سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن موتور توتال 7000

روغن موتور توتال 7000

روغن موتور خودرو توتال مدل Quartz 7000 از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و سطح کیفیت API آن در رده‌ی SN/SL/CF قرار می‌گیرد. این محصول برای همه‌ی موتورهای دیزل و بنزینی و خودروهای سبک و ماشین‌کوچک صنعتی قابل استفاده است. استفاده از این روغن برای موتورهای قدرتمندی که در شرایط سخت عملیاتی تحت فشار و دمایی بالا کار می‌کنند، بسیار مناسب است. شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و، فولکس‌واگن و پژو و سیتروئن کیفیت این محصول را تایید کرده‌اند. این روغن، تمام سنتزی بوده و از گرانروی 10W-40 برخوردار است. این گرانروی موجب عملکرد مناسب روغن در دمای پایین و بالا می‌شود و از آن می‌توان به‌عنوان روغن موتور چهارفصل استفاده کرد. قلب تپنده‌ی هر خودرو، موتور آن است که باید به‌طور ویژه‌ موردتوجه قرار گیرد. سلامتی موتور خودرو اهمیت زیادی دارد و در شتاب، آلایندگی و مصرف سوخت آن، نقش موثری ایفا می‌کند. یکی از راه‌های مراقبت از موتور، استفاده از روغن موتور است. قسمت‌های متحرک موتور خودرو با سرعت بالایی کار می‌کنند و برخی از قسمت‌های آن، فشار و دمای زیادی را متحمل می‌شوند. در چنین شرایطی کوچک‌ترین میزان اصطکاک و گرفتگی ممکن است آسیب جدی به موتور وارد آورد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید از روغن موتور استفاده کرد. روغن موتور وظیفه‌ی روان‌سازی قسمت‌های متحرک موتور، به حداقل رساندن اصطکاک، کاهش حرارت و جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق را برعهده دارد.

نقد و بررسی تخصصی

موتور خودرو مهم‌ترین عامل حرکت خودرو است و به‌همین دلیل نیازمند توجه ویژه است. با انتخاب روغن موتور مناسب می‌توان از قطعات داخلی موتور به‌خوبی مراقبت کرد. روغن موتور (Total) «توتال» با مدل (Quartz 7000) به بازار عرضه شده و از لحاظ عملکرد و کیفیت در سطح بسیار مطلوبی است.

گرانروی

یکی از اصلی‌ترین شاخص‌ها در انتخاب روغن موتور مناسب، میزان گرانروی یا ویکوزسته آن است. گرانروی را می‌توان مقاومت سیال در برابر حرکت تعریف کرد. به طور کلی می‌توان گفت گرانروی مایعات با دما رابطه‌ی عکس داشته و هرچه دما بالاتر رود میزان گرانروی کاهش می‌یابد و در اصطلاح مایع شل‌تر می‌شود. با استارت خوردن خودرو قطعات موتور شروع به حرکت می‌کنند و در این هنگام است که روغن باید به سرعت کار روانکاری را آغاز کند؛ در غیر این صورت آسیب‌های جدی به موتور وارد خواهد شد. اما در صورتی که روغن در اثر دمای پایین محیط، دچار افزایش گرانروی شود نمی‌تواند به سرعت حرکت کرده و قطعات متحرک را روانکاری کند؛ از سویی دیگر دمای بالای محیط نیز موجب کاهش گرانروی شده و عملکرد روغن را با مشکل رو‌به‌رو می‌کند و روغن نمی‌تواند به خوبی قطعات را پوشش دهد این اصلی است که در انتخاب یک روغن موتور باید به شکلی جدی مورد توجه قرار گیرد. برای تعیین میزان گرانروی از استانداری یه نام SAE استفاده می‌شود.

استاندارد SAE

برای تعیین میزان گرانروی روغن موتور از این استاندار استفاده می‌شود. این استاندارد از اعدادی بین ۰ تا ۶۰ تشکیل شده و در برخی مواقع حرف W نیز در آن دیده می‌شود. عدد ۰ در این استاندارد نشان‌دهنده‌ی کمترین میزان گرانروی بوده و نمایانگر روغنی است که به راحتی جاری می‌شود در عوض با حرکت به سمت عدد ۶۰ میزان گرانروی افزایش می‌باید و SAE 60 نشانگر روغنی با گرانروی بسیار بالا است که یعنی سخت جاری می‌شود. استفاده از حرف W در این استاندارد نیز برای نشان دادن حداقل میزان گرانروی در سرمای زمستان است که از کلمه‌ی Winter می‌آید. در این محصول سطح گرانروی 10W-40 تعریف شده است و نشان می‌دهد که محصول در حرارت بالا و پایین عملکردی مناسب را دارد.

سطح کیفیت API

نام API نوع دیگری از استاندارد برای تعیین سطح کیفیت روغن موتور است. برای موتورهای بنزینی و دیزلی API دارای نمادی منحصربه‌فرد است. برای موتورهای بنزینی از حرف S و برای موتورهای دیزلی از حرف C استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر روغن موتوری برای موتور بنزینی مناسب باشد به شکل API S شروع می‌شود و روغن‌های مناسب برای موتورهای دیزلی با عبارت API C آغاز می‌گردند. حرفی که بعد از S می‌آید از A  شروع شده و به N ختم می‌شود. هرچه به سمت حرف N برویم، سطح کیفیت روغن هم بالاتر می‌شود. روغن موتور توتال دارای سطح کیفیت SN/CF است. این سطح کیفیت باعث شده تا محصول دارای خواصی مانند تمیزنگه داشتن موتور و افزایش کارایی آن باشد.

روغن موتور توتال با مدل Quartz 7000 دارای میزان گرانروی برابر با 10W-40 بوده و با عملکردی بسیار خوب به بازار وارد شده است. این روغن موتور برای موتورهای توربوشارژ و چند دریچه‌ای هم مناسب بوده و توسط کمپانی‌هایی مانند پژو سیتروئن, فولکس واگن, مرسدس بنز و بی ام دبلیو تایید شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.