سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن روانکاری مخصوص cnc(سی ان سی)

روغن روانکاری مخصوص cnc(سی ان سی)

روغن CNC یا همان روغن روانکاری یکی از مواد مصرفی است که در صنعت بسیار کاربرد دارد. هر دستگاه دارای سیستم حرکتی مانند دستگاه سی ان سی و یا پرینتر سه بعدی در طول زمان کارکرد خود نیازمند سرویس و نگهداری است که این کار با استفاده روانکارهای مخصوص سی ان سی انجام می شود.

روغن روانکاری مخصوص cnc

برای جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش عمر دستگاه CNC سی ان سی، روانکاری امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است. زنگ زدگی نه تنها در عمر دستگاه تاثیر گذار است بلکه در دقت و کارایی دستگاه نیز تاثیر منفی دارد.

بهترین و مقرن به صرفه ترین راه برای روغن کاری، تعبیه یک سیستم روغنکاری مرکزی است که وظیفه روغن رسانی به تمام نقاط مورد نیاز را دارد. سیستم روغنکاری اتومات از پمپ روغن تشکیل شده است:
1- پمپ روغن کاری برقی با قابلیت نصب PLC
2- پمپ های تایمردار اتوماتیک
پمپ روغن کاری برقی اتومات با یک برنامه ریزی ساده، میزان روغن و دفعات روغن کاری را به طور اتوماتیک انجام می دهند.
برای راه اندازی یک سیستم روغن برای روغن کاری ریل و واگن ها تعدادی قطعه مورد نیاز است که در زیر آورده شده است:
پمپ روغنکاری
شلنگ هیدرولیکی
انژکتور یا ترمینال روغن

هرگاه بین دو سطح در تماس حرکت نسبی رخ دهد مقاومتی در برابر حرکت ایجاد خواهد شد. این مقاومت نیروی اصطکاکی یا به بیان ساده تر اصطکاک نامیده می شود. در اصل یا باید اصطکاک را کاهش یا کنترل کنیم.در واقعیت در حرکت اجزاء اصلی ماشین آلات cnc حرکات نسبی بسیاری وجود دارد. اگر در دستگاه سیستم روانکاری و روغن کاری به صورت مطلوب کار نکند. زیان های زیادی به ماشین خواهد رسید.

روغن روانکاری مخصوص cnc

روغن روانکاری مخصوص cnc

کاهش اصطکاک با وارد کردن یک ماده مایع یا شبه جامد ( گریس ) صورت می گیرد.در واقع در ماشین آلات سی ان سی cnc سطوح لغزان به گونه ای مسیر حرکتی شان طراحی می شود. که قابلیت روانکاری حین حرکت آن ها لحاظ گردد.

در اصل سیستم روانکاری با هدف کنترل میزان اصطکاک در حرکات اجزاء است. این مطلب که کاملا سیستم روانکاری اصطکاک را از بین می برد کاملا غلط است. کنترل غلط اصطکاک بین حرکات اجزا ء مهم دستگاه سی ان سی cnc لطمات جبران ناپذیری ممکن است به ماشین بزند.