و بعد از این فرایند روغن سرد شده، و زمانی که به بویلر برمی گردد به حالت بخار در آمده، که دارای مقداری گاز می باشد این گاز ها به وسیله پمپ پشتیبان که برای پمپ دیفیوژن ضروری می باشد تخلیه می شود.

روغنی که در این پمپ وکیوم به کار می رود مخصوص بوده و طبق راهنمایی های کارخانه سازنده روغن پس از طی کردن مدت زمان تعیین شده ای باید تعویض گردد از این پمپ ها بیشتر برای رسیدن به فشار های پایین تر از پمپ های مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد فرایند پمپاژ در این مدل پمپ وکیوم از طریق راندن مولکول های گاز به سمت دهانه خروجی به وسیله نیروی ایجاد شده از بخار روغن صورت می گیرد.

پمپ وکیوم دیفیوژن از یک بدنه ی استوانه ای یا در بعضی موارد خمره ای شکل تشکیل شده است عمل خنک کاری به وسیله جریان آب در هنگام کار کرد پمپ صورت می گیرد

ولی در پمپ های سایز کوچک تر عمل خنک کاری به وسیله جریان هوای ایجاد شده از فن صورت می گیرد یک فواره چتر مانند سه طبقه در داخل بدنه استوانه ای شکل این پمپ قرار دارد، وظیفه رساندن روغن به دمای جوش را یک هیتر بر عهده دارد

که در کف بدنه ی پمپ قرار می گیرد میزان ظرفیت گرمایی با توجه به میزان روغن داخل پمپ تعبیه می شود به این صورت است که اگر روغن داخل پمپ کمتر از میزان معین شده باشد در اثر حرارت بالا می سوزد و اگر مقدار آن بیشتر از میزان تعیین شده باشد روغن جوش نیامده و باعث اختلال در عملکرد پمپ می شود

مقدار زمانی که روغن نیاز دارد تا به دمای جوش برسد بین 15 تا 30 دقیقه می باشد پس از این زمان روغن به بخار تبدیل شده و از فواره های تعبیه شده در قسمت داخلی پمپ خارج میشود و به سمت دیواره ها می رود

مولکول های گازی که با جریان نام برده بر خورد می کنند یک نیروی قابل ملاحظه ای را دریافت می کنند و در انتها جریان بخار با جداره پمپ بر خورد کرده و کندانس می گردد و به حالت مایع در کف پمپ خلاء جمع می شود این فرایند به طور مداوم در حال تکرار می باشد.

پمپ وکیوم دیفیوژن 2
پمپ وکیوم دیفیوژن 2

نکاتی که رعایت آن ها الزامی می باشد:

  1. فشار داخلی پمپ وکیوم قبل از شروع به کار تا مقدار تعیین شده ای به وسیله ای کارخانه ی سازنده کاهش یابد زیرا روغن به کار رفته در پمپ با شرایط اتمسفر گرم می شود که به اکسیژن هوا واکنش نشان داده و از بین می رود.
  2. در زمان روشن بودن پمپ فشار داخلی آن به مقدار اشاره شده پایین نگهداشته شود تا بخارات روغن به داخل پمپ راه پیدا نکند به طور معمول فشار درونی پمپ به محدوده 0.1 الی 1 میلی بار  برسد (باتوجه به طراحی پمپ) فرایند برگشت روغن شروع می گردد.

همچنین باید به میزان خنک سازی این نوع از پمپ های وکیوم توجه داشت اگر میزان خنک سازی کم باشد سبب می شود که بخار به صورت کامل کندانس نشود و فرایند برگشت روغن به داخل سیستم بیشتر شود وراندمان پمپ پایین بیاید

و همچنین اگر خنک سازی بیشتر از حد معمول باشد باعث می شود بخار با برخورد به جداره گرمای بیش از حدی از دست بدهد و تبدیل به مایعی با دمای پایین بشود که برای تبدبل شدن به بخار انرژی و زمان بیشتری صرف خواهد شد

به همین علت راندمان کاری پمپ کاهش می یابد استفاده از تله سرد بر روی دهانه ی ورودی پمپ سبب جلوگیری از برگشت روغن و بالا رفتن راندمان و نیز ایجاد یک خلاء تمیز می شود.

مزایای پمپ وکیوم دیفیوژن Busch

  1. طول عمر فوق زیاد دستگاه
  2. اتصالات و ورودی خروجی کاملا استاندارد
  3. کاربری کاملا تمیز و عاری از روغن
  4. فشار نهایی بالا
  5. توانایی کارکرد در دمای بالا
پمپ وکیوم دیفیوژن 2
پمپ وکیوم دیفیوژن 2

کاربردهای پمپ وکیوم دیفیوژن

  1. صنایع داروسازی
  2. صنایع شیمیایی
  3. صنعت چاپ
  4. تولید لوازم خانگی بزرگ
  5. ریخته گری های دقیق

و کلیه قسمت هایی که به وکیوم فوق بالا نیاز دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.