سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

خرید روغن موتور مناسب

خرید روغن موتور مناسب

موتور یکی از مهمترین قطعات هر خودرو است و حفظ سلامت آن اهمیت زیادی دارد. از این رو انتخاب دقیق روغن موتور اهمیت ویژه‌ای دارد. روغن موتور از مواد نفتی ترکیب شده با مواد ضد جوش، ضد زنگ، مواد تمیز کننده و موادی که از فرسایش قطعات جلوگیری می کند، ساخته می شود. مهم ترین وظیفه روغن موتور، روغن کاری قطعات موتور خودرو می باشد. اما وظیفه روغن موتور محدود به این کار نمی شود بلکه کار شستشوی قطعات موتور و خنک سازی قطعات را هم بر عهده دارد.

بهترین روغن موتور تحت هیچ نوع شرایط محیطی و اقلیمی دوام و همچنین کیفیت خود را از دست نمی دهد و نیازی به تعویض آن در کوتاه مدت نمی باشد. به علاوه یکی از شاخصه های مهم در این نوع روغن صنعتی, گرانروی است که عده ای آن را با اسم ویسکوزیته می شناسند. در تعریف ویسکوزیته می توانیم بگوییم مقاومت سیال در برابر هر نوع حرکت می باشد. در مورد دمای کار با آن باید اضافه کنیم که هرچه دما بالا باشد, ویسکوزیته کاهش پیدا می کند که همین امر باعث می شود تا مایع آن شل شود. با عمل استارت زدن ماشین روغن باید روانکاری خود را به سرعت شروع کند تا موتور دچار هیچ گونه آسیبی نشود.

شرایط نگهداری از خودرو در فصول سرد و گرم سال کاملا متفاوت است و باید در هر فصلی نکاتی را رعایت کنید. به عنوان مثال با سرد شدن هوا استفاده از ضدیخ ضروری است یا در فصل گرم باید همیشه حواستان به آب خودرو باشد که کم نشود.

موتور یکی از مهمترین قطعات خودرو است که وظایف زیادی دارد و در به حرکت درآمدن ماشین نقش مهمی ایفا می‌کند. از این رو حفظ سلامت و نگهداری آن در بهترین شرایط از نان شب هم واجب‌تر است! انتخاب روغن موتور مناسب نه‌تنها در عملکرد بهتر موتور تاثیر دارد و استهلاک آن را کاهش می‌دهد بلکه باعث می‌شود پیشرانه در دمای مناسب کار کند.

برای خرید یک روغن موتور خوب مهم ترین مشخصه ویسکوزیته یا گرانروی روغن خودرو می باشد. که امروزه به صورت استاندارد بر روی جلد روغن موتور با کلمه لاتین SAE که جلوی آن عبارت xxWyy نوشته شده نوع گرانروی یا ویسکوزیته روغن مربوطه نوشته می شود. به عنوان مثال حرف xx نشان دهنده مضرب ۵ در اعداد ۰-۲۰ و yy مضرب ۱۰ در اعداد ۲۰-۶۰ است. برای اینکه متوجه اعداد و ارقام بالا شوید با یک مثال ساده برای شما موضوع را باز می کنیم. فرض کنید بر روی روغن موتور شما نوشته شده است SAE 20W50 یعنی این روغن در فصل سرد سال دارای گرانروی ۲۰ و در فصل گرم سال دارای گرانروی ۵۰ است. همانطور که میدانید پایین ترین گرانروی عدد صفر است که روغن بسیار شل می باشد و بیشترین مقدار گرانروی عدد۶۰ می باشد.که روغن تقریبا سفت می باشد. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که هوای آن منطقه خیلی گرم است باید روغن موتوری بخرید که ویسکوزیته آن به عدد ۶۰ نزدیکتر باشد. و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای سردی دارد نیاز به روغن موتوری با ویسکوزیته پایین دارید که از عدد ۲۰-۰ شروع می شود که هرچه سرد تر باشد باید عدد نزدیکتر به صفر را انتخاب نمایید.