سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

بهترین روش های روغن کاری طناب های سیمی چیست؟

بهترین روش های روغن کاری طناب های سیمی چیست؟

ممکن است بگویید تولید کنندگان طناب های سیمی و کابل فلزی اولین بار که این طناب های سیمی را میپیچند، از چه نوع روغن هایی استفاده میکنند؟ چه روغن و روش روغن کاری برای طناب های سیمی در حال حرکت در دستگاه های مختلف توصیه میکنید؟

طناب های سیمی در تعدادی از دستگاه ها قابلیت استفاده دارند. تصمیم به استفاده از این طناب ها، مستلزم روغن کاری اولیه ی آن ها توسط شرکت تولید کننده است. برای مثال، برخی از طناب های سیمی برای نگه داشتن سازه هایی مانند ساختمان ها و پل ها به کار گرفته می شوند. این طناب ها تقریباً بی حرکت باقی مانند، بنابراین نیاز چندانی به روغن کاری آن ها نیست. این کابل ها به اندازه ی کابل های متحرکی که در تجهیزات سنگین برای بلند کردن یا کشیدن اشیاء به کار می روند، اصطکاک درونی و فرسودگی ندارند.

طناب های سیمی مورد استفاده در جرثقیل ها غالباً هسته ای فیبری دارند که اشباع شده از روغن است، و رشته هایی از سیم به دور آن پیچیده شده اند. این هسته ی فیبری، به مثابه یک اسفنج عمل می کند که در زمان خم شدن یا زیر بار قرار گرفتن طناب، به طور فعالانه روغن را خشک می کند یا رها می سازد. بیشتر طناب های سیمی از قسمت داخل پاره می شوند، بنابراین در موقعیت های دشوار، این هسته ی فیبری می تواند مفید باشد.

طناب های سیمی بدون هسته ی فیبری نوعاً در حین تولید با لایه ای از روغن طناب پوشانده می شوند تا اصطکاک داخلی آن ها کاهش یابد و سطح آن ها به منظور کاهش خوردگی ناشی از آب یا محیط، پوشانده شود.

اگرچه استانداردهایی برای روغن های مورد استفاده در حین تولید طناب های سیمی وجود دارند، اما بیشتر این استانداردها کلی هستند و تنها به شما کمک می کنند تا روغن مناسب خود را به درستی انتخاب کنید. البته، همه ی روغن های طناب های سیمی باید دارای خواص ضد فرسایش و خوردگی و نیز، توان نفوذ بالا برای نفوذ حداکثری در هسته ی طناب سیمی باشند.

روش های متعددی برای روغن کاری طناب های سیمی وجود دارد. در ماشین آلاتی که در آن ها طناب سیمی قابلیت حرکت دارد، ممکن است بخواهید از یک روغن چکان، اسپری یا عبور طناب از داخل روغن استفاده کنید. در این روش ها، روغن در یک نقطه از طناب مورد استفاده قرار می گیرد، اما از حرکت طناب به عنوان عاملی برای پخش کردن روغن در تمام طول این سیستم استفاده می شود.در  برخی از سیستم های عبور طناب از روغن، روغن تحت فشار است. این امر می تواند مفید فایده باشد، زیرا روغن به درون طناب رانده می شود.

اگر طناب های سیمی، ایستا و بی حرکت باشند، روغن کاری به صورت دستی با برس یا اسپری معمولاً راحت ترین راه برای روغن کاری است. در بیشتر موارد، بهتر است که روغن مازاد از سطح طناب سیمی برداشته و پاک شود تا چسبیدن گرد و خاک و آب به روغن، علی الخصوص در محیط های آلوده، به حداقل برسد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.