سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن موتور دریایی شل

روغن موتور دریایی شل

روغن موتور دریایی شل

موتورهای دریایی در انواع کشتی استفاده می شود.به همین خاطر روغن موتور دریایی که در این  موتورها استفاده می شوند باید با کیفیت باشند. البته لازم به ذکر است که کیفیت سوخت های مورد استفاده  در موتورهای دریایی در کشورهای مختلف با توجه به قوانین آن کشور متفاوت می باشد.

به دلیل اینکه هزینه سوخت موتور دریایی زیاد میباشد طراحان موتور دریایی به عملکرد بهتر موتور و کاهش مصرف سوخت آن اهمیت خاصی می دهند. این دو مورد ذکر شده،جایگاه بیشتر روغن موتور دریایی را جهت روانکاری بهتر موتور دریایی نشان می دهد.

 

انواع موتور دریایی
کشتی های بزرگ و اقیانوس پیما از دو نوع موتور دریایی استفاده می شود:
1. موتورهای دوزمانه با سرعت پایین که کراس هد نام دارد.
2. موتورهای چهار زمانه با سرعت متوسط که  ترانک پیستون دریایی نام دارد.

ویژگی های روغن موتور دریایی

به دلیل اینکه انواع موتور دریایی در دمایی با رطوبت بالا می باشد. روغن موتور دریایی مناسب و با کیفیت  باید خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی داشته  باشد.

همینطور به دلیل مرغوب نبودن سوخت مورد استفاده  در این موتورها، روغن موتوردریایی مناسب باید خاصیت تمیز نگه داشتن موتور و پاک کردن موتور دریایی را  داشته باشد. روغن موتور دریایی مرغوب از رسوب در موتور دریایی جلوگیری می کند. همچنین انواع روغن موتور دریایی ضد اکسیداسیون بوده و از موتور در شرایط سخت و پرکاری محافظت می کند.

 

روغن موتور دریایی شل
روغن موتور دریایی شل

خرید روغن موتور دریایی

در هنگام خرید روغن موتور دریایی اطلاعات کامل  تولید کننده موتور دریایی را بررسی و سپس نسبت به خرید روغن موتور دریایی اقدام کنید.

تمام روغن موتورهای دریایی عدد TBN دارند که باید  با مشخصات سازنده موتور مطابقت داشته باشد. همینطور قبل از خرید روغن موتور دریایی گرید مورد استفاده موتور خود را مطابق با مشخصات فنی طراح موتور دریایی انتخاب کنید.

گرید روغن موتور دریایی با SAE معلوم  می شود. به طور معمول بیشترموتورهای دریایی از روغن موتور دریایی با گرید 40 یا 50 استفاده می کنند.