سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن هیدرولیک و زمان تعویض آن

روغن هیدرولیک و زمان تعویض آن

روغن هیدرولیک یک مایع سیال است که وظیفه انتقال قدرت و به حرکت درآوردن سایر قطعات خودرو را برعهده دارد که در حالت کلی به دو نوع روغن هیدرولیک سنتتیک و روغن نفتی تقسیم بندی می شوند. روغن های هیدرولیک تنها در بحث حرکت و چرخش فرمان خودرو به کار نمی روند و کاربرد این روغن در صنایع مختلف بسیار زیاد است. اما در بحث خودروهای سنگین این روغن ها در جرثقیل ها، پمپ ها، جک ها و دیگر مواردی که برای به حرکت در آمدن آن ها به قدرت فراوانی نیاز است به کار برده می شوند. روغن هیدرولیک چیست و چه زمانی باید آن را تعویض نمود؟

به طور کلی می توان این مفهوم را برداشت کرد که در یک سیستم هیدرولیک، مهم ترین بخش، مربوط به روغن های هیدرولیک است که در واقع بدون وجود داشتن این روغن، سیستم فلج می شود و کارایی خود را از دست می دهد.

زمان تعویض روغن هیدرولیک:

علت های متفاوتی وجود داشته است که شما باید برای تعویض سیستم روغن هیدرولیک اتومبیل تان اقدام نمایید و اگر شما این موارد را مشاهده نمایید یعنی زمان تعویض فرا رسیده است و نیاز است که حتما آن را تعویض کنید.

در خصوص تعویض روغن هیدرولیک بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید شما ۲ روغن را با هم ترکیب نمایید چون در میان گرانروی و دیگر مواد تشکیل دهنده روغن های مختلف ، تفاوت های وجود داشته است. به دین ترتیب پیشنهاد ما این است که از یک نوع محصول استفاده کنید و به صورت کامل روغن قدیمی و کهنه را تخلیه نموده و بعد روغن جدید را جایگزین نمایید.

حالا نوبت به آن می رسد که ما از نشانه های تعویض روغن هیدرولیک آگاه شویم:

۱٫ اگر رنگ ظاهری روغن تیره شده باشد

۲٫ کف کردن روغن

۳٫ استشمام بوی سوختگی از روغن

۴٫ بالا رفتن میزان گرانروی و سفت شدن روغن

۵٫ اگر رنگ ظاهری روغن مات شده باشد

۶٫ کاهش میزان سطح روغن هیدرولیک

۷٫ موجود بودن آلودگی با توجه به اکسیده شدن روغن

روغن هیدرولیک از ۲ عامل فشار و جریان برای انتقال قدرت استفاده میکند. همانطور که اشاره نموده ایم تنها در خصوص حرکت و چرخش فرمان مورد استفاده قرار نمیگیرد و کاربردهای وسیعی داشته است. به صورت کلی جزو یکی از انواع روغن های ضروری برای خودرو به شمار می رود.