سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

طبقه بندی روغن های دنده خودرو

طبقه بندی روغن های دنده خودرو
حقیقتی درباره روغن‌های برایت استاک (Bright stock)
PIتوضیحات
CL-6روغن دنده مخصوص نوع خاصی دنده هیپوئید که هم اکنون کمتر ساخته می شود و خارج از رده است.
CL-5روغن با مقدار بیشتری از ماده افزودنی EP و دیفرانسیل های خودروهای سبک و سنگین که در شرایط بسیار سخت کار می کند.این روغن برای شرایط سخت، بار ناگهانی، مقاومت بالا در برابر بار و شار، سرعت زیاد  گشتاور کم و یا سرعت کم گشتاور زیاد، کاربرد داشته و معادل MIL–L 2105C/D و همچنین استاندارد ملی ایران ISIRI 2810 است.
CL-4روغن مناسب برای جعبه دنده هی دستی همزمان بسیاری از خودروهای سبک و سنگین که در آنها از دنده های هیپوئید استفاده شده است.این روغن در شرایط سخت حرکت های لغزشی و بار (سرعت زیاد  گشتاور کم و یا سرعت کم / گشتاور زیاد) کاربرد داشته و معادل MILL-2105B و همچنین استاندارد ملی ایران ISIRI 2873 است.
CL-3روغن با ماده افزودنی کاهش دهنده اثر فشار (EXTREME PRESSURE) برای روانکاری دنده های مخروطی، محورها و سیستم انتقال نیروی دستی که در شرایط کاری با سرعت و فشار بار بالا کار می کنند.
CL-2روغن دنده با ماده افزودنی ضد سائیدگی برای شرایط کاری دنده های مارپیچی و محورها در شرایط کاری سنگین تر از API GL-1 استفاده می شود.
CL-1روغن پایه بدون مواد افزودنی برای روانکاری دنده های مخروطی و مارپیچی که تحت شرایط ساده کار می کنند استفاده می شود و معادل استاندارد ملی ایران ISIRI 2975 است.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.