سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن سیال هیدرولیک

روغن سیال هیدرولیک

روغن سیال هیدرولیک

تفاوت بین سیال هیدرولیک و روغن هیدرولیک

تفاوت اصلی بین مایع هیدرولیک و روغن هیدرولیک در این است که مایع هیدرولیک در انتقال اتوماتیک در سیستم های اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که روغن هیدرولیک برای این منظور قابل استفاده نیست.
روغن هیدرولیک رایج ترین شکل مایعات هیدرولیک است. بنابراین ، بسیاری از افراد تمایل دارند از این دو اصطلاح بطور متقابل استفاده کنند.
روغن سیال هیدرولیک
روغن سیال هیدرولیک

سیال هیدرولیک چیست؟

مایع هیدرولیک واسطه ای است که در انتقال انرژی در سیستم های هیدرولیکی مانند بیل ها ، بکسل ها ، ترمزهای هیدرولیک و کامیون های زباله مفید است. اگرچه استفاده اصلی مایعات هیدرولیک برای انتقال انرژی است ، اما برخی از کاربردهای ثانویه نیز وجود دارد. مثال: انتقال حرارت ، رفع آلودگی ، آب بندی ، روغن کاری و غیره مهمترین ویژگی مایع هیدرولیک به شرح زیر است:
  • پایداری حرارتی پایداری هیدرولیتی خوردگی شیمیایی کم تمایل به کاویتاسیون عمر طولانی کم هزینه و غیره
هنگام انتخاب یک مایع هیدرولیک ، باید ویسکوزیته سیال را در نظر بگیریم. سیال در بالاترین دمای کارکرد باید حداقل ویسکوزیته داشته باشد. علاوه بر این ، کف کردن مایع هیدرولیک مشکلی است که هنگام استفاده از مایع هیدرولیک بوجود می آید. فوم می تواند عملکرد سیستم را تخریب و تأثیر بگذارد. بنابراین ، باید کف تولید شده در مایعات را حذف کنیم.

روغن هیدرولیک چیست؟

روغن سیال هیدرولیک
روغن سیال هیدرولیک
روغن هیدرولیک یک مایع قابل اشتعال است که در انتقال انرژی در یک سیستم هیدرولیکی مفید است. اما ، از آنجا که قابل اشتعال است ، استفاده از این مایع در یک منبع اشتعال گزینه مناسبی نیست. دلیل آن این است که در شرایط فشار زیاد ، اسپری روغن می تواند مشتعل شود. به همین دلیل ، افراد از مایع هیدرولیک ساخته شده تا در محل روغن هیدرولیک به عنوان راه حل این اشتعال آور استفاده کنند.
روغن هیدرولیک از روغن و مواد افزودنی تشکیل شده است. این روغن به عنوان واسطه ای برای انتقال انرژی و همچنین روان کننده و خنک کننده عمل می کند. این روغن باعث کاهش خوردگی در سیستم های هیدرولیک می شود و می تواند در طیف گسترده ای از دما عملکرد کند. سه شکل رایج روغنهای هیدرولیک وجود دارد.
  1. روغن هیدرولیک عمومی – این روغن به دلیل خاصیت ضد انعطاف پذیری و پایداری اکسیداسیون در ماشین آلات هیدرولیک عمومی مفید است. روغن هیدرولیک مقاوم در برابر سایش – این روغن در ماشین آلات مخصوصی که تحت شرایط فشار بالا و درجه حرارت بالا کار می کنند مفید است. روغن هیدرولیک مقاوم در برابر شعله – این روغن در ماشین آلات با خطر احتراق یا آتش سوزی مفید است.

خلاصه – سیال هیدرولیک در مقابل روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک نوعی مایع هیدرولیک است. مایع هیدرولیک اثرات مضر روغن هیدرولیک مانند اشتعال پذیری در شرایط فشار بالا را کاهش می دهد. تفاوت بین مایع هیدرولیک و روغن هیدرولیک در این است که مایع هیدرولیک در انتقال خودکار در سیستم های اتومبیل مفید است در حالی که روغن هیدرولیک نمی تواند برای این منظور استفاده شود.