انواع ‌روغن‌ پايه معدنی

روغن‌ ‌پایه‌ به‌طور کلی به سه دسته‌‌ی معدنی، سنتزی و طبیعی تقسیم‌بندی می‌شوند. ‌‌روغن‌‌‌های پایه‌ معدنی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل دو گروه روغن‌ پارافینیک و نفتنیک می‌باشند که از تصفیه‌ی نفت خام به‌دست می‌آیند.

گريس
گریس نسوز

با توجه به فرآیندهای مختلف در این چهار گروه تجهیزات و عوامل محیطی آن ها هم با هم تفاوت دارند در نتیجه در هریک از چهار گروه روانکاری باید به شیوه خاصی صورت گیرد.ساخت آهن ترکیب مواد خام، کوره های کک، کوره های انفجار و غیره را به دنبال دارد.

روغن توربین پارسیس سگال

برای انجام این وظایف در توربین ، روغن توربین باید دارای خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه ای باشد تا بتواند برای مدت طولانی در شرایط مناسب در توربین کار کند. این خصوصیات عبارتند از:

ضد یخ پارسیس سگال

مایع خنک‌کننده موتور مایعی با پایه آب است که در سیستم خنک کننده برخی موتورها جریان دارد.

در گذشته بیشتر از آب خالص برای انتقال حرارت داخلی موتور به رادیاتور استفاده می‌شد. استفاده از آب خالص مشکلاتی را در بر داشت

روانکار صنعتی چیست؟

روان کننده ماده ایست که برای کاهش اصطحلاک بین سطوح استفاده می شود.با گرمایی که بین دو طرف سطوح به و جود می آید اصطحکاک ایجاد می شود.

روغن شل(شرکت پارسیس سگال پویا)

دسته بندی روغن موتور شل بر اساس درجه گرانروی :

ویسکوزیته یا گرانروی ، مقاوت سیال در مقابل جاری شدن است . از لحاظ گرانروی ، روغن به دو بخش تقسیم می شود .دسته اول به عنوان تک درجه ای و دسته دوم به عنوان چند درجه ای یا چهار فصل شناخته می شوند.

روغن کمپرسور

کمپرسور پیستونی متشکل از یک الکتروموتور و یک مخزن ذخیره هوا و یک هواساز هستند.
هواساز کمپرسور پیستونی تا حدود زیادی شبیه به موتور اتومبیل می باشد. فلکه کمپرسور به وسیله تسمه ای که به پولی روی الکتروموتور متصل است به چرخش در می آید.

روغن هیدرولیک
روغن هیدرولیک

کار روغن هیدرولیک فرمان، انتقال قدرت در سامانه فرمان موتور است. زمانبندی مشخصی برای تعویض روغن هیدرولیک فرمان وجود ندارد.