سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روانکاری روغن زنجیر

روانکاری روغن زنجیر

یکی از انواع روغن هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، روغن زنجیر است. اهمیت استفاده از روغن زنجیر مناسب از مواردی است که در بالا بردن عمر دستگاه های مختلف صنعتی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری ایفا می کند.

روغن زنجیر جهت روانکاری قطعات متحرک مثل یاتاقانهای متحرک نقاله ها و یا زنجیرهای متحرک در کوره های پخت استفاده می شود که تحت شرایط عملیاتی با دماهای خیلی بالا کار می کنند. روغن زنجیر مناسب باید پایداری بالا در برابر اکسیداسیون و خواص ضدسایشی داشته باشد. همچنین باقیمانده کربن بسیار پایین روغن زنجیر، استفاده از آن را در کوره ها و زنجیر تونل های پخت صنایع مختلف، با مزایای عملیاتی گسترده ای همراه نموده است. روغن زنجیر مناسب باید با حفاظت در برابر سایش و خوردگی میله ها، پیچ و مهره ، زنجیرها و غلطک از آنها محافظت کند. روغن زنجیر در فشارهای مداوم برای تولید پنل ها بر پایه چوب بسیار موثر و کارآمد است. مواد موجود استفاده شده در روغن زنجیر از تشکیل رسوب ها و مواد زائد جلوگیری می کند و آنها را از محل های روانکاری پراکنده می کند. عملکرد خوب روغن زنجیر در دمای بالا موجب شده است که روغن زنجیر را در کوره ها و نقاله های صنایع ذوب آهن مورد استفاده قرار گیرد.

به هنگام خرید روغن زنجیر مهم ترین فاکتور،عملکرد روغن در بازه دمایی می باشد که باید به آن توجه نمود.عدم توجه نمودن به اطلاعات فنی روغن باعث بروز مشکل در روغن و در نتیجه خسارات کلی می گردد.

ویژگی های روغن زنجیر:

روغن زنجیر روغن مخصوصی است که برای روانکاری قطعات متحرک در سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های خاص این نوع روغن باعث شده تا در بسیاری از کاربردها تنها بتوان از این نوع روانکار استفاده کرد. البته مشخص است که روغن های عمومی جایگزینی برای روغن زنجیرهستند اما قطعاً عملکردی مشابه این روغن صنعتی از خود نشان نمی دهند.

یکی از ویژگی های مهم روغن زنجیر، مقاومت دمایی بسیار بالای آن است. روغن زنجیر بسته به کیفیتی که دارد، می تواند دماهای فوق العاده زیادی را تحمل کند. همین ویژگی، کاربرد روغن زنجیر را در کوره ها و نقاله هایی به کار رفته در صنایع ذوب آهن مورد توجه قرار می دهد.

ویژگی دیگر این روغن، درصد پایین اکسیدپذیری آن است. روغن زنجیر در برابر انواع اکسیداسیون از خود مقاومت به خرج می دهد. همچنین این روغن به عنوان یک ماده ضد سایش شناخته می شود که در مقایسه با دیگر روانکارها، از کیفیت بالاتری برخوردار است.

ناگفته نماند که علاوه بر مقاومت دمایی بالا، وجود مقدار ناچیزی کربن در درون این روغن صنعتی، کاربردهای فراوانی را برای استفاده در تونل های پخت و همچنین کوره های بزرگ و کوچک صنایع مختلف فراهم آورده است.