گریس skf

گریس SKF

گریس SKF

چرا خرید گریس SKF، بهترین انتخاب گریس بلبرینگ محسوب می شود ؟

امروزه از دغدغه‌های مهم صنعت کاران انتخاب بهترین گریس برای بلبرینگ دستگاه های صنعتی است.
اما گریس چیست ؟ گریس ماده روانکار بصورت نیمه جامد است که درون آنها روغن است که تحت فشار و برندگی، روغن خود را آزاد می‌کند.گریس برای کارکرد مطمئن بلبرینگ و برای جلوگیری از تماس فلز یا فلز بین اجزای غلتنده بلبرینگ‌ ها می‌باشد. گریس ها از سایش بلبرینگ‌ ها جلوگیری کرده و آنها را در مقابل خوردگی محافظت می‌کند.

به بیانی دقیق تر گریس یک روان کننده نیمه جامد و چسبناک است که در کاربردهای ماشین آلات زمانی که روغن های روان کننده معمولی در جای خود باقی نمی مانند استفاده می شود. انتخاب گریس مناسب مقاومت در برابر اصطکاک و سایش را بهینه می‌کند و منجر به طول عمر بیشتر قطعات، کاهش زمان خرابی و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

گریس SKF، بهترین گریس بلبرینگ دنیا

انتخاب گریس مناسب و میزان گریس کاری عوامل مهمی هستند که نیاز به دانش و علم مربوطه را به صورت تخصصی دارند؛ زیرا انتخاب آن به عواملی چون دما، سرعت، فشار وارده و همچنین میزان آن نیز به مقدار گریس و فواصل بین گریس کاری را دارد. شرکت پترو آداک کرانه با کادر مجرب و متخصص که همگی آموزش دیده شرکت SKF (اس کا اف) هستند، توانسته این وظیفه مهم را برای شما عزیزان به نحو احسنت با تکیه بر علم و دانش کادر خود به انجام برساند.

شما در هر مرحله، قبل از نصب تا گریس کاری دوره‌ای و یا حتی برای انتخاب گریس SKF مناسب برای بلبرینگ‌های خود می‌توانید از مشاوره تیم تخصصی ما بهره‌مند شوید.

مهمترین مزیت رقابتی گریس SKF (اس کا اف )

گریس ماده ایی نیمه جامد است که روغن درون آن تحت فشار و برندگی آزاد میشود.
گریس SKF دارای مزیت رقابتی بسیار است که دانش بیش از 100 سال شرکت SKF این مهم را بدست آورده که فقط بر روانکاری گریس اس کا اف تمرکز نکند و بر اساس و شرایط متنوع گریس خاص آن شرایط را انتخاب کنید ، این دانش باعث شده است که شرکت SKF بسیاری از استاندارد های حوزه گریس و روانکاری را تعیین کند.

کیفیت بالا گریس های SKF این امکان را فراهم میسازد که پس از 5 سال ماندگاری را ارایه دهد.
روانکاری بلبرینگ یکی از مسایل بسیار مهم در صنعت میباشد به طوری که 36% از خرابی های بلبرینگ هارا شامل میشود درنتیجه در انتخاب گریس مراقب گریس های غیر اصل SKF باشید

یکی دیگر از گریس های خاص شرکت SKF ، گریس های اتوماتیک 24 است
انجام روانکاری دستی برای تعداد نقاط زیاد میتواند چالش برانگیز باشد که اکثر این نقاط گریس های متفاوتی را نیاز دارند ، گریس های اتوماتیک 24 شرکت SKF ایمنی کارگران و قابلیت تجهیز را دو چندان میکند.

همچنین گریس نسوز skf جزو بهترین های خانواده محصولات گریس SKF است که شامل گریس های سری LGMT3، LGMT2، LGEP2، LGHP2، LGFP2، LGWA2، LGLT2، می باشد.

شما عزیزان اگر در خرید گریس SKF مورد نظر خود اطمینان ندارید می توانید از مشاوران شرکت پترو آداک کرانه به صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید تا بهترین گریس را برای شرایط مد نظرتون انتخاب کرده و با خرید گریس SKF اصل ( تامین شده از نمایندگی گریس SKF ) از ورود صدمات جبران پذیر به تجهیزات صنعتی خود جلوگیری کنید.

همه چیز در مورد گریس بلبرینگ

گریس بلبرینگ خوب چه ویژگی دارد ؟

چگونه متوجه می شوید که از گریس مناسب استفاده می کنید؟ ممکن است از یک گریس با کیفیت بالا استفاده کنید.ممکن است تلاش و هزینه زیادی را برای انتخاب گریس با بهترین کیفیت انجام داده باشید، اما کیفیت روان کننده را با کیفیت مشخصات آن اشتباه بگیرید.
با در نظر گرفتن این قیاس، بهترین کیفیت روغن مثلا برای توربین به احتمال زیاد روغن خوبی برای موتور نخواهد بود.

اکثر کاربران از اهمیت انتخاب روانکار مناسب برای یک کاربرد خاص آگاه هستند. اما وقتی نوبت به انتخاب روغن‌های روان‌ کننده برای ماشین آلات تولیدی می‌شود، تشخیص اینکه کدام گریس یا روغن نیاز روانکاری تجهیزات اصلی (OEM) را برآورده می‌کنند، به نظر آسان می رسد ولی چنین نیست.

مشخصات OEM برای یک روغن روانکار معمولاً شامل ویسکوزیته در دمای عملیاتی یا محیطی، نیازهای افزودنی، نوع روغن پایه و حتی ملاحظات ویژه برای شرایط مختلف محیطی است. از سوی دیگر، مشخصات گریس اغلب فاقد جزئیات لازم برای انتخاب مناسب است و این امر را به مهندس روانکار واگذار می‌کند تا مشخصات را ایجاد کند.

یک مشخصات رایج گریس OEM ممکن است استفاده از گریس لیتیوم NLGI (موسسه ملی روغنکاری گریس آمریکا ) شماره 2 با کیفیت خوب باشد. تنها با استفاده از این اطلاعات، می توان قوام و نوع قوام دهنده مناسب را انتخاب کرد. یک مشخصات مشابه برای کاربردهای روغن کاری شده، استفاده از “روغن روانکاری با کیفیت خوب” است. چی؟! بله ! این در بیشتر اوقات توضیح مشخصه گریس یا روغن روانکار بیان شده است !

با توجه به عدم وجود ویژگی در بیشتر توصیه‌های گریس، یادگیری نحوه صحیح انتخاب گریس برای هر کاربرد در کارخانه مهم است.
مشخصات مناسب گریس به تمام اجزای انتخاب روغن و موارد دیگر نیاز دارد. سایر ملاحظات ویژه برای انتخاب گریس عبارتند از نوع و غلظت غلیظ کننده، قوام، نقطه ریزش و محدوده دمای عملیاتی، پایداری کار، پایداری اکسیداسیون، مقاومت در برابر سایش و غیره.

درک نیاز و روش‌های انتخاب گریس مناسب به بهبود برنامه‌های روانکاری و قابلیت اطمینان ماشین‌آلات روانکاری کمک زیادی می‌کند.
برخی از شرایط تاثیر گذار در انتخاب گریس عبارتند از :
شرایط کارکرد بلبرینگ – محدوده دما – سرعت بیرینگ – پایداری گریس – گرانروی گریس – نفوذ طولانی مدت و …
برای آشنایی عمیق تر با این موضوع مطلب ” گام به گام فرآیند انتخاب گریس مناسب ” را مطالعه کنید.

گریس SKF
گریس SKF

اجزای گریس چیست؟

گریس از سه جزء اصلی تشکیل شده است: (1) روغن پایه، (2) یک عامل غلیظ کننده و (3) مواد افزودنی عملکرد.
“روغن پایه” ممکن است از روغن معدنی نفتنیک یا پارافینیک (API گروه I، II یا III) یا مصنوعی (معمولا PAO، اما ممکن است شامل PAG و سایر روغن های وابسته به کاربردهای خاص) باشد. نوع روغن پایه و ویسکوزیته نقش کلیدی در جلوگیری از سایش یاتاقان در هنگام کار دارد و باید هنگام ارزیابی گریس مناسب برای یک کاربرد معین در نظر گرفته شود. نوع روغن پایه و ویسکوزیته نیز بر تحرک دمای پایین یک محصول خاص تأثیر می گذارد.

عامل غلیظ کننده، “بدنه” یا “ستون فقرات” گریس را تشکیل می دهد. انواع اولیه قوام دهنده های مورد استفاده در گریس مدرن شامل صابون های فلزی ساده و پیچیده است که ممکن است شامل لیتیوم، آلومینیوم یا کلسیم و همچنین غلیظ کننده های غیر صابونی مانند ژل پلی اوره و خاک رس ارگانیک باشد. چندین ویژگی مهم و ویژگی عملکرد از قوام دهنده ناشی می شود، مانند عملکرد دمای بالا و پایین، مقاومت در برابر خوردگی، پایداری برشی و عملکرد فشار شدید (EP).

افزودنی های عملکردی، بسته به کاربرد مورد نظر، خواص ویژه گریس را افزایش می دهند. این مواد افزودنی ممکن است عملیات تحت فشار یا بارهای بالا را امکان پذیر کند. بهبود مقاومت در برابر سایش؛ مهار اکسیداسیون، خوردگی یا زنگ زدگی؛ افزایش چسبندگی برای مقاومت در برابر پاشش آب یا بندکشی. بهبود ویسکومتری روغن پایه؛ یا بر ظاهر، رنگ و بوی گریس تأثیر بگذارد.

انواع و طبقه بندی گریس ها

گریس ها اغلب بر اساس نوع غلیظ کننده آنها طبقه بندی می شوند، اگرچه طبقه بندی های دیگر ممکن است شامل نوع روغن پایه (معدنی یا مصنوعی)، صنعت (خودرو، معدن یا صنعتی)، محیط (درجه حرارت پایین/ قطب شمال، دمای بالا یا محیط مرطوب) یا گنجاندن مواد افزودنی جامد باشد. (مولی یا گرافیت).

برخی از انواع رایج گریس شامل موارد زیر است :

“گریس لیتیوم”

گریس لیتیوم پرمصرف ترین گریس بلبرینگ چند منظوره در سطح جهان است. معمولاً در یاتاقان های چرخ خودرو و کاربردهای شاسی استفاده می شود. همچنین کاربردهای صنعتی زیادی مانند یاتاقان در کمپرسورها، فن ها و پمپ ها و محصولات الکتریکی خانگی دارد. معمولاً در جاهایی که دما و بارهای عملیاتی متوسط ​​هستند استفاده می شود.

“گریس صابون کمپلکس لیتیوم”

گریس های صابون کمپلکس لیتیوم دارای خواص بهبود یافته ای در مقایسه با گریس های لیتیومی هستند، از جمله قابلیت پمپاژ عالی در طیف وسیعی از دماها و همچنین بهبود پایداری حرارتی و ظرفیت حمل بار. در 25 سال گذشته، این گریس به پرمصرف ترین گریس در ایالات متحده تبدیل شده است.

“گریس های صابون سولفونات کلسیم”

گریس صابون سولفونات کلسیم دارای پایداری حرارتی عالی، مقاومت در برابر آب و قابلیت حمل بار است. علاوه بر این، این گریس محافظت در برابر خوردگی فوق العاده ای را برای استفاده در اطراف آب شیرین یا شور ارائه می دهد. این معمولا در خودروسازی، کشاورزی، مواد غذایی، معدن و کارخانه های فولاد استفاده می شود. این گریس معمولاً ارتقای سایر گریس های چند منظوره مانند گریس های لیتیوم و کمپلکس لیتیوم است.

“گریس مبتنی بر پلی اوره”

گریس های مبتنی بر پلی اوره پایداری حرارتی و برشی عالی دارند. گریس بلبرینگ دور بالا معمولاً کاربردهای با سرعت بالا مانند یاتاقان های موتور الکتریکی و کاربردهای پر شده در یاتاقان ها و اتصالات استفاده می شوند. معایب شامل کاهش قابلیت حمل بار و محافظت در برابر خوردگی است که این نوع گریس را از یک گریس چند منظوره خوب محافظت می کند.

“گریس صابون کمپلکس آلومینیومی”

گریس های صابون کمپلکس آلومینیومی دارای مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون و مقاومت خوبی در برابر آب هستند، اما مقاومت حرارتی نسبتاً کمی دارند. این گریس ها معمولاً برای کاربردهای غذایی استفاده می شوند.

“گریس ضخیم شده با خاک رس بنتونیت”

گریس ضخیم شده با خاک رس بنتونیت یک گریس غیر صابونی است که حتی در دماهای بسیار بالا ساختار خود را از دست نمی دهد. با این حال، کاربردهای آن محدود است زیرا مقاومت در برابر خوردگی ضعیفی دارند و عملکرد ضعیفی در سرعت بالا دارند.

“گریس مولیبدن”

گریس مولیبدن (مولی) حاوی دی سولفید مولیبدن به عنوان یک ماده افزودنی است و برای کاربردهای صنعتی و تخصصی که نیاز به گریس مناسب برای حرکات نوسانی و شروع و توقف مکرر دارند استفاده می شود.

عمر گریس بلبرینگ

گریس موجود در یک بلبرینگ به تدریج به دلایل زیر خواص روانکاری خود را از دست می‌دهد.
• کار مکانیکی
• پیرشدن گریس
• آلوده شدن
بنابراین لازم است که گریس تعویض گردد.

پس از اینکه بیرینگ (با دانش انتخاب) خریداری گردید و تمام نکات چک و آماده نصب شد، اینک به یکی از اصلی‌ترین و مهمترین فاکتورها در چرخه عمر بیرینگ و عملکرد مطلوب آن یعنی روانکاری می‌رسیم. روانکارها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ گریس‌ها و روغن‌ها، در روانکاری با روغن بدلیل غوطه ور بودن بیرینگ‌ها در روغن نیاز به انتخاب بیرینگ متناسب با سیال است. ولی در بیرینگ‌هایی که روانکار آنها روغن نیست این وظیفه مهم بر عهده گریس است. گریس کاری به دو صورت برای بیرینگها لازم است:

گریس کاری قبل از نصب اولیه
گریس کاری دوره ای
انتخاب بهترین گریس
انتخاب گریس بلبرینگ مناسب به شرایط زیر بستگی دارد:
• شرایط کارکرد بلبرینگ
• محدوده دمای بلبرینگ
• سرعت بلبرینگ
• فشار وارده یا همان لودینگ
• محیط و فضای داخلی کارکردی بیرینگ

همانطور که عدم روانکاری و گریسکاری منجر به آسیب دیدن و خرابی بیرینگ‌ها می‌شود، باید توجه داشت که گریس زیاد نیز موجب بالا رفتن سریع دما به خصوص در سرعت‌های زیاد می شود، بنابراین فقط در مواقعی باید برینگ را کاملا از گریس پر کرد که 30 تا 50 درصد فضای داخل محفظه با گریس پر شده و فضای آزاد کافی جهت انتقال گرما از برینگ به محیط اطراف از طریق گریس امکان پذیر باشد.

تطبیق گریس مناسب برای هر کاربرد صنعتی

کاربران نهایی باید هر یک از ملاحظات زیر را برای انتخاب گریس مناسب برای کاربرد و نیاز صنعت مورد نظز خود در نظر بگیرند.
روان کننده ها، غلیظ کننده ها و مواد افزودنی متعدد در گریس ها، کاربر نهایی را قادر می سازد تا به طور ایده آل گریس را برای کاربرد مطابقت دهد. برخی از ملاحظات مهم عبارتند از:

دمای عملیاتی

دمای بیش از حد می تواند باعث نرم شدن گریس و خروج آن از سطوح یاتاقان بلبرینگ شود و منجر به اکسیداسیون یا کربن شدن شود.

سرعت دور بلبربنگ

گریس لایه ای را روی سطوح یاتاقان تشکیل می دهد که قطعات را روان می کند. به طور معمول، یاتاقان های سرعت بالا دارای بار کم هستند و نیاز به ویسکوزیته پایین دارند. ویسکوزیته بیش از حد منجر به تولید گرمای داخلی و افزایش مصرف انرژی خواهد شد.

بار روی گریس

ضروری است که یاتاقان هایی که تحت بار زیاد کار می کنند از گریس با لایه محافظ کافی استفاده کنند که بار را تحمل کند و سایش را به حداقل برساند. به طور معمول، استفاده در موقعیت های با سرعت کم و بار بالا به روغن پایه با ویسکوزیته بالاتر نیاز دارند.

قرار گرفتن گریس در معرض محیط های خورنده

گریس می تواند از سطوح یاتاقان در برابر مواد خورنده محافظت کند. با این حال، اگر گریس کافی نباشد، سطوح یاتاقان می‌توانند خورده شوند و باعث آلودگی گریس شوند و منجر به کاهش قابلیت روانکاری می‌شود.

فواصل نگهداری

در حین کار، روغن های پایه و مواد افزودنی موجود در گریس تخلیه می شوند و باعث افزایش سایش سطوح بلبرینگ می شوند. در نتیجه، تعمیر و نگهداری منظم برای پر کردن گریس مورد نیاز است.