سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

فروش انواع گریس صنعتی

فروش انواع گریس صنعتی

گریس ماده ای است ژلاتینی به صورت جامد و یا نیمه جامد که از یک ماده روانساز (روغنهای معدنی یا سنتتیک) و یک پرکننده معدنی یا آلی، تشکیل یافته است. این ماده در مکانی مورد استفاده قرار می گیرد که نتوان از روانکارهای دیگر با غلظت کم (روغنها) استفاده کرد مانند چرخ دنده های صنعتی، یاتاقانهای بزرگ، فلکه ها و نظایر آن.

این ماده مانند روغنها به منظور کاهش اصطکاک بین دو قطعه درپایین ترین میزان ممکن، مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین مزایای کاربرد گریس کاهش دفعات روانکاری، سهولت استفاده، چِکِه نکردن در زمان کارکرد و چسبندگی بهتر را می توان نام برد.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی گریس:

نقطه قطره ای شدن (Drop Point): دمایی است که در آن گریس از حالت جامد تبدیل به مایع می شود و با بالا رفتن درجه حرارت کاملاً روان می شود.

رنگ (Color): رنگ در گریس به روغن پایه و صابونی بستگی دارد که با آن ساخته شده است. این ویژگی در مرغوبیت گریس نقشی ندارد. ممکن است برخی از افراد تصور کنند که رنگ روشن تر گریس نشانه مرغوبیت آن است، اما این مساله از نظر علمی صحیح نیست.

پرکننده ها (Fillers): این مواد برای کاربردهای خاص به صورت جامد و یا مایع به گریس اضافه می شوند. برای مثال ادتیوهای بالابرنده تحمل فشار (EP) یکی از رایج ترین انواع این گونه گریسها است.

مقاومت مکانیکی: این گزینه مقاومت گریس را در تحمل کارکردهای مکانیکی نشان می دهد. در صورت عدم انتخاب گریس مناسب، با نوع کارکرد دستگاه، ساختار آن متلاشی و دیگر قادر به روانکاری نخواهد بود. دما نقش کلیدی در انتخاب گریس ایفا می کند. دمای کارکرد گریس بر اساس نوع آن متفاوت بوده و شاخص مهمی در انتخاب گریس است. در اینجا تا حدود زیادی می توان عمر گریس را در درجه حرارت های معمولی تعیین کرد و میزان مقاومت در حفظ ساختار ژلاتینی را نشان داد.

حداکثر دمای مجاز عملیاتی: بیشترین درجه حرارتی است که می تواند گریس به طور مداوم به کار برده شود. با توجه به نوع کارکرد و دمای محیط عملیات می بایست گریس مناسب آن انتخاب شود.

عمر سرویس: عمر سرویس عبارتست از فواصل زمانی که گریس می بایست با توجه به نوع کاربرد، تعویض شود.

قابلیت پمپاژ: یکی از موارد مهم در کاربرد گریس قابلیت پمپاژ است. در بسیاری از صنایع به پمپاژ گریس در حالت کارکرد به طور متوالی نیاز است. در نتیجه گریس باید مانند روغن قابلیت پمپ شدن را در عملکرد داشته باشد.

قابلیت حفظ ساختار در تغییرات دما: عبارتست از توانایی برگشت پذیری گریس در زمان کارکرد با توجه به تغییرات دما. این حالت به عنوان توان برگشت پذیری گریس نیز نامیده می شود. برخی گریسها زمانی که به حداکثر دمای کارکرد می رسند ساختار اصلی خود را از دست داده و به طور کامل متلاشی می شوند. در این حالت گریس می بایستی تعویض شود. این گونه گریسها را گریسهای برگشت ناپذیر می نامند. برعکس گریس هایی که دوباره حالت ژلاتینی خود را بدست می آورند را گریس های برگشت پذیر می گویند.

مقاومت در مقابل فشار مکانیکی زیاد: گریس به صورت یک لایه فیلم نازک بین دو قطعه متحرک قرار گرفته و نمی گذارد که این دو جسم با یکدیگر تماس یابند. در شرایط فشار کم زیاد، این لایه از هم گسسته شده و باعث می شود که دو قطعه با یکدیگر تماس یافته و در نتیجه منجر به خوردگی و حتی توقف کار دستگاه شود. در اینجا با افزودن مواد بالا برنده تحمل فشار، ادتیوهای EP ، این لایه گسسته نشده و عمل روانکاری به سهولت انجام می شود.

انواع گریس صنعتی:

گریس های صنعتی برای انواع اتومبیل ها بکار میرود و شما در هنگام خرید گریس های صنعتی باید به این نکته توجه کنید که محصولی را خریداری میکنید تا از بروز مشکلات آلودگی محیط زیستی جلوگیری شود. گریس های صنتعی در انواع و اقسام مختلف تولید و روانه بازار میشود. گریس های لیتیم ، گریس های آلومینیوم، گریس های ضد اسید، گریس های خوارکی، گریس های دریایی، گریس های سدیم و گریس های کلسیم که جزء بهترین و با کیفیت ترین انواع این محصولات صنعتی میباشد و میتواند با هر هزینه ایی که دارید و کارایی که لازم دارید آن را خریداری کنید. این نوع از گریس ها با روغن های صنعتی مخلوط میشود و باعث افزایش روغن کاری مخلوط شده و همچنین باعث افزایش درجه حرارت بالا و خاصیت فشار شدید خواهد شد . در حین استفاده WS2 موجود در مخلوط روی قطعات جفت گیری / متحرک پوشانده می شود که به نوبه خود اصطکاک را کاهش داده و روانکاری و توانایی تحمل بار را برای چرخه های بسیار طولانی تر بهبود می بخشد . برخی از متداولترین گریس ها برای فشار بسیار بالا و ارتعاشاتی که حاوی سرب هستند بسیار مناسب است و در بلبرینگ ها و رولربیرینگ ها ، یاتاقان های های بسیار پیچیده نیز از کارایی بالایی برخوردار هستند.

مزایای گریس های صنعتی:

۱- تعداد دفعات کمتر روانکاری

۲- سهولت بکارگیری

۳- جلوگیری از نشتی با استفاده از خاصیت آب‌بندی گریس‌ها

۴- قابلیت ماندگاری در محل روانکاری شده

۵- ساده‌تر شدن طراحی سیستم‌های روانکاری

آزمایش گریس برای سیستم های روانکاری متمرکز