سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن شل گادینیا

روغن شل گادینیا

روغن شل گادینیا

روغن ترانک پیستون دریایی

موتور های ترانک پیستون فقط به یک نوع روغن احتیاج دارند زیرا دارای مخزنی مشترک (کارتر) برای محفظه لنگ و سیلندر هستند. روغن های مصرفی در موتور های ترانک پیستون معمولا دارای گرانروی SAE 40 هستند. عدد قلیایی کل این روغن ها بسته به میزان گوگرد سوخت مصرفی بین 12 تا 55 است.

امروزه به دلیل استفاده از سوخت هایی با درصد کل مواد آسفالتی بالا و مشکلات آن روغن های ترانک پیستون تغییرات زیادی داشته اند.

روغن شل گادینیا
روغن شل گادینیا

موتورهای دریایی

بیشتر موتورهای مورد استفاده در بخش حمل و نقل از نوع موتورهای احتراق داخلی هستند. بازده حرارتی بالا و وزن پایین (نسبت به توان تولیدی) از مزایای این موتورها است. موتورهای احتراق داخلی به عنوان محرکه هر ماشینی- از دوچرخه های موتوری (موتورسیکلت های گازی) گرفته تا کشتی های اقیانوس پیما- محسوب می شوند.

تاکنون سازمان ها و تشکل های زیادی در زمینه تدوین استانداردها و الزامات عملکردی روان کننده های مصرفی در موتورهای احتراق اقدام کرده اند که بیشتر موارد تدوین شده در ارتباط با توانایی ها و پتانسیل های روانکارها در کاهش اصطکاک، مقاومت در مقابل اکسیداسیون، به حداقل رساندن تشکیل رسوبات، جلوگیری از خوردگی و سایش است.

بیشتر مشکلات پذیرفته شده در مورد روان کننده های موتور، به از بین رفتن ترکیبات آنها و ورود محصولات حاصل از احتراق به محفظه لنگ موتورها مربوط می شود. تشکیل رسوبات، آلوده شدن، غلیظ شدن، مصرف بالای روغن، گیر کردن رینگ ها، خوردگی و سایش، همه و همه ارتباطی مستقیم با کیفیت روان کننده ها دارد.

روغن موتورهای دیزلی دریایی

برای ارزیابی روان کننده های مصرفی در موتورهای دیزلی دریایی سیستم طبقه بندی استانداردی تعریف نشده و روش های آزمون استاندارد دینامومتری یا آزمون های درخواستی دردست نیست. سطوح عملکردی این روان کننده ها و فرایند صدور مجوزهای آنها، توسط موتورسازان، هدایت و رهبری می شود.

معمولاً موتور سازان لیستی از روان کننده های مجاز برای کاربرد در محصولاتشان را منتشر می کنند. موتور سازان، مصرف کنندگانشان را به استفاده از روان کننده های درج شده در این لیست های مجاز تشویق می کنند.

به طور کلی، تولید کنندگان تجهیزات (OEMS) برای صدور تاییدیه برای یک نوع روان کننده، نیازمند انجام آزمون هایی در شرایط و مقیاس واقعی بر روی کشتی ها هستند که حداقل زمان لازم برای انجام آن5 هزار ساعت (یا حدود1 سال) است.

به طور معمول، موتورهای دریایی از سوخت های نامرغوب، با گوگرد بالا(2 تا5 درصد وزنی) و مواد آسفالتی بالا(5 تا10 درصد وزنی) استفاده می کنند. البته کیفیت سوخت های مصرفی در موتورهای دریایی در مناطق مختلف جهان متغیر و متفاوت است.

به علت اینکه هزینه سوخت، بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های کلی عملکردی کشتی ها را تشکیل می دهد طراحان این نوع موتورها، برای بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت آنها اهمیت زیادی قایلند. مالکان کشتی ها، علاقمند به پرداخت کمترین هزینه برای سوخت هستند. این دو مورد، جایگاه و تقاضای بیشتر روغن موتورهای مصرفی در روانکاری موتورهای دریایی را نشان می دهد.

روغن شل گادینیا
روغن شل گادینیا

به طور کلی از دو نوع موتور به عنوان نیروی محرکه کشتی های عظیم الجثه و اقیانوس پیما استفاده می شود که مشخصات آنها به شرح زیر است:

موتورهای دو زمانه، سرعت پایین، کراس هد

این نوع موتورها به دو نوع روغن شامل یک نوع روغن برای قسمت بالای سیلندر (روغن سیلندر) و یک نوع روغن برای محفظه لنگ (روغن سیستم)، نیاز دارند. دو شرکت MAN B&W و Suzler بر بازار این نوع موتورها حاکمند و نزدیک به90 درصد از سهم بازار این نوع موتورها، دارای عدد قلیایی کل TBN 70 و درجه گرانروی SAE50 است. عدد قلیایی کل روغن های سیستم یا محفظه لنگ این نوع موتورها نیر50 تا10 و گرانروی آنها SAE50 است.

موتورهای چهار زمانه، سرعت متوسط

ترانک پیستون این موتورها فقط به یک نوع روغن احتیاج دارند زیرا دارای یک مخزن مشترک (کارتر) برای محفظه لنگ و سیلندر هستند. بازار تولید این نوع موتورها، در مقایسه با موتورهای دو زمانه سرعت پایین، گسترده تر است.

شرکت های NSD، Wartsila، MAN B&N، Pielstick، Mak بزرگ ترین تولید کنندگان تجهیزات مربوط به این موتورها هستند. هر یک از این شرکت ها سهم قابل توجهی از بازار این نوع موتورها را تحت سلطه خود دارند.

روغن مصرفی در موتورهای سرعت متوسط، دارای گرانروی SAE40 است و عدد قلیایی کل آن، بسته به میزان گوگرد سوخت مصرفی و میزان مصرف روغن بین اعداد12 تا55 است. امروزه به دلیل استفاده از سوخت های حاوی مواد آسفالتی بالا و مشکلات مربوط به آن روغن موتورهای جدیدی برای مصرف در این نوع از موتورها ساخته شده است.

یکی از مناسبترین روغن ها برای استفاده در موتورهای دریایی روغن دریایی شل است که انواع آن به شرح زیر می باشد:

شرکت پارسیس سگال پویا، مرکز عرضه روغن و گریس صنعتی تخصصی در ایران، آمادگی خود را جهت فروش انواع روغن موتور دریایی از برندهای معتبر چهانی نظیر شل، کاسترول و… اعلام می دارد.

روغن دریایی شل گادینیا SHELL GADINIA AL 30

روغن شل گادینیا
روغن شل گادینیا

روغن موتور دریایی شل، روغن ترانک پیستون دریایی شل برای موتورهای دیزلی دریایی با سرعت متوسط بعنوان روان کننده دیزلی چندمنظوره با کیفیت برتر بطور خاص برای سنگین ترین موتورهای پیستونی اصلی و موتورهای پیستونی دریایی کمکی تولید شده است.

 ازاین محصول برای کاربرد در موتورهای دیزلی دریایی با سرعت بالا ، پیشرانه اصلی و پیشرانه کمکی پیستونی تولید می شود.

این روغن برای ماشین آلات عرشه و سایر کاربردهای دریایی که به روغن ویسکوزیته SAE 30 یا 40 نیاز دارند مناسب است.

مزایای روغن شل گادینیا AL 30

خاصیت پاکسازی پیستون

کاهش رسوب در حلقه پیستون و سیلندر

طول عمر طولانی روغن

خاصیت چسبندگی

خاصیت پایداری اکسیداسیون خوب

خاصیت پایداری حرارتی خوب

خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی

مشخصات فنی روغن شل گادینیا SHELL GADINIA AL 30

مشخصات فیزیکی-شیمیایی گرانروی100°C  40°C خاکستر سولفات  

نقطه اشتعال

°C

 

نقطه ریزش

°C

دانسیته در15°C

kg/m

Shell Gadinia AL 30 104  11.8 1.35 +200 18- 0.897

روغن دریایی شل گادینیا SHELL GADINIA AL 40

روغن شل گادینیا
روغن شل گادینیا

روغن دریایی شل گادینیا 40 مخصوص سیلندر دریایی دیزلی با سرعت متوسط همراه با فرمول پیشرفته که مناسب برای نسل جدید موتورهای دیزلی دریایی سرعت پایین و مخصوص توربو شارژهای متغیر و انتقال نیرو می باشد. روغن شل گادینیا ال 40 از روغن پایه مخصوص با ویسکوزیته بالا و مواد افزودنی بی نظیر فرموله شده است.

ویژگی های روغن شل گادینیا AL 40

مقاومت در برابر اکسیداسیون
خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی
خاصیت ضد سایش
جلوگیری از تشکیل رسوبات

مشخصات

فیزیکی – شیمیایی

دانسیته در

15°C

گرانروی

40°C

cSt

گرانروی

100°C

cSt

شاخص گرانروی

 

نقطه اشتعال

°C

نقطه ریزش

°C

Shell Gadinia Al 40

0.900

139.0 14.4 102 229 9-