سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک چیست و چه زمانی باید آن را تعویض نمود؟ روغن هیدرولیک یکی دیگر از روغن های موجود در سیستم خودروی شما است که وظیفه انتقال قدرت و همچنین روان کنندگی را بر عهده دارد. در واقع این روغن به نوعی باعث روان تر شدن چرخش و انتقال قدرت به فرمان خودرو و سایر بخش های هیدرولیکی خودرو می گردد.

روغن هیدرولیک چیست ؟

روغن هیدرولیک یک مایع سیال است که وظیفه انتقال قدرت و به حرکت درآوردن سایر قطعات خودرو را برعهده دارد که در حالت کلی به دو نوع روغن هیدرولیک سنتتیک و روغن نفتی تقسیم بندی می شوند. روغن های هیدرولیک تنها در بحث حرکت و چرخش فرمان خودرو به کار نمی روند و کاربرد این روغن در صنایع مختلف بسیار زیاد است. اما در بحث خودروهای سنگین این روغن ها در جرثقیل ها، پمپ ها، جک ها و دیگر مواردی که برای به حرکت در آمدن آن ها به قدرت فراوانی نیاز است به کار برده می شوند. روغن هیدرولیک چیست و چه زمانی باید آن را تعویض نمود؟

به طور کلی می توان این مفهوم را برداشت کرد که در یک سیستم هیدرولیک، مهم ترین بخش، مربوط به روغن های هیدرولیک است که در واقع بدون وجود داشتن این روغن، سیستم فلج می شود و کارایی خود را از دست می دهد.

چه زمانی باید روغن هیدرولیک خودرویمان را تعویض کنیم؟

دلایل متفاوت و مختلفی وجود دارند که منجر به تعویض سیستم روغن هیدورلیک خودروی شما می شود و در صورت مشاهده آن ها نیاز به تعویض آن دارید. نکته ای که در تعویض روغن هیدرولیک همواره باید به یاد داشت این است که به دلیل تفاوت در میزان گرانروی و سایر مواد تشکیل دهنده روغن های مختلف، هیچگاه نباید دو نوع روغن را با یکدیگر ترکیب نمایید. برای این منظور توصیه می شود همواره از یک نوع محصول استفاده نمایید و یا روغن کهنه تر و قدیمی را به طور کامل تخلیه و سپس اقدام به قرار دادن روغن جدید نمایید. اما نشانه های تعویض روغن هیدورلیک چیست؟

  • تیره شدن رنگ ظاهری روغن
  • استشمام بوی سوختگی از روغن
  • کف کردن روغن
  • افزایش مقدار گرانروی و سفت شدن روغن
  • مات شدن رنگ روغن
  • وجود آلودگی در اثر اکسیده شدن روغن
  • پایین آمدن سطح روغن هیدرولیک
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.