سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن انتقال حرارت

روغن انتقال حرارت

روغن حرارتی : بخش وسیعی از عملکرد فرآیندهای صنعتی این روزها با تولید زیاد گرم وابسته شده اند و برای اینکه کارکرد مناسبی را از خودشان نشان بدهند ما به سیستم های سرمایشی و گرمایشی متفاوتی نیاز داشته ایم. از متداول ترین مواردی که در سیستم انتقال حرارت از آنها استفاده می گردد، آب و بخار است. با این وجود وقتی دما از ۲۰۰ درجه سانتی گراد بالاتر باشد نمی تواند حرارتی خوبی را انتقال بدهند و سریعا ظرفیت گرمایشان را از دست خواهند داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیست قیمت انواع روغن صنعتی و گریس های صنعتی و خوراکی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکته:

امروزه متاسفانه روغن های حرارتی تقلبی زیادی در بازار وجود دارد که مصرف کنندگان حتما باید برای تهیه روغن حرارتی از منابع متعبر استفاده کنند چون در غیر اینصورت علاوه بر اینکه شما پولتان را هدر داده اید بلکه سبب مسدود ساختم سیستم روغن داغ می شوید و در نهایت بویلر شما و تجهیزات تان از کار می افتند.

روغن انتقال حرارت

با توجه به کاربردی که ما انتظار داریم روغن انتقال حرارت انجام بدهد، باید خصوصیت ها و ویژگی های متفاوتی را این ترکیبات داشته باشند. برخی از مهمترین خصوصیت های که روغن های انتقال حرارت دارند می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • پایداری حرارتی بالا
  • ویسکوزیته مناسب
  • نقطه اشتعال بالا
  • سهولت دفع مواد زائد
  • خواص انتقال حرارتی خوب
  • و…

این روغنها باید غیرسمی ، غیرقابل اشتعال و غیرخورنده باشند. البته نمی توان به صورت مطلق بگوییم که همه ی ویژگی های فوق در بهترین وضعیت باید در روغن های انتقال حرارت وجود داشته باشند. به همین جهت باید ما برای انتخاب روغن انتقال حرارت بسیار دقت کنیم و با توجه به سیستم مورد نظرمان آن را انتخاب کنیم. با این وجود ویژگی های می باشند که جنبه عمومی دارند و میتوان در زمان انتخاب روغن انتقال حرارت توجه بیش تری به آن ها داشته باشیم.

حالا که باید با مشخصات آشنا شویم باید به ویسکوزیته نسبتا پایین و مناسب روغن بخصوص در دماهای پایین رنج کارکرد روغن توجه نمود چون این خصوصیت ها به صورت مستقیم بر روی پایین ترین دمای که سیستم میتواند کار را شروع کند، تاثیر میگذارد. این موضوع وقتی دارای اهمیت بیشتر و ویژه ی است که قرار باشد در محیط باز سیستم را قرار بدهیم و هیچ گونه وسیله ی گرمایشی کمکی وجود نداشته است.

عمر مفید روغن انتقال حرارت

زمانی که ما می خواهیم روغن انتقال حرارت را انتخاب کنیم قطعا این سوال برایمان به وجود می آید که یک روغن چقدر عمر داشته است؟ به این موضوعات دقت کنید که نوع روغن و کیفیتی که این روزها روغنهای تولیدی دارند میتوان حتی تا چند سال نیز از آن استفاده کنیم.

البته کاهش کیفیت روغن به پارامترهای متفاوتی وابسته است. چون روغن انتقال حرارت طبیعی با اکسیژن واکنش نشان میدهد و در صورتی که شما می خواهید روغنی را انتخاب کنید که عمر بالایی داشته باشند باید در این روغن ها به مقاومت به اکسایش دقت نمایید. اسیدهای طبیعی افزایش احتمال خوردگی را به دنبال دارد و در زمان واکنش هیدروکربینهای اشباع با اکسیژن پدید می آید.

در این بین ترکیب های پلیمری نیز پدید می آید که موجب ایجاد لجن و رسوب در روغن می گردد. میزان اکسیداسیون نیز با وجود مس و آلودگی های همانند آب ، گرد و خاک و آب زدگی در سیستم افزایش می یابد. پس بهترین کار است که در سیستم های انتقال حرارت تا جایی که این امکان وجود دارد از مس استفاده نگردد.

اصلی ترین ویژگی های روغن انتقال حرارت

همانطور که اشاره کرده ایم غیر سمی بودن و بی بو بودن آن ، سازگاری با اجزا سیستم، عدم ایجاد خودگی در سیستم ، فشار بخار کم در دماهای زیاد ، نقطه جوش بالا ، پایداری خوب در مقابل واکنش پذیری با آب، سازگاری با روغن های دیگر انتقال حرارت، بازده گرمایی بالا به منظور انتقال حرارت مناسب به عنوان اصلی ترین ویژگی های به شمار می روند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.