سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

کیفیت روغن های صنعتی

کیفیت روغن های صنعتی

خواص فیزیکی و شیمیایی یک ماده جز مهمترین و اساسی ترین قسمت های آن ماده یا محلول می باشد که کیفیت آن را تضمین می کند.

روغن صنعتی از جمله محصولات صنعتی می باشد که با توجه به موارد استفاده و کاربردهای آن در مصارف مختلف استفاده میشود که مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی میتوان به یک سری خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت ( متناسب با نوع روغن تولید شده ) اشاره کرد.

اگر بخواهید روغنهای صنعتی مطلوب و بهینه تولید کنید حتما باید اندازه گیری دقیقی از مقدار افزودنی ها و تاثیر آنها بر روی روغن و همچنین تاثیرات مختلف آن را از نظر دمایی، گردش بالا در مخزن و … را داشته باشید و علاوه بر این موارد خواص فیزیکی و شیمیایی روغن در هنگام اضافه شدن به ترکیبات مختلف را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید تا عملکردهای مختلف آن را سنجیده و بهترین حالت ممکن را برای خواص روانکار انتخاب کنید.

برای اندازه گیری دقیق خواص فیزیکی یک ماده و یا روانکار و همچنین میزان قابلیت آن در بکارگیری به عنوان روغن ماشین آلات می توان از استانداردهای جهانی مختلفی استفاده کرد که از مهمترین آنها می توان به: استاندارد API مربوط به موسسه نفت در داخل کشور خودمان ایران، ASTM استاندارد آمریکایی برای مواد و تست آن، DIN استاندارد آلمانی بسیار معتبر، ISO اشاره کرد.

گرانروی یا ویسکوزیته روان کننده ها

در علم سیالات و خواص فیزیکی و شیمیایی مواد، علمی به نام رئولوژی وجود دارد که مربوط به قسمت حرکت سیالات و تغییرات مواد از نظر شکل ظاهری می باشد. از مهمترین خواص رئولوژی هم گرانروی می باشد که بیشتر در خواص روانکار خود را نشان خواهد داد.

دو نوع گرانروی در علم رئولوژی و خواص روانکار وجود دارد که یکی گرانروی دینامیک و دیگری گرانروی سینماتیک می باشد.

گرانروی دینامیک:

از گرانروی دینامیک به منظور طراحی و ساخت انواع یاتاقان ها استفاده می شود و محاسبه آن با اندازه گیری اصطکاک درونی مایعات و سیالات امکان پذیر می باشد. در واقع نیرویی که برای غلبه اصطکاک در مایعات لازم است را گرانروی دینامیک گویند که از مهمترین خواص فیزیکی و شیمیایی سیال و انواع روغن های صنعتی می باشد.

گرانروی سینماتیک:

برای اندازه گیری این نیرو کافی است که یک لوله مویین در آزمایشگاه داشته باشید و مقدار زمان لازم برای طی کردن سیال در درون لوله را با وجود نیروی وزن محاسبه کنید.

استفاده از روغن صنعتی علاوه بر کم شدن دمای سطوح می تواند به خنک شدن سطح ها، انتقال دادن نیروها و همچنین انتقال ذرات خارجی کمک کند. در واقع کم کردن اصطکاک توسط این روغن ها را جزء روانکاری می دانند که خود روان کننده ها نیز اکثرا مواد تشکیل دهنده آن ها از روغن پایه و مواد افزودنی به دست می آیند. از دیگر کاربردهای آن در برشکاری، تراشکاری، روان شدن قطعات تجهیزات و …. اشاره کرد.

اگر به دنبال روغن ها صنعتی اصل و با کیفیت هستید ، شرکت پارسیس سگال پویا مناسب ترین گزینه برای خرید انواع روانکارها و روغن های صنعتی است.این شرکت با سالها تجربه و داشتن متخصصین مجرب کلیه محصولات خود را از لحاظ کیفی، کمی و قیمت ضمانت می کند و تمامی محصولات این شرکت با ضمانت نامه معتبر به فروش می رسند و همه این عوامل سبب شده این شرکت بتواند نام ماندگاری از خود در ذهن مشتریان و مصرف کنندگان ثبت نماید.

پارسيس سگال پويا
پارسيس سگال پويا