سلام ، به سایت شرکت پارسیس سگال پویا خوش آمدید.

روغن دنده صنعتی

روغن دنده صنعتی

روغن دنده با عملکرد بسیار خوب برای جعبه دنده ی دستگاه های صنعتی

جعبه دنده های صنعتی باید در شرایط گرمای زیاد و بار سنگین، و در محیط های آلوده به گرد و خاک ، پس ماندهای حاصل از کار و آب، کار کنند. بدون مراقبت های لازم، چرخ دنده ها زودتر از موعد فرسوده می شوند. شما مجبور خواهید شد تا قطعات را به سرعت تعویض کنید، روغن دنده را به دفعات بیشتری تعویض نمایید، و بدتر از همه این که از کار افتادن تجهیزات را به تماشا بنشینید. برای مقابله با شرایط سخت، شرکت LE مجموعه ای از روان کننده ها را معرفی و ارائه کرده است که فرمول آن ها مختص جعبه دنده های صنعتی در فضاهای بسته می باشد.

سه ویژگی لازم جهت انتخاب روغن صنعتی دنده

روغن دنده از دو جزء بسیار مهم تشکیل شده است: روغن پایه و افزودنی ها. افزودنی ها موجب می شوند که ویژگی های مطلوب و مورد نظر به روغن صنعتی داده و ویژگی های نامطلوب از آن گرفته شود. مجموعه ی افزودنی های روغن، تعیین کننده ی عملکرد آن است، و یک مجموعه ی قوی، عملکرد و محافظتی را که مطلوب شماست، فراهم می کند. برای انتخاب روغن دنده، سه ویژگی اصلی را در نظر بگیرید:

اول: روغن دنده باید به لحاظ گرمایی، باثبات باشد و در دمای بالا اکسیده نشود تا موجب ایجاد رسوب و یا لایه روی روغن نگردد. محافظت از روغن در برابر اکسیده شدن می تواند فاصله ی دفعات تعویض روغن را افزایش دهد. قاعده ی کلی این است که در روغنی که دمای آن بالای 60 درجه است، به ازای هر 10 درجه افزایش دما، اکسیداسیون باعث می شود که عمر کاری روغن به نصف برسد.

دوم: اگر جعبه دنده ی دستگاه شما در محیطی بسته قرار دارد و میزان بار بر روی آن زیاد است یا در معرض شوک بار (افزایش ناگهانی بار) قرار دارد، باید روغن دنده ای داشته باشید که خصوصیت آن، کار تحت فشار بالا باشد. روغن دنده ای که افزونه ی EP داشته باشد، می تواند سطح چرخ دنده ها را در برابر فشار زیاد محافظت کند.

سوم: روغن دنده صنعتی باید با آلودگی های ورودی به سیستم، به ویژه آب، مقابله کند. روغن باید بتواند جلوی حل شدن آب را بگیرد، تا بتوان آن را به سادگی از جعبه دنده خارج کرد.

به دنبال محصولی باشید که حاوی Duolec است

Duolec محصول اختصاصی شرکت LE است. این افزونه، قابلیت کارکرد دوگانه ی ضد فرسایش و تحمل فشار زیاد را به روغن می افزاید. Duolec، این فناوری تحول آفرین که اختصاصاً برای استفاده در روغن دنده های LE طراحی شده است، یک افزونه ی فعال شده از نظر گرمایی است که قابلیت های فراوانی به روغن می بخشد. اگر به خرابی کمتر ماشین آلات و تعویض کمتر قطعات علاقه مندید، درباره ی Duolec بیشتر بدانید.

روغن دنده های EP

روغن دنده ی چند منظوره ی  Duolec (1610 – 1601، 1302، 1304)

روغن دنده ی چندمنظوره ی Duolec اختصاصاً برای روغن کاری جعبه دنده ها طراحی شده اند. این روغن به گران روی بالای خود به فلزات و فراگرفتن سطح چرخ دنده ها شناخته شده است. شاکله ی اصلی این روغن، Duolec، افزونه ی انحصاری دومنظوره ی شرکت LE است که هم کاهش دهنده ی فرسودگی و هم محافظ دربرابر فشار زیاد است.  Duolec، این فناوری تحول آفرین که اختصاصاً برای استفاده در روغن دنده های LE طراحی شده است، خاصیت ضد اصطکاکی روغن را تقویت می کند، و از نظر دمایی فعال شده است به طوری که لایه ای محافظ بر روی سطوح فلزی ایجاد می کند تا به طور روان کار کنند، و تأثیر هرگونه تماس قطعات با یکدیگر را به حداقل می رساند، و بدین ترتیب سایش را کم می کند و جلوی فرسودگی سطوح را می گیرد. به عنوان یک افزونه ی مایع، Duolec توسط فیلترها جدا و از روغن دفع نمی شود.

خصوصیات روغن دنده ی چند منظوره ی Duolec

  • دارای خاصیت کارکرد در فشار زیاد است و جلوی شوک ناشی از سنگینی بار را می گیرد
  • به لحاظ دمایی با ثبات است، در مقابل اکسیداسیون و رسوب کردن، مقاوم است
  • به سرعت از آب جدا می شود
  • خاصیت ضد اصطکاکی و گران روی خود را حفظ می کند
  • چسبناک می ماند و به چرخ دنده ها می چسبد
  • دارای هیچ ماده ی جامدی نیست که در هنگام تصفیه توسط فیلترها از روغن جدا شود

روغن دنده ی ترکیبی Duolec 9846 – 9815

روغن دنده ی ترکیبی Duolec با پایه ای 100 درصد ترکیبی طراحی شده است تا عملکرد عالی آن در دمای بالا و پایین، تضمین شده باشد. این روغن با پایه ی ترکیبی خود، در مقابل اکسیداسیون دوام زیادی دارد، که در نتیجه عمر روغن افزایش و تعداد دفعات تعویض های پرهزینه ی آن کاهش می یابد. روغن دنده ی ترکیبی Duolec می تواند وزن و فشاری باورنکردنی را در دستگاه هایی که کارهای سنگین انجام می دهند، مانند خردکن های صنعتی، به خوبی تحمل کند. این روغن، امکان کارکرد بی وقفه و عمری طولانی را برای این نوع از چرخ دنده های گرانقیمت و نیز دستگاه هایی که در معرض دمای بسیار بالا یا بسیار پایین قرار دارند، فراهم می آورد. روغن دنده ی ترکیبی Duolec جلوی تشکیل رسوب را در دستگاه های پرحرارت می گیرد و با گذشت زمان، خاصیت خود را از دست نمی دهد. این روغن در دمای پایین هم گردشی استثنایی دارد و در سردترین حالت روشن کردن دستگاه ها نیز از دنده ها محافظت می کند.

روغن دنده ی Duolec PAG 9707 – 9705

روغن دنده ی Duolec PAG یک روغن دنده ی polyalkylene glycol است که به طور ویژه برای تأمین حداکثر مقاومت در برابر  خوردگی، محافظت در برابر فرسودگی و ثبات دمایی طراحی شده است.  روغن های PAG فرمول های ترکیبی خاصی هستند که به شاخص گران روی بالا، تحمل فشار زیاد و قابلیت تحمل شرایط سخت دمایی مشهورند. روغن دنده ی Duolec PAGانتخابی عالی برای روغن کاری غلطتکچه ها و چرخ دنده های گوناگون علی الخصوص چرخ دنده های حلزونی و سایر تجهیزاتی است که در شرایط بسیار سخت کار می کنند.

  روغن دنده های R & O

روغن صنعتی Multilec 6807 – 6801

روغن صنعتی Multilec یکی از چندمنظوره ترین روغن دنده های شرکت LE است و می توان آن را در انواع مختلفی از دستگاه ها مانند کمپرسورهای هوا، تانکرهای هوایی، یاتاقان ها، دمنده ها، سیستم های تهویه ی هوا، جرثقیل ها، جعبه دنده ها، سیستم های هیدرولیکی، توربین های صنعتی و پمپ های مکش مورد استفاده قرار داد. روغن Multilec دارای فرمولی مناسب برای کارهای سنگین، روغنی بادوام و دارای ترکیبی متعادل از روغن پایه و افزودنی های پرقدرتی نظیر بازدارنده های اکسیداسیون و Monolec است، که افزونه ی اختصاصی شرکت LE برای کاهش فرسودگی قطعات می باشد. این روغن که هیچ کفی بر روی آن تشکیل نمی شود و کیفیت آن حتی برای توربین ها هم مناسب است، مقاومتی بالا در برابر گرما، اکسیداسیون و رطوبت به دست می دهد. این روغن به گونه ای طراحی شده است که با آثار دمای زیاد، اب، آلاینده ها و بارهای سنگین مقابله  کند و از این مسیر، طول عمر تجهیزات را افزایش دهد.

روغن صنعتی ترکیبی Monolec 9150 – 9032 و 9460 – 9220

روغن صنعتی ترکیبی Monolec یک روان کننده ی ترکیبی چندمنظوره است که نیازهای جعبه دنده ها، کمپرسورهای هوا، پمپ های مکش، سیستم های هیدرولیکی و بلبرینگ آسیاب های غلتکی مورد استفاده در صنایع نساجی، پلاستیک، لاستیک و کاغذ را مرتفع می سازد. فرمول این روغن به گونه ای است که با دارا بودن غلظت و گران روی زیاد، پایه ای 100 درصد ترکیبی دارد و در آن مجموعه ای از افزونه ها وجود دارند که به طور خاص برای دستگاه های مورد استفاده در دماهای سخت طراحی شده اند. این مجموعه ی افزونه ها موجب ثبات دمایی چشمگیر، مقاومت در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون، و نیز مقاومت در برابر فرسودگی قطعات به هنگام افزایش فشار و دما می گردند. یک افزونه ی ضد کف هم وجود دارد که این مجموعه را تکمیل می کند. این پایه ی روغن به همراه افزودنی های آن در ترکیب با هم فرسودگی قطعات را کاهش می دهند، فاصله ی زمانی دفعات تعویض روغن را افزایش می دهند، مصرف روغن را کم می کنند، و عملاً از تشکیل رسوب و لایه ی سطحی بر روی روغن جلوگیری می کنند، و همه ی این ها در شرایطی است که این روغن، سازگاری فوق العاده ای با دریچه های تنظیم روغن دارد.

روغن دنده ی خالص معدنی Almasol 401

برخی از سازندگان جعبه دنده ها، تصریح می کنند که یک روغن خالص معدنی برای روغن کاری محصولشان مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معناست که آن روغن نباید محتوی افزونه های فعال مربوط به کار در فشار بالا باشد، هرچند چنین روغنی کماکان می تواند انواع دیگری از افزونه های مطلوب را داشته باشد. روغن دنده ی خالص معدنی Almasol محصول شرکتLE دارای فرمولی متعادل مشتکل از روغن پایه ای با شاخص گران روی بالا، افزونه های ضد زنگ زدگی و اکسیداسیون، و سایر افزونه ها از جمله Almasol – افزونه ی ضد فرسودگی انحصاری شرکت LE – می باشد که بالاترین سطح  ممکن را برای کاهش فرسودگی قطعات تأمین می کند بدون آن که در آن از افزونه های شیمیایی فعال مربوط به کار در فشار بالا استفاده شده باشد.

انتخاب گرانروی مناسب برای گریس سرعت بالا
انتخاب گرانروی مناسب برای گریس سرعت بالا

روغن دنده های مورد استفاده در صنایع غذایی

روغن دنده ی سفید H1 Quinplex 4250 – 4090

روغن دنده ی سفید H1 Quinplex در سازمان بین المللی ترکیبات غیر غذایی (NSF) به عنوان ماده ای بی خطر در صورت تماس اتفاقی با غذا ثبت شده است. این روغن بی نهایت خالص، بدون لک، بی بو و بی مزه و فاقد هرگونه آسیب را می توان با آسودگی خاطر در هرکجا که ممکن است تماس اتفاقی روغن با غذا اتفاق بیافتد، استفاده کرد. روغن دنده ی سفید H1 Quinplex برای استفاده در دستگاه هایی که کار سنگین فرآوری مواد غذایی را انجام می دهند، مانند دنده های حلزونی، طراحی شده است. این دستگاه ها، استفاده از روغن هایی را می طلبند که ضد فرسودگی، ضد زنگ و اکسیداسیون باشند و جلوی سایش و خوردگی قطعات را بگیرد. این روغن حاوی گروهی از مواد معدنی دارای پایه ای ترکیبی است تا در دماهای کاری مختلف، حفاظت مطلوبی را تأمین کند. برای چسبناکی مناسب این روغن نسبت به فلزات، این روغن افزونه هایی مانند Quinplex را دارد که افزونه ی ضد ضربه ی انحصاری شرکتLE است و منجر به مقاومت چشمگیر آن در برابر آب، چسبناکی بالا و بهبود ثبات مکانیکی آن می شود.

روغن دنده ی H1 Quinplex Syn FG 4460 – 4150

این روغن که برای استفاده در انواع جعبه دنده ها و سایر تجهیزات مهم در صنایع غذایی و نوشیدنی توصیه شده است، در سازمان بین المللی ترکیبات غیر غذایی (NSF) به عنوان ماده ای بی خطر در صورت تماس اتفاقی با غذا ثبت شده است. فرمول این روغن به گونه ای است که فشار بار زیاد را تحمل و از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند. این روغن با پایه ی 100 درصد ترکیبی محافظت خوبی را از قطعات در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین تأمین می کند. همچنین سازگاری آن با دریچه های تنظیم روغن بسیار بالا و دارای ویژگی ضد کف است. قابلیت ضد فرسودگی این روغن، آن را از بسیاری از روغن های سفید موجود در بازار متمایز می سازد. برای تضمین چسبناکی خوب این روغن نسبت به فلزات، مجموعه ای از چسبناک کننده های پلیمری باثبات از جمله Quinplex، افزونه ی ضد ضربه ی انحصاری شرکت LE در آن به کار رفته است. روغن دنده ی H1 Quinplex Syn FG با تأمین محافظتی پردوام و قابل اعتماد که تجهیزات را قادر می سازد تا در دماهای بسیار سخت به کار خود ادامه دهند، به کارخانجات کمک می کند تا از خرابی های غیرمترقبه ی دستگاه ها و تعمیرات پرهزینه ی آن ها جلوگیری کنند.

روغن دنده های حلزونی

روغن دنده ی حلزونی Almasol 460 و 680

دنده های حلزونی عموماً در دماهای بالا و زیر بار زیاد کار می کنند. معمولاً از افزونه های ضد فشار بالا در روغن دستگاه های دارای چرخ دنده های حلزونی استفاده می شود. در گذشته، افزونه های ضد فشار سولفور – فسفری با دنده های برنزی واکنش می دادند، اما فناوری افزونه ی ضد فشار جدید که در فرمول های شرکت LE مورد استفاده قرار می گیرد، این مشکل را به حداقل رسانده است. بیشتر چرخ دنده های حلزونی روغن هایی را می طلبند که دارای درجه ی گران روی ISO VG 460 و درجه ی 7 در انجمن تولیدکنندگان چرخ دنده های آمریکا (AGMA Class 7) یا بالاتر از آن باشد. روغن دنده ی حلزونی Almasol حاوی ترکیباتی از افزونه های تثبیت روان سازی و Almasol که افزونه ی انحصاری شرکت LE است، سایش و اصطکاک را کاهش می دهد و محافظت لازم را در دماهای بالا تأمین می کند. این روغن از چرخ دنده های بزرگ در جعبه دنده های بسته ی حلزونی در برابر فرسودگی زیاد محافظت می کند و مقاومت بالای تجهیزات را در برابر اکسیداسیون در دماهای بالایی که روغن دنده های ضد فشار در آن دماها قابل استفاده نیستند، تأمین می نمایند.

سایر انواع روغن دنده های شرکت LE که می توان برای انواع خاصی از دستگاه های دارای دنده های حلزونی به کار برد، عبارتند از:

روغن دنده ی سفید H1 Quinplex

روغن دنده ی صنعتی ترکیبی Monolec

روغن دنده ی Duolec PAG